LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heffingsmaatstaf Waterschapsbelasting

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
hendrikotten

Heffingsmaatstaf Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door hendrikotten »

Wij kregen 6 februari de jaarlijkse aanslag van het Waterschap. Sinds augustus 2017 zijn de kinderen de deur uit en zijn wij met z'n tweëen nog woonachtig in ons huis.
Nu kent het aanslagbiljet van het waterschap twee grondslagen waarop de aanslag wordt berekend. Ten eerste de OZB van je huis en ...... het aantal inwoners van het pand. Ook wel V.E. genoemd.
In het verleden waren wij met z,n vieren en dus 4 V.E. en tot vorig jaar augustus met z'n drieën. I.d.d. 3V.E.
Echter tot mijn stomme verbazing staat er op de achterzijde van het aanslagbiljet dat het GBLT wettelijk verplicht is om een aanslag voor 3 V.E. op te leggen???
Je woont met z'n tweëen en krijgt een aanslag voor 3 personen?? Hoezo verkapte belasting. Ik begrijp dit helemaal niet!!!

Vriendelijke groet, H Otten

mahadma

Re: Heffingsmaatstaf Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door mahadma »

Er zijn twee grondslagen. Een 1 persoons en een meerpersoons bewoning. Het laatste is voor u van goepassing, u zou evenveel betalen met 10 bewoners als met 2. Dit is nu eenmaal zo geregeld.

Appie83

Ongelezen bericht door Appie83 »

Dat is nu eenmaal zo vastgesteld. 1 persoonshuishouden betaalt voor 1 vervuilingseenheid. 2 of meer persoonshuishouden betaalt voor 3 vervuilingseenheden...

U heeft trouwens een aantal jaren te weinig betaald. U woonde met 4 personen in een huis en heeft maar voor 3 personen betaald. :wink:

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Eenpersoonshuishoudens krijgen korting, meerpersoonshuishoudens betalen de standaard belasting.
Of je nu met 2 of 8 personen in 1 huis woont.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

hendrikotten schreef:Wij kregen 6 februari de jaarlijkse aanslag van het Waterschap. Sinds augustus 2017 zijn de kinderen de deur uit en zijn wij met z'n tweëen nog woonachtig in ons huis.
Nu kent het aanslagbiljet van het waterschap twee grondslagen waarop de aanslag wordt berekend. Ten eerste de OZB van je huis en ...... het aantal inwoners van het pand. Ook wel V.E. genoemd.
In het verleden waren wij met z,n vieren en dus 4 V.E. en tot vorig jaar augustus met z'n drieën. I.d.d. 3V.E.
Echter tot mijn stomme verbazing staat er op de achterzijde van het aanslagbiljet dat het GBLT wettelijk verplicht is om een aanslag voor 3 V.E. op te leggen???
Je woont met z'n tweëen en krijgt een aanslag voor 3 personen?? Hoezo verkapte belasting. Ik begrijp dit helemaal niet!!!

Vriendelijke groet, H Otten
Je hebt in het verleden niet voor 4 VE betaald.

stavinga

Ongelezen bericht door stavinga »

waarom doet niemand wat aan dit onrecht belasting voor drie als je met 2 bent volgens mij oplichting is iemand die zich daar over kan buigen

of dit ook werkelijk in grond recht staat krijg daar bij waterschap gewoon een onterecht gevoel hoop dat dit door jurist kan uit gezocht worden heb rechtsbijstand verzekering wil dan wel inspringen als ik onterechte heffing is kan radar hier niet induiken

Gesloten