| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Herkeuringen gehandicapte arkeerkaart
Herkeuringen gehandicapte arkeerkaart
Ik ben sinds 1997 houder van een gehandicapte parkeerkaart. vanwege een groot hartinfarct had ik toen nog maar een ejactie fractie van 37 %
nu 12 jaar later en na twee ablatie operaties in 6 weken en implantatie van een ICD met een ejactie fractie van 30 %.
Moest ik opnieuw gekeurd worden om mijn gehandicapte parkeerkaaart te verlengen en wat gebeurt er Hij wordt ingetrokken ondanks het in beroep gaan bij B&W van Dordrecht blijft hun standpunt gehandhaafd, dit alles gebeurd er in Dordrecht terwijl de Minister van Binnenlandse Zaken heeft afgekondigt geen herkeuringen meer voor houders van een kaart.
Had een rechtsbijstand verzekering maar die wilde er ook niets aan doen en een advocaat kan ik niet betalen
Dit noem ik nu burgertje pesten door gemeente en je staat machteloos[/b][/u]
nu 12 jaar later en na twee ablatie operaties in 6 weken en implantatie van een ICD met een ejactie fractie van 30 %.
Moest ik opnieuw gekeurd worden om mijn gehandicapte parkeerkaaart te verlengen en wat gebeurt er Hij wordt ingetrokken ondanks het in beroep gaan bij B&W van Dordrecht blijft hun standpunt gehandhaafd, dit alles gebeurd er in Dordrecht terwijl de Minister van Binnenlandse Zaken heeft afgekondigt geen herkeuringen meer voor houders van een kaart.
Had een rechtsbijstand verzekering maar die wilde er ook niets aan doen en een advocaat kan ik niet betalen
Dit noem ik nu burgertje pesten door gemeente en je staat machteloos[/b][/u]
-
VioletPrue
Re: Herkeuringen gehandicapte arkeerkaart
Neem eens contact op met de Ango in uw regio, misschien dat één van hun adviseurs nog iets voor u kan betekenen.
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
ga ik gelijk doen
thnx
thnx
Ik begrijp dat u al in bezwaar geweest bent? Wat belangrijk is als u een afwijzing gekregen heeft, is dat u bij de commissie zelf met een rapport van een onafhankelijke medicus komt waarin staat u dat wél aan de voorwaarden voldoet. U kunt wel zéggen dat het keuringsrapport van de arts niet klopt, maar u bent geen dokter. Dit moet u dus wel kunnen onderbouwen.
De minister heeft overigens helemaal niet gezegd dat keuringen niet meer mogen o.i.d. De regels zijn in die zin gewijzigd dat er in principe altijd medisch advies moet worden ingewonnen, maar dat dit niet perse bij een (vaak dure) keuringsinstantie moet. Als er van een aanvrager bijvoorbeeld bij de Wmo al gegevens bekend zijn waaruit de maximale loopafstand blijkt, dan mag een dergelijk rapport ook gebruikt worden. Dit is omdat zo in veel gevallen voorkomen kan worden dat iemand een onnodig belastende keuring moet ondergaan en hiervoor ook kosten voor moet betalen.
De minister heeft overigens helemaal niet gezegd dat keuringen niet meer mogen o.i.d. De regels zijn in die zin gewijzigd dat er in principe altijd medisch advies moet worden ingewonnen, maar dat dit niet perse bij een (vaak dure) keuringsinstantie moet. Als er van een aanvrager bijvoorbeeld bij de Wmo al gegevens bekend zijn waaruit de maximale loopafstand blijkt, dan mag een dergelijk rapport ook gebruikt worden. Dit is omdat zo in veel gevallen voorkomen kan worden dat iemand een onnodig belastende keuring moet ondergaan en hiervoor ook kosten voor moet betalen.
en de gemeente Dordrecht heeft niet voorniets een bezoek gehad van een delegatie van Binnenlandse zaken omtrend het herkeuren
Ook moet er niet vergeten worden in mijn geval dat een van de behandelend Cardiologen zelf persoonlijk heeft gebeld naar de GG&GD omtrend mijn afkeuring , en ik wilde ook wel zeggeen dat mijn gezondheid tenopzichte van 1997 nog maar de helft is van wat ik toen allemaal nog kon
De GG&GD beaamt zelf dat ik het rustig aan moet doen hoe kan ik dat als mijn kaart wordt ingenomen en overal veel verder voor moet lopen om ergens te komen, ook geven ze toe dat ik in 1997 een permanente status van invaliditeit heb gekregen bij hun maar dat wil nog niet zeggen volgens hun dat je een permanente kaart krijgt
terwijl dat ik in de tussen liggende periode nooit bent herkeurd en de kaart zo verlengd werd vanwege de permanente status die ik had
Ook moet er niet vergeten worden in mijn geval dat een van de behandelend Cardiologen zelf persoonlijk heeft gebeld naar de GG&GD omtrend mijn afkeuring , en ik wilde ook wel zeggeen dat mijn gezondheid tenopzichte van 1997 nog maar de helft is van wat ik toen allemaal nog kon
De GG&GD beaamt zelf dat ik het rustig aan moet doen hoe kan ik dat als mijn kaart wordt ingenomen en overal veel verder voor moet lopen om ergens te komen, ook geven ze toe dat ik in 1997 een permanente status van invaliditeit heb gekregen bij hun maar dat wil nog niet zeggen volgens hun dat je een permanente kaart krijgt
terwijl dat ik in de tussen liggende periode nooit bent herkeurd en de kaart zo verlengd werd vanwege de permanente status die ik had
-
stofzuigertje
Omdat sommige na jaren ten onrechte een kaart hadden mogen ze kijken of U nog steeds aan de eisen voldoet.
Maar zomaar weigeren mag niet.
Zij moeten dan aantonen dat U deze nu niet meer nodig zou hebben, en alleen dan kunnen ze deze intrekken.
Maar zomaar weigeren mag niet.
Zij moeten dan aantonen dat U deze nu niet meer nodig zou hebben, en alleen dan kunnen ze deze intrekken.
-
seagoing racer2
Beste Jaap,
Je kunt beter constructief reageren, dan alleen je gal te spuwen.
Doe gewoon wat Miss M zegt, en dien een bezwaarschrift in, met een statement van jouw cardioloog.
Als alles klopt wat je stelt , zal je ongetwijfeld een verlenging van je invalide parkeerkaart krijgen
Je kunt beter constructief reageren, dan alleen je gal te spuwen.
Doe gewoon wat Miss M zegt, en dien een bezwaarschrift in, met een statement van jouw cardioloog.
Als alles klopt wat je stelt , zal je ongetwijfeld een verlenging van je invalide parkeerkaart krijgen
als je nu rekend dat een GG&GD arts durft te zeggen dat kan een Cardioloog niet bepalen
weet je gelijk hoe ze over andere artsen denken mijn cardiolooog heeft gezegd dat ik mezelf niet zwaar mag belasten gezien de toestand van mijn hart
ik ben ook al in bezwaar geweest bij B&W maar ze blijven bij het standpunt van de GG&GD nu kan ik allleen nog naar een rechter toe
weet je gelijk hoe ze over andere artsen denken mijn cardiolooog heeft gezegd dat ik mezelf niet zwaar mag belasten gezien de toestand van mijn hart
ik ben ook al in bezwaar geweest bij B&W maar ze blijven bij het standpunt van de GG&GD nu kan ik allleen nog naar een rechter toe
Als u van mening bent dat u recht heeft op de kaart, zou ik zeker naar de rechter gaan. Daar moet u echter niet aankomen zonder dat u bewijzen heeft van uw medische situatie, want dan zal de rechter uw zaak direct afwijzen. Er heeft een onafhankelijke deskundige naar uw situatie gekeken, dus moet u een andere deskundige vragen aan te tonen dat die deskundige namens de gemeente ongelijk heeft.
Als dit lukt bij de rechter is het volgens mij gebruikelijk dat de rechter de gemeente oplegt voor uw kosten zorg te dragen.
Als dit lukt bij de rechter is het volgens mij gebruikelijk dat de rechter de gemeente oplegt voor uw kosten zorg te dragen.
ik denk wel dat een cardioloog meer inzicht heeft in de gesteldheid van iemands hart als een gg&gd arts
dus daarom ga ik zeker naar een rechter
dus daarom ga ik zeker naar een rechter
Ik weet niet of de rechter jouw eigen cardioloof onafhankelijk genoeg vindt, bovendien moet een arts die de keuringen verricht zich houden aan een bepaald protocol. Het is maar de vraag of jouw cardioloog hiermee bekend is. Misschien kun je beter een onafhankelijke keuringsinstantie benaderen (bijvoorbeeld Scio, Argonaut). Dat kost natuurlijk wel wat (denk rond de 100 euro), maar als jij er zeker van bent dat je recht hebt op de kaart, kom je daar wel overheen. Hoewel je natuurlijk altijd de kans hebt dat die instantie ook een negatief advies afgeeft... Ik wens je veel succes. Laat even weten wat je verder gaat doen en hoe het afloopt.
-
VioletPrue
Nou, deskundig.....Als u van mening bent dat u recht heeft op de kaart, zou ik zeker naar de rechter gaan. Daar moet u echter niet aankomen zonder dat u bewijzen heeft van uw medische situatie, want dan zal de rechter uw zaak direct afwijzen. Er heeft een onafhankelijke deskundige naar uw situatie gekeken, dus moet u een andere deskundige vragen aan te tonen dat die deskundige namens de gemeente ongelijk heeft.
Ik heb ongeveer hetzelfde aan de hand gehad, een keuringsarts die ronduit beweerde dat fibromyalgie, artrose en de ziekte van Bechterew geen reuma waren, omdat er geen reumatoïde voor stond.
Dus alleen artritis was reuma.
Toen ik vroeg of hij echt mijn reumatoloog over het hoofd zag, zei hij dat die wel van alles kon zeggen, omdat hij wilde declareren.
Dat ook de Wereld Gezondheidsorganisatie al die vormen van reuma daadwerkelijk als reuma accepteerde deerde hem ook weinig, hij beweerde letterlijk dat hij er meer verstand van had.
En wat moet je dan?
Gelukkig zag in dit geval de gemeente ook in dat deze arts ronduit bespottelijk bezig was en heb ik er niks meer van gehoord.
Als het aan deze arts lag, moest ik gewoon fulltime aan het werk in (niet lachen) de horeca!
Ik zit in een rolstoel en voor langere afstanden heb ik een scootmobiel of rijd ik met anderen mee, zodat de rolstoel mee kan.
Ik heb in de loop der jaren heel wat keuringsartsen gezien en kan je echt vertellen, dat ik de echt deskundigen niet eens op één hand kan tellen.
Gelukkig heb ik nu, mede dankzij mijn Angoconsulente huishoudelijke hulp en woningaanpassingen, zodat ik nog zelfstandig kan wonen.
Maar werken in de horeca.....fulltime....geen enkel probleem!
wellicht komt u in aanmerking voor prodeo advocaat heeft u dat al eens geprobeerd dan kost het u 1 malig €94,00 en dan kan de advocaat zijn werk gaan doen en wellicht dat het dan niet eens aan komt tot een rechtzaak

ja dat komt het wel heeft de gemeente al gezegd
maar het kost dan niet een prodeo advocaat alleen maar ook komt er kosten voor de rechtbank bij € 155,--
maar het kost dan niet een prodeo advocaat alleen maar ook komt er kosten voor de rechtbank bij € 155,--
-
seagoing racer2
Beste Jaap,
waarom laat je jouw cardioloog niet een simpel briefje naar de GG GD arts sturen ?
waarom laat je jouw cardioloog niet een simpel briefje naar de GG GD arts sturen ?
-
VioletPrue
Omdat dat al niets meer uithaalt, hij moet nu naar de rechtbank.
De GGD heeft zijn mening al gegeven en staat er nu buiten.
De GGD heeft zijn mening al gegeven en staat er nu buiten.
hij heeft zelf gebeld en al twee keer een brief geschreven en dan zeggen ze daar bij de gg&gd dat kan een Cardioloog niet bepalen
-
seagoing racer2
Jaap40,
okee als jouw cardioloog dit heeft bevestigd lijkt me een weg naar de rechter een optie.
Let wel, dat je zelf ook de brief hebt die de cardioloog heeft gestuurd.
Misschien ten overvloede :
Hier dient dus niet alleen in te staan dat je onder behandeling bij een cardioloog bent, maar ook duidelijk worden vermeld wat je beperkingen zijn in lopen en bewegen.
Een onafhanelijke persoon (rechter) dient hieruit te kunnen opmaken dat gewone parkeerplaatsen voor jouw niet voldoen vanwege bijvroobeeld de loopafstand
okee als jouw cardioloog dit heeft bevestigd lijkt me een weg naar de rechter een optie.
Let wel, dat je zelf ook de brief hebt die de cardioloog heeft gestuurd.
Misschien ten overvloede :
Hier dient dus niet alleen in te staan dat je onder behandeling bij een cardioloog bent, maar ook duidelijk worden vermeld wat je beperkingen zijn in lopen en bewegen.
Een onafhanelijke persoon (rechter) dient hieruit te kunnen opmaken dat gewone parkeerplaatsen voor jouw niet voldoen vanwege bijvroobeeld de loopafstand