Ik lig in een scheiding. Heb afspraken op papier gezet, en is ondertekent door mijzelf en mijn toekomstige ex.
Op het punt dat het officiele convenant getekend moest worden, ziet mijn ex af van de afspraken en wil ze herzien.
Mijn vraag is, of het papier waar onze handtekeningen onderstaan, rechtsgeldig zijn? Met andere woorden, ze kan er niet meer onderuit.
Nota bene mijn eigen advocaat zegt, dat het niet rechtsgeldig is. Wat ik zeer vreemd vind.
Ik heb bewijs dat ze akkoord is gegaan met de gemaakte afspraken en daar heeft ze zich maar aan te houden, is mijn mening.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Handtekening rechtsgeldig??
-
Bor Komorovski
Re: Handtekening rechtsgeldig??
Dat ligt eraan. Als voor totstandkoming van een rechtshandeling aanvullende eisen gelden dan is de handeling niet tot stand gekomen. Helaas weet ik te weinig van personen- en familierecht om je hier een antwoord over te geven. Maar weet dat een handtekening soms niet genoeg is.
-
Maarten1234
Dat kan inderdaad heel goed kloppen. Het convenant welke officieel nog getekend moet worden komt terecht bij een notaris. Deze stukken staan boven een ieder eerder wederzijds tot stand gekomen contract.
Daarnaast in geval van scheiding gelden inderdaad andere eisen. Dit moet volgens wettelijke eisen en regels worden afgehandeld en die weet je niet. Dus helaas enkelt jullie totstandkoming is niet rechtsgeldig.
Daarnaast in geval van scheiding gelden inderdaad andere eisen. Dit moet volgens wettelijke eisen en regels worden afgehandeld en die weet je niet. Dus helaas enkelt jullie totstandkoming is niet rechtsgeldig.
volgens mij moet dit echt door notaris ook gedaan worden, maar niet alleen omdat dit een officieel persoon is maar ook een getuige denk ik zo
Goed dat je dat aanhaalt: getuige. Onze gemaakte afspraken zijn letterlijk doorgenomen met de advocaat. Waarop we de te scheidende partijen het mee eens zijn (ik en mijn ex). Het is ongelofelijk dat ook al heb je iets ondertekent en ook nog eens mondeling instemt (is ook bindend) met een getuige erbij, je er dan nog blijkbaar onderuit kan.
-
katjahendrikx
Hallo,
Ik lig in een scheiding en heb onlangs een gesprek gevoerd met mijn man en onze advocaten.
We hebben hier gepraat over het ouderschapsplan , schulden ed.
Omdat onze situatie nogal gecompliceerd is ( mijn man is in amerika blijven wonen na emigreren en ik woon nu met kids in nederland)
vind ik het moeilijk dat hij toch veel eist. We kunnen geen normale omgangsregeling treffen, maar hij wil wel dat de kinderen drie weken naar hem komen in de zomervakantie. Verder kan hij geenalimentatie betalen omdat hij nog studeert.
Nu heb ik dingen toegezegd waar ik achteraf spijt van had.
Want ik ben hier nog helemaal niet zeker van of ik dit wel wil allemaal.
Verder weet ik niet zo goed wat ik mag eisen, wat kan en is mogelijk voor mij volgens de wet???
Is dit wat we nu besproken hebben, rechtsgeldig???
Ik heb nog niks getekend...
Ik lig in een scheiding en heb onlangs een gesprek gevoerd met mijn man en onze advocaten.
We hebben hier gepraat over het ouderschapsplan , schulden ed.
Omdat onze situatie nogal gecompliceerd is ( mijn man is in amerika blijven wonen na emigreren en ik woon nu met kids in nederland)
vind ik het moeilijk dat hij toch veel eist. We kunnen geen normale omgangsregeling treffen, maar hij wil wel dat de kinderen drie weken naar hem komen in de zomervakantie. Verder kan hij geenalimentatie betalen omdat hij nog studeert.
Nu heb ik dingen toegezegd waar ik achteraf spijt van had.
Want ik ben hier nog helemaal niet zeker van of ik dit wel wil allemaal.
Verder weet ik niet zo goed wat ik mag eisen, wat kan en is mogelijk voor mij volgens de wet???
Is dit wat we nu besproken hebben, rechtsgeldig???
Ik heb nog niks getekend...
-
VioletPrue
Katja, ik denk dat je eens een goed gesprek moet voeren met je advocaat.
Hij/zij zal weten wat je rechten zijn, wat je kunt vragen etc.
Het lijkt mij, dat ondanks dat je afspraken mondeling hebt gemaakt, je hier nog van af kan.
Als je duidelijk aangeeft dat je gewoon wat meer tijd nodig had om na te denken en dat er immers nog niets getekend is, lijkt mij dit geen punt.
Let wel: ik heb geen juridische opleiding, daarom even overleggen met je advocaat.
Heel veel succes!
Hij/zij zal weten wat je rechten zijn, wat je kunt vragen etc.
Het lijkt mij, dat ondanks dat je afspraken mondeling hebt gemaakt, je hier nog van af kan.
Als je duidelijk aangeeft dat je gewoon wat meer tijd nodig had om na te denken en dat er immers nog niets getekend is, lijkt mij dit geen punt.
Let wel: ik heb geen juridische opleiding, daarom even overleggen met je advocaat.
Heel veel succes!