Het openbaar ministerie heeft 4 maan voorwaardelijke celstraf geeist tegen een Utrechtse huisarts voor haar betrokkenheid bij de dood van een baby. Volgens het OM heeft zij de pasgeborene onvoldoende zorg verleend.
De arts verwees de Afghaanse ouders met hun dochter van 16 dagen oud door naar het UMC. De ouders spreken slecht Nederlands en bereikten pas na een uur het UMC. Daar bleek de baby overleden vanwege een hartafwijking.
Volgens haar advocaat heeft de arts de baby "naar eer en geweten" onderzocht. Ook zouden zij op tijd in het UMC zijn geweest als zij niet waren verdwaald.
wat wil het OM dat de beschrijving naar het UMC in elke taal ter wereld bij deze dokter ligt??????
Alsof deze dokter verantwoordelijk is voor de gebrekkige Nederlandse taal beheersing van deze mensen
Inburgeringscursus!!!
Eigen verantwoordelijkheid!!
Niemand is in Nederland op zichzelf aangewwezen! Zeker deze mensen niet.
Gooi de schuld maar bij een ander
Een verantwoordelijke arts had in dit geval na onderzoek en diagnose niet anders dan tot de conclusie moeten komen dat het ziekenhuis ingelicht moest worden en direct een ambulance moeten bellen.
Het zijn dit soort artsen die je bij een hartinfarct via telefonisch consult een paracetamolletje adviseren.
Naar mijn idee gaat de poll over een situatie waarin er geen sprake is van een levensbedreigende situatie. In zo'n geval kan immers niemand een dokter of tolk waarschuwen of regelen. Ongeacht je afkomst of talenkennis.
Feitelijk gaat het al fout bij de ouders. Deze mensen willen in Nederland wonen en aanspraak maken op de faciliteiten. Zoals iedere buitenlander krijg je in dit land alles, maar nog net geen tolk. De vraag of de arts goed of fout heeft gehandeld is pas in 2de instantie belangrijk. Om te beginnen zul je zelf zorg moeten dragen dat je de taal beheerst in het land waar je woont. Lukt dat niet binnen 1 dag, dan heb je zelf te zorgen dat je mensen om je heen hebt die als tolk kunnen fungeren. Doe je dat niet, dan kan het stelling verhaal heel goed voorkomen. Er zijn buitenlanders die hier al meer dan 5 jaar wonen en nog steeds geen woord Nederlands spreken.
Ook een buitenlander, ongeacht waar ze vandaan komen, hebben zelf ook verantwoordelijkheid. Zorgen dat je kunt communiceren is er 1 van.
Inburgeren is een must.
Daar heb gelijk in.Als ik in het buitenland kom is er ook niemand te vinden die Nederlands voor mij gaat praten .
Waarom ik hier voor de duisters hier wel alles in het duits moet gaan zeggen begrijp ik nog steeds .
Dat is maar een voorbeeld .Want het schijnt hier zo te zijn dat anderstaligen altijd verwachten dat er in hun taal wordt gesproken.