| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Guusje Terhorst geeft gemeentes weer blanco WOZ-volmacht ..
Weet je wat ik nou een zou willen.
Dat ze alles wat er nou weer beslist wordt kenbaar
hadden gemaakt met de verkiezingen zodat men
wist wat er komen ging.Als ik nou weer hoor wat ze
allemaal van plan zijn wat de belastingen aangaat
nou trek je builtje maar weer uit je zak want er moet
weer betaald worden.Wou dat ik zelf eens een
generaal pardon van de belasting kreeg.Doe precies
wat het Kabinet wil.Doorwerken na je 65 ste.Maar als ik zie
wat ik allemaalmoet inleveren (toeslag etc) en moet betalen
aan de belasting dan baal ik wel.Maar ja ik wil nog wel eens
op vakantie en als ik twee jaar werk kan ik drie weken goed
op vakantie en dat is ook wel wat.
Dat ze alles wat er nou weer beslist wordt kenbaar
hadden gemaakt met de verkiezingen zodat men
wist wat er komen ging.Als ik nou weer hoor wat ze
allemaal van plan zijn wat de belastingen aangaat
nou trek je builtje maar weer uit je zak want er moet
weer betaald worden.Wou dat ik zelf eens een
generaal pardon van de belasting kreeg.Doe precies
wat het Kabinet wil.Doorwerken na je 65 ste.Maar als ik zie
wat ik allemaalmoet inleveren (toeslag etc) en moet betalen
aan de belasting dan baal ik wel.Maar ja ik wil nog wel eens
op vakantie en als ik twee jaar werk kan ik drie weken goed
op vakantie en dat is ook wel wat.
Re: Guusje Terhorst geeft gemeentes weer blanco WOZ-volmacht ..
Nee hoor, de WOZ bepaalt hoe panden gewaardeerd moeten worden. Aan de WOZ heeft Guusje niks veranderd.Guusje Terhorst geeft gemeentes weer blanco WOZ-volmacht ..
-
ruitenheer
Dan mag je het nog een keer aanpassen, want het is ook geen WOZ-belasting. De Wet WOZ gaat over de waardebepaling, de ozb is de belasting.
Het kabinet wil dat de gemeentes steeds meer taken uitvoert, en dus steeds meer financiele risico's loopt. Als de gemeentes dan bijna geen eigen belastinggebied hebben, staan binnenkort veel gemeentes onder curatele.
En is iedereen inmiddels vergeten dat Zalm 2 jaar geleden het eigenwoningforfait met 5,5% verhoogde?
Het kabinet wil dat de gemeentes steeds meer taken uitvoert, en dus steeds meer financiele risico's loopt. Als de gemeentes dan bijna geen eigen belastinggebied hebben, staan binnenkort veel gemeentes onder curatele.
En is iedereen inmiddels vergeten dat Zalm 2 jaar geleden het eigenwoningforfait met 5,5% verhoogde?
WOZ-belasting bestaat niet.Dat het WOZ-belasting moet zijn, had ik in het draadje al 3 x hersteld.
Bij gemeentes die goed met hun geld om gaan zal ik niet zo bang zijn maar dit zal zeker weer gebruikt worden om de te korten (verspilling )op de begroting aan te vullen.
Huiseigenaren worden nog steeds te veel gezien als mensen die erg veel vermogen bezitten terwijl dit maar voor een kleine groep werkelijk zo is.
Deze minister had zeker weer te veel op .
http://www.politiek-cv.nl/index.php?opt ... 7&Itemid=2
Gelukkig voor andere mensen wordt ze nu gereden .
Huiseigenaren worden nog steeds te veel gezien als mensen die erg veel vermogen bezitten terwijl dit maar voor een kleine groep werkelijk zo is.
Deze minister had zeker weer te veel op .
http://www.politiek-cv.nl/index.php?opt ... 7&Itemid=2
Gelukkig voor andere mensen wordt ze nu gereden .
Laatst gewijzigd door Inter op 06 jun 2007 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
WOZ is alleen maar de taxatie .Inderdaad, het gaat hier om de Onroerend Zaak Belasting (OZB)
De naamsverandering van OZB is toch al zeker een 20 jaar geleden .
Over de manier van het taxeren heb ik een beetje mijn twijfel.
Als men een paar verbouwde huizen in een flat verkoopt dan moeten die anderen die in hun voormalige huurwoning wonen (niet opgeknapt) opeens ook meer betalen.
Nu kan je hier wel tegen bezwaar maken maar dat kost allemaal weer tijd.
Maar dat is ander verhaal.
Als men een paar verbouwde huizen in een flat verkoopt dan moeten die anderen die in hun voormalige huurwoning wonen (niet opgeknapt) opeens ook meer betalen.
Nu kan je hier wel tegen bezwaar maken maar dat kost allemaal weer tijd.
Maar dat is ander verhaal.
Even voor alle duidelijkheid: de belasting heet niet Onroerend Zaak Belasting, maar "onroerende-zaakbelasting" (artikel 220 van de Gemeentewet).
Toen deze belasting werd ingevoerd, heette die "onroerend-goedbelasting". Als gevolg van een wijziging van het Burgerlijk wetboek ("onroerend goed" werd "onroerende zaak") is een aantal jaren geleden de huidige naam ingevoerd.
Enkele jaren geleden is de onroerende-zaakbelasting voor gebruikers van woonruimten afgeschaft. Om dit wegvallen te compenseren, dreigde in veel gemeenten de eigenarenbelasting sterk te worden verhoogd. Om die stijgingen binnen de perken te houden, is de tariefstijging voor de onroerende-zaakbelasting voor eigenaren gemaximeerd op 2,75%, maar onder voorwarden kan een hogere stijging worden toegestaan. Die maximum stijging wil Guusje schrappen.
Verder wordt ook gesproken over het (opnieuw) invoeren van de onroerende-zaakbelasting voor gebruikers van woonruimten.
De verhoging van het eigen woningforfait door Gerrit Z. had alleen gevolgen voor de belasting van het Rijk, niet op de belastingen van de gemeente.
Verder mag niet onvermeld blijven dat het Rijk nogal wat taken heeft afgestoten en die bij de gemeenten in de maag gesplitst. Dit leidde tot een kostenbesparing voor het Rijk. Bij het over de schutting gooien van die taken heeft de regering echter verzuimd om ook een behoorlijke financiering daarvan mee te leveren. Het is dus op zich niet vreemd dat gemeenten zoeken naar voldoende inkomstenbronnen.
Uit het bovenstaande mag overigens nadrukkelijk niet de conclusie worden getrokken dat ik in alle gevallen het tarievenbeleid van gementen onderschrijf!!
Toen deze belasting werd ingevoerd, heette die "onroerend-goedbelasting". Als gevolg van een wijziging van het Burgerlijk wetboek ("onroerend goed" werd "onroerende zaak") is een aantal jaren geleden de huidige naam ingevoerd.
Enkele jaren geleden is de onroerende-zaakbelasting voor gebruikers van woonruimten afgeschaft. Om dit wegvallen te compenseren, dreigde in veel gemeenten de eigenarenbelasting sterk te worden verhoogd. Om die stijgingen binnen de perken te houden, is de tariefstijging voor de onroerende-zaakbelasting voor eigenaren gemaximeerd op 2,75%, maar onder voorwarden kan een hogere stijging worden toegestaan. Die maximum stijging wil Guusje schrappen.
Verder wordt ook gesproken over het (opnieuw) invoeren van de onroerende-zaakbelasting voor gebruikers van woonruimten.
De verhoging van het eigen woningforfait door Gerrit Z. had alleen gevolgen voor de belasting van het Rijk, niet op de belastingen van de gemeente.
Verder mag niet onvermeld blijven dat het Rijk nogal wat taken heeft afgestoten en die bij de gemeenten in de maag gesplitst. Dit leidde tot een kostenbesparing voor het Rijk. Bij het over de schutting gooien van die taken heeft de regering echter verzuimd om ook een behoorlijke financiering daarvan mee te leveren. Het is dus op zich niet vreemd dat gemeenten zoeken naar voldoende inkomstenbronnen.
Uit het bovenstaande mag overigens nadrukkelijk niet de conclusie worden getrokken dat ik in alle gevallen het tarievenbeleid van gementen onderschrijf!!
.Die maximum stijging wil Guusje schrappen
Kan ze toch nog een beetje goed maken wat ze in al die jaren als burgemeester van Nijmegen niet heeft kunnen bewerkstelligen.
Nu blijkt eens te meer waarom zij zo plotseling haar "ambt" van burgemeester opgaf.
Inderdaad, in de krant werd het fabeltje verspreid dat een euro eigenlijk maar 2 gulden waard was en de mensen geloofden meteen zulke indianenverhalen. En ze dachten ook nog dat het wat uit zou maken voor wat ze in de winkel konden kopen, ha ha.Ach ja, Nederlandse kiezers kun je ongestraft alles wijsmaken..
Bijv. euro's van 2 gulden aan de burgers verkopen voor 2,20 per stuk..
Terecht, en gelukkig heb ik nooit van deskundigen gelezen dat de koers van de gulden van 2,20371 niet juist zou zijn ten opzichte van de koersen in het hele eurogebied (in feite was de discussie slechts of de Duitse Mark niet te hoog was gewaardeerd, en als je de gulden dan alleen tegen de Mark afzette kwam je op 2,0000 uit).Ik heb toch meer vertrouwen in deskundigen dan in SJZ op dit gebied.
Precies, bewijzen lukt niet, fabeltjes vertellen wel.Maar ja, dit is zo'n gigantisch EU-miljardenspel, BEWIJS het maar eens
Tja, daar ging de discussie ook over, maar jij begon een heel nieuwe discussie. En nu ga ik er serieus op in, en dan wil je ineens terug naar het andere onderwerp.Hopelijk nu weer reacties over de te verwachten OZB-stijgingen,
-
cybertomaat
@ Venantius ......
Hollandse florijntjes waard !!!
Waar haal je DIE euro's ......De mijne zijn op z'n best 1.50Bijv. euro's van 2 gulden aan de burgers verkopen voor 2,20 per stuk..
Hollandse florijntjes waard !!!
Hoezo fabeltjes.Dacht toch dat het Zalm zelfGeplaatst op 07 Jun 2007 13:07 door SJZ
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Maar ja, dit is zo'n gigantisch EU-miljardenspel, BEWIJS het maar eens
Precies, bewijzen lukt niet, fabeltjes vertellen wel.
was die dat verteld heeft over het onderwaarderen
van de gulden.
sjz.Lees het artikel bij ... EURO.Allemaal fabeltjes???????
Bijna allemaal gezeik, gezeur, verzinsels, leugens en fabeltjes ja. Te saai voor de fabeltjeskrant helaas.Lees het artikel bij ... EURO.Allemaal fabeltjes???????
-
cybertomaat
...dieren zijn soms net als mensen....
-
Corrie van der Horst
Hallo Lezers,
Onze OZBheffingen is in mijn ogen een taak voor de landelijke overheid en niet voor de lagere overheden zoals onze Gemeentes. Eigenaar zijn van panden zijn burgerbezittingen en die behoren aangeslagen te worden via de BTW. Dat men ergens in een Gemeente woont is niet te ontkomen en dat er burgeruitgaven zijn dat weet iedere in Nederland wonende burger. Dus daar kan een Inwoner-en Bedrijvenbelasting voorgeheven worden. Dan is die discussie over die OZB op huiseigenaren via onze lagere overheden (Gemeente) ineens voorgoed verdwenen. Maar of men het lef heeft om dit te doen in DenHaag daar heb ik mijn grote twijfels over. Want neemt onze Gemeentelijke Jaarrekeningen nu maar eens. Welke burger houd dit bij in zijn Gemeente waar die OZB in verwerkt is. Onze volksvertegenwoordigers hebben er in de regel ook geen kaas van gegeten. Ze weten soms niet eens hoe ze op berichten moeten reageren als er burgers zijn die hun hierop attenderen dat er iets niet klopt aan die jaarrekeningen. Eén van die personen die hier landelijk meebezig is, is registeraccountant Leo Verhoef. Via zijn website kunt u lezen hoe men (onze volksvertegenwoordigers)hier op zijn bevindingen reageerd. Dus waar blijft onze (burgers) reactie richting de politiek. Daarom wordt het tijd dat er eens paal en perk gesteld wordt met die OZB en komt er rust in de OZBtent. OZB moet een Overheid taak worden en géén taak voor de lagere overheid, hopelijk lees men in DenHaag deze berichten ook.
Groetjes, Corrie van der Horst...........................
Onze OZBheffingen is in mijn ogen een taak voor de landelijke overheid en niet voor de lagere overheden zoals onze Gemeentes. Eigenaar zijn van panden zijn burgerbezittingen en die behoren aangeslagen te worden via de BTW. Dat men ergens in een Gemeente woont is niet te ontkomen en dat er burgeruitgaven zijn dat weet iedere in Nederland wonende burger. Dus daar kan een Inwoner-en Bedrijvenbelasting voorgeheven worden. Dan is die discussie over die OZB op huiseigenaren via onze lagere overheden (Gemeente) ineens voorgoed verdwenen. Maar of men het lef heeft om dit te doen in DenHaag daar heb ik mijn grote twijfels over. Want neemt onze Gemeentelijke Jaarrekeningen nu maar eens. Welke burger houd dit bij in zijn Gemeente waar die OZB in verwerkt is. Onze volksvertegenwoordigers hebben er in de regel ook geen kaas van gegeten. Ze weten soms niet eens hoe ze op berichten moeten reageren als er burgers zijn die hun hierop attenderen dat er iets niet klopt aan die jaarrekeningen. Eén van die personen die hier landelijk meebezig is, is registeraccountant Leo Verhoef. Via zijn website kunt u lezen hoe men (onze volksvertegenwoordigers)hier op zijn bevindingen reageerd. Dus waar blijft onze (burgers) reactie richting de politiek. Daarom wordt het tijd dat er eens paal en perk gesteld wordt met die OZB en komt er rust in de OZBtent. OZB moet een Overheid taak worden en géén taak voor de lagere overheid, hopelijk lees men in DenHaag deze berichten ook.
Groetjes, Corrie van der Horst...........................