LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het moet niet gekker worden in nederland

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn dienen zelf voor een tolk bij b.v. de dokter te zorgen

ja
6
75%
nee
2
25%
wat bedoeld U?
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 8

hoffie

het moet niet gekker worden in nederland

Ongelezen bericht door hoffie »

Het openbaar ministerie heeft 4 maan voorwaardelijke celstraf geeist tegen een Utrechtse huisarts voor haar betrokkenheid bij de dood van een baby. Volgens het OM heeft zij de pasgeborene onvoldoende zorg verleend.
De arts verwees de Afghaanse ouders met hun dochter van 16 dagen oud door naar het UMC. De ouders spreken slecht Nederlands en bereikten pas na een uur het UMC. Daar bleek de baby overleden vanwege een hartafwijking.
Volgens haar advocaat heeft de arts de baby "naar eer en geweten" onderzocht. Ook zouden zij op tijd in het UMC zijn geweest als zij niet waren verdwaald.
wat wil het OM dat de beschrijving naar het UMC in elke taal ter wereld bij deze dokter ligt??????
Alsof deze dokter verantwoordelijk is voor de gebrekkige Nederlandse taal beheersing van deze mensen

dens

Re: het moet niet gekker worden in nederland

Ongelezen bericht door dens »

Supertriest natuurlijk dat dat kindje is overleden maar dat kun je toch die huisarts niet aanrekenen?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Inburgeringscursus!!!
Eigen verantwoordelijkheid!!
Niemand is in Nederland op zichzelf aangewwezen! Zeker deze mensen niet.
Gooi de schuld maar bij een ander

Gast

Niemand vervolgen. Het is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Heel triest maar ook de ouders zijn niet opzettelijk verkeerd gereden.

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

zeg ook niet dat ouders opzettelijk fout zijn gereden

Optimist

Ongelezen bericht door Optimist »

Een verantwoordelijke arts had in dit geval na onderzoek en diagnose niet anders dan tot de conclusie moeten komen dat het ziekenhuis ingelicht moest worden en direct een ambulance moeten bellen.

Het zijn dit soort artsen die je bij een hartinfarct via telefonisch consult een paracetamolletje adviseren.

Groet

Gast

Optimist ze had ze naar het ziekenhuis doorverwezen!!!!!!!!!!!

Lijkt me trouwens dat een hartafwijking niet ineens gaat opspelen, en dat de ouders dus wel erg lang gewacht hebben...............

Gast

Een hartafwijking is wel iets anders als een hartinfarct dus waar praat u over? Een hartinfarct komt wel degelijk ineens opzetten!!

Gast

lees bovenste post daarin zie je hartafwijking staan !!!!!!!!!!!!!

Gast

Lees dan ook eerst even het berichtje van Optimist. Daar wordt gesproken over een hartinfarct
!!!!!!!!!!!!!!

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Naar mijn idee gaat de poll over een situatie waarin er geen sprake is van een levensbedreigende situatie. In zo'n geval kan immers niemand een dokter of tolk waarschuwen of regelen. Ongeacht je afkomst of talenkennis.

Gast

wat belangrijk is, is of het een arts aan te rekenen is of de mensen die bij haar komen geen nederlands spreekt........

Tracker

Ongelezen bericht door Tracker »

Feitelijk gaat het al fout bij de ouders. Deze mensen willen in Nederland wonen en aanspraak maken op de faciliteiten. Zoals iedere buitenlander krijg je in dit land alles, maar nog net geen tolk. De vraag of de arts goed of fout heeft gehandeld is pas in 2de instantie belangrijk. Om te beginnen zul je zelf zorg moeten dragen dat je de taal beheerst in het land waar je woont. Lukt dat niet binnen 1 dag, dan heb je zelf te zorgen dat je mensen om je heen hebt die als tolk kunnen fungeren. Doe je dat niet, dan kan het stelling verhaal heel goed voorkomen. Er zijn buitenlanders die hier al meer dan 5 jaar wonen en nog steeds geen woord Nederlands spreken.

Ook een buitenlander, ongeacht waar ze vandaan komen, hebben zelf ook verantwoordelijkheid. Zorgen dat je kunt communiceren is er 1 van.
Inburgeren is een must.

Gast

Daar heb gelijk in.Als ik in het buitenland kom is er ook niemand te vinden die Nederlands voor mij gaat praten .
Waarom ik hier voor de duisters hier wel alles in het duits moet gaan zeggen begrijp ik nog steeds .
Dat is maar een voorbeeld .Want het schijnt hier zo te zijn dat anderstaligen altijd verwachten dat er in hun taal wordt gesproken.

Gast

[quote]duisters[quote]

?? Was het echt zo donker of had je je zonnenbril nog op?? 8) of :idea:

Gast

mensen die de inburgerings cursus volgen,moeten ook een honduitlaat
cursus volgen vindt ik tenminste!

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Dit hoort niet op een consumentenforum plaats. Ik doe een slotje op dit topic.

Internetredactie Radar

Gast

Dit hoort niet op een consumentenforum plaats. Ik doe een slotje op dit topic.

Internetredactie Radar
Wat dan wel . : :cry: :cry:

Gesloten