LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IND perikelen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Dogberry

IND perikelen

Ongelezen bericht door Dogberry »

Na €11000,- te hebben uitgegeven en 18 maanden wachten was het dan eindelijk zover: De IND had mijn vriendin haar Machtiging tot voorlopig verblijf (MVV) goed gekeurd. Dit gebeurde echter 4 dagen voor de hoorzitting, zodat er helemaal niet meer gepraat hoefde te worden over bv een vergoeding van de gemaakte kosten, die mijn advocaat toch wilde terugzien. De IND durfde nog een standaard brief te sturen waarin zij vermelden dat ze de annuleringskosten van de hoorzitting a €112,50 voor hun rekening namen.
De IND is een slecht functionerend onderdeel van het ministerie van justitie. Een audit door een onafhankelijk bedrijf op interne/ externe communicatie en procedures zou korte metten maken met de IND.

Op hun website zoeken zij nog de discussie om een feestje te vieren als een 'buitenlander' een Nederlands paspoort krijgt. De IND en haar bureaucratie is een goede reden tot het verlaten van Nederland... dat is pas een feestje. Alle buitenlanders, die een normale procedure tot onbepaald verblijf in Nederland beginnen, willen allemaal een Nederlands paspoort... al is het maar om van dat eeuwige gemekker van de IND en haar stapels papierkraam af te zijn.

arie.o

Re: IND perikelen

Ongelezen bericht door arie.o »

Ik zou de hoorzitting in ieder geval laten doorgaan ivm.de schadevergoeding. De ksioten die je hebt moeten maken zijn namelijk wel degelijk terug te vorderen. Op Recht4all vind je diverse voorbeelden van dit soort uitspraken.

Ben het verder volledig met je eens. IND functioneert in het geheel niet. Mijn echtgenote komt uit Hongarije, dat sinds 1 mei lid is van de eu.
Echter de IND rekent , per 30 juni nog steeds 285 euro voor een verblijfsvergunning, (voor landen van de EU is dit 28,50). Je krijgt dan een brief waarin is staat dat over de hoogte van de leges niet gecommuniceerd kan worden.

En dat voor een land dat EU voorzitter is.
Inmiddels nationale ombudsman ingeschakeld en het hongaarse eu parlement. Mag nederland uitleggen waarom het inwoners van andere eu landen maar 28,50 betalen en homgaren 285,- ,

En dan vind Verdonk het nog raar dat ze met tomaten wordt besmeurd!!!

Goodbye

Ongelezen bericht door Goodbye »

De IND functioneert prima met haar vertragingstaktiek en haar mooie gedifferentieerde tarieven. Je moet niet mekkeren, pak je biezen en ga gewoon in het buitenland wonen. Hoeven wij Nederlanders ook niet op te draaien voor de kosten van je partner (want die gaan er komen als je werkeloos wordt). Men denke aan: Stufu, bijstand, inburgeringskosten. Jouw partner maakt kosten, die de Nld-se nelastingbetaler moet betalen. Rot toch gauw op!!! Nu nog schadevergoeding van de IND eisen omdat de MVV zolang duurde. En wie moet dat betalen, de Nederlandse belastingbetaler!! Afschieten jullie soort.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap het niet, Nederland is zo slecht, en toch kies je ervoor om haar hier heen te halen in plaats van in haar land te gaan wonen...

volgens mij heb je daar best wel een reden voor, dus zal Nederland nog wel niet zo slecht voor je zijn

Kortom je bent een zeurpiet, die voor het verkeerde land heeft gekozen

Gast

Goodbye zegt het heel hard.......maar ik ben het er wel mee eens.

rhodi

Ongelezen bericht door rhodi »

goodbey for president!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Waarom ga je niet in het land van je partner wonen??
Of is daar het toelatingsbeleid slechter dan hier?

Gesloten