| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HAD OVERHEID DE TE HOGE NOMINALE PREMIES MOETEN VOORKOMEN?
Het is van de eerste dag van bekend worden van het nieuwe zorgstelsel al bekend dat het veel duurder uit zou vallen dan beloofd door de haagse eliteclub die wij het kabinet moeten noemen.
Maar fijn, Hogervorst heeft beloofd op te stappen als het allemaal veel duurder zou worden voor de burger, en dat is nu inmiddels al wel duidelijk
Maar het is niet alleen veel duurder voor de burger, ook voor de ziekenhuizen vallen de kosten veel hoger uit, simpelweg omdat deze veel meer administratie moeten voeren om ook maar 1 nota betaald te krijgen van de verzekeraar van hun cliënten.
Arsten en verpleegkundige klagen nu al steen en been, sterker nog, ze hebben Hogervorst met klem verzocht het nieuwe zorgstelsel niet in te voeren, maar ja zo als gebruikelijk, Den Haag staat zo verschrikkelijk ver van de werkelijkheid en zijn staatsburgers, dat naar het pleidooi van de artsen absoluut niet is geluisterd
Laten we wel zijn, Den Haag helpt ons mooie Nederland willens en wetens naar de haaien, gewoon omdat er niet naar de burgers geluisterd wordt door onze heren en dames van de regering.
In maart kunnen we ze daarvan alvast goed op de hoogte stellen door bij de komende gemeenteraadsverkiezingen een duidelijke stem te laten horen, WEG MET DE HUIDIGE HAAGSE ELITE.
Maar fijn, Hogervorst heeft beloofd op te stappen als het allemaal veel duurder zou worden voor de burger, en dat is nu inmiddels al wel duidelijk
Maar het is niet alleen veel duurder voor de burger, ook voor de ziekenhuizen vallen de kosten veel hoger uit, simpelweg omdat deze veel meer administratie moeten voeren om ook maar 1 nota betaald te krijgen van de verzekeraar van hun cliënten.
Arsten en verpleegkundige klagen nu al steen en been, sterker nog, ze hebben Hogervorst met klem verzocht het nieuwe zorgstelsel niet in te voeren, maar ja zo als gebruikelijk, Den Haag staat zo verschrikkelijk ver van de werkelijkheid en zijn staatsburgers, dat naar het pleidooi van de artsen absoluut niet is geluisterd
Laten we wel zijn, Den Haag helpt ons mooie Nederland willens en wetens naar de haaien, gewoon omdat er niet naar de burgers geluisterd wordt door onze heren en dames van de regering.
In maart kunnen we ze daarvan alvast goed op de hoogte stellen door bij de komende gemeenteraadsverkiezingen een duidelijke stem te laten horen, WEG MET DE HUIDIGE HAAGSE ELITE.
Laatst gewijzigd door Wheeler op 03 feb 2006 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HAD OVERHEID DE TE HOGE NOMINALE PREMIES MOETEN VOORKOMEN?
Tja, artsen zijn meestal gewoon ondernemers die hun onderneming met winst draaiende moeten houden, en dan knok je voor je eigen cenen.Arsten en verpleegkundige klagen nu al steen en been, sterker nog, ze hebben Hogervorst met klem verzocht het nieuwe zorgstelsel niet in te voeren, maar ja zo als gebruikelijk, Den Haag staat zo verschrikkelijk ver van de
Pim Fortuyn had nog veel verdergaande plannen om de in-efficiency in de gezondheidszorg aan te passen. Dan hadden die artsen nog veel harder moeten gaan werken voor hun winst.
Onverzekerd raken is zoiezo onmogelijk omdat er tegenwoordig een verzekeringsplicht bestaat. Je kunt niet eens meer onverzekerd zijn al zou je het willen.
Verder valt de verhoging afgezet tegen de zorgtoeslag, wegvallen of verlagen van diverse premies etc best nog wel mee volgens mij.
Terug naar het oude systeem lijkt mij niet echt zinvol, dat hadden we ook geen 20 jaar meer volgehouden met de toenemende kosten van de zorg en de vergrijzing.
Verder valt de verhoging afgezet tegen de zorgtoeslag, wegvallen of verlagen van diverse premies etc best nog wel mee volgens mij.
Terug naar het oude systeem lijkt mij niet echt zinvol, dat hadden we ook geen 20 jaar meer volgehouden met de toenemende kosten van de zorg en de vergrijzing.
Onverzekerd raken is zoiezo onmogelijk omdat er tegenwoordig een verzekeringsplicht bestaat.
Tja, er zijn meer dingen verplicht die mensen stiekem toch niet doen ...
Om vervolgens te kunnen klagen over boetes en dergelijke....
Je weet het allemaal mooi te vertellen Venantius maar er is niets dat je ontslaat van de plicht om verzekerd te zijn. Met alle tegemoetkomingen die er zijn is iedereen, maar dan ook echt iedereen in staat om verzekerd te zijn.
Dat je je geld liever uitgeeft aan boodschappen of vuurwerk is je eigen keuze niet die van de overheid.
Dat je je geld liever uitgeeft aan boodschappen of vuurwerk is je eigen keuze niet die van de overheid.
Wanneer de overheid die militairen niet naar Afghanistan zou zenden, blijft er genoeg geld over om die zorgtoeslag omhoog te schroeven!...

Dilbert ik weet niet wat jij onder meevallen
verstaat maar als gepensioneerde ga ik er
50 euro op achteruit ondanks 30 euro toeslag.
Voorspelde ik reeds maar was volgens SJZ
dom wist er niets van en volgens karr moest ik
maar de afrekening afwachten.Ik weet er ook
de ballen niet van maar ik weet wel wat voor
een regering we hebben.
verstaat maar als gepensioneerde ga ik er
50 euro op achteruit ondanks 30 euro toeslag.
Voorspelde ik reeds maar was volgens SJZ
dom wist er niets van en volgens karr moest ik
maar de afrekening afwachten.Ik weet er ook
de ballen niet van maar ik weet wel wat voor
een regering we hebben.
Door militairen naar Afghanistan te sturen kunnen de hulporganisaties daar hun werk beter doen - onlang is er nog een gezondheidscentrum afgefikt door rebellenwerk. Laat onze jongens de artsen die daar willen helpen maar beschermen, daar wil ik best aan meebetalen.
-
bodejosm43
Het blijkt dan toch allemaal mee te vallen allemaal. Ik heb zorgtoeslag, waardoor ik een deel van de duurder geworden premie kan bekostigen. De rest doet de belasting. En ik ga er per saldo (doordat ik verder kijk dan alleen het salaris) nog op vooruit, ook.
Maar ook gepensioneerden blijven niet in de kou staan. Mijn moeder is 83, en krijgt aow, en een klein pensioentje (doordat mijn broer daar door omstandigheden nog thuis woont, krijgt ze geen huurtoeslag, maar dat wordt door het bijgedragen kostgeld gecompenseerd).
Al met al gaat ze er financieel op vooruit, omdat ook bij haar sommige premies vervallen.
Het had misschien allemaal wat eenvoudiger gekund, maar hoe eenvoudig wil iedereen het dan hebben?
Maar ook gepensioneerden blijven niet in de kou staan. Mijn moeder is 83, en krijgt aow, en een klein pensioentje (doordat mijn broer daar door omstandigheden nog thuis woont, krijgt ze geen huurtoeslag, maar dat wordt door het bijgedragen kostgeld gecompenseerd).
Al met al gaat ze er financieel op vooruit, omdat ook bij haar sommige premies vervallen.
Het had misschien allemaal wat eenvoudiger gekund, maar hoe eenvoudig wil iedereen het dan hebben?
Het was wellicht zinvol geweest om iedereen zelf de keus te laten maken om verzekerd te zijn of niet. Een volledig particulier stelsel was waarschijnlijk op voorwaarden en premie een stuk goedkoper geweest. Had ook niet tot deze discussie geleid. Opmerkelijk genoeg heeft een minister van een partij die marktwerking en particulier initiatief hoog in het vaandel zegt te hebben, gekozen voor een vorm van zorgbelasting die door particuliere instellingen wordt uitgevoerd.in de kranten is nu al te lezen, dat vanwege de hoge nominale premies die mensen 'zelf' moeten betalen, veel mensen nu onverzekerd raken, omdat ze die ca 85 euro per maand veel te hard nodig hebben voor andere! al dan niet noodzakelijke kosten van bestaan.
Dit forum is bedoeld om te zeuren en te zeuren, niet om eerlijk de waarheid te komen vertellen en zeggen dat het allemaal wel meevalt.Het blijkt dan toch allemaal mee te vallen allemaal.
Mijn nieuwe verzekering ging in per 1 januari en ik kreeg een brief in de bus dat de premie steeds voor de eerste van de maand afgeschreven zou worden. Nu hebben ze op exact 1 februari de premie van 2 maanden tegelijk (ik vermoed januari en februari) afgeschreven van mijn rekening.
Tsja betalen moet je toch, maar iets handiger had ook wel gekund denk ik. Nou ja volgende maand beter.
Tsja betalen moet je toch, maar iets handiger had ook wel gekund denk ik. Nou ja volgende maand beter.
Bofferd! Dan heb je een maand respijt gekregen voor je januari-premie.Nu hebben ze op exact 1 februari de premie van 2 maanden tegelijk (ik vermoed januari en februari) afgeschreven
De nieuwe ziekenkosten verzekering is gelijktijdig ingevoerd met het in een nieuw jasje gestoken loonstrookje.SJZ,
Dus als je op de eerste van de maand betaald, heb je het loon van die maand nog niet ontvangen.
Dus wie is er nu een bofferd.
Of betaald jouw baas je loon een maand vooruit?
Even een vraagje ter aanvulling, of was jij de enige in nederland die in december al het nieuwe loonstrookje had.