Op 21 juni heb ik mijn poolse vriendin ingeschreven bij de gemeente.
De gemeente heeft ons netjes ontvangen en behandeld. Tevens hebben zij dezelfde dag alle documenten, copie paspoort, geboorteakte ed. doorgestuurd aan de IND.
Tot op de dag van vandaag (dus 14 weken) heb ik niets vernomen van de IND, geen dossiernummer cq ontvangstbevestiging van de aanvraag.
Een klacht tegen de IND zou ik graag willen, echter ik kan geen informatie vinden betreffend de termijn waarin de IND redelijkerwijs dient te antwoorden.
Heeft iemand meer ervaringen met deze materie of zou TROS RADAR een balletje op kunnen gooien links of rechts ?
Ik verneem het graag.
gr, Martijn
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IND - wachttijden
Re: IND - wachttijden
Volgens mij moet je vriendin zich aanmelden bij de vreemdelingenpolitie danwel de IND zelf. Ze moet kunnen aantonen dat ze rechtmatig verblijf in NL heeft. En ik denk ook dat jij garant moet kunnen staan zodat ze geen bijstand danwel WW aanvraagt hier in NL. Daarzijn allemaal regeltjes voor. Natuurlijk is polen EU lid maar ik denk niet dat een poolse zich hier zomaar kan vestigen. Je zou de IND even kunnen bellen misschien 09001234561.
En nee, ik ben geén IND ambtenaar! Ik werk wel heel veel met buitenlanders maar vanuit een hele andere optiek.
Succes.
En nee, ik ben geén IND ambtenaar! Ik werk wel heel veel met buitenlanders maar vanuit een hele andere optiek.
Succes.
-
murp
Het gaat mij niet om de procedure waarin beschreven staat wat, hoe en wanneer je moet doen. Aan alle criteria die de overheid steld, heb ik voldaan.
Het gaat erom dat ik wil weten binnen welke termijn de IND dient te reageren. Ik kan hier niets van vinden. Ik zou graag een klacht indienen bij de IND maar ik heb hier wel de juridische grondslag voor nodig.
gr, Martijn
Het gaat erom dat ik wil weten binnen welke termijn de IND dient te reageren. Ik kan hier niets van vinden. Ik zou graag een klacht indienen bij de IND maar ik heb hier wel de juridische grondslag voor nodig.
gr, Martijn
'meestal' mag een overheidsinstelling ergens 6 weken over doen maar ook daar zullen wel uitzonderingen op zijn. Zie de asielprocedure. De IND heeft 48 uur de tijd om een beslissing te nemen maar er zijn altijd wel regeltjes om dat te rekken tot, wat was het laatst?? Een jaar of 10 ?? Ik denk niet dat je een aanklacht kunt indienen. Het enige wat je kunt doen is bellen om te vragen wie ermee bezig is en dan aan hem/haar een brief sturen met dat ze moeten opschieten. Verder weet ik geen manier om druk te zetten. De advocatuur weet t soms ook niet heb ik gemerkt.
nogmaals succes.
nogmaals succes.
-
Gast
De IND heeft 6 maanden om te beschikken. In die 6 maanden kunnen ze een ontvangstbevestiging sturen, maar dat hoeft niet. Overigens kan de termijn van 6 maanden overschreden worden, zonder notificatie daarvan aan de betrokkenen. Er staat ook geen sanctie op het overschrijden van de termijn.
Het helpt om af en toe je dossier opnieuw onder de aandacht te brengen door ze te bellen en te vragen wat de stand van zaken is.
Ik sprak kortgeleden een kennis van me die advocaat (familierecht) is. Hij had gehoord dat meer dan 80% van de Nederland/ voormalig Oostblokhuwelijken binnen 5 jaar op een scheiding uitloopt.
Vanuit die wetenschap wens ik je dubbel succes
Het helpt om af en toe je dossier opnieuw onder de aandacht te brengen door ze te bellen en te vragen wat de stand van zaken is.
Ik sprak kortgeleden een kennis van me die advocaat (familierecht) is. Hij had gehoord dat meer dan 80% van de Nederland/ voormalig Oostblokhuwelijken binnen 5 jaar op een scheiding uitloopt.
Vanuit die wetenschap wens ik je dubbel succes
-
Gast
Nou bij mij loopt de procedure nog steeds en je moet maar eens proberen contact met ze op te nemen. Je hangt heel makkelijk een half uur tot een uur aan de lijn!
-
Murp
Met het aan de telefoon krijgen van een van de medewerkers van het call-center heb ik geen problemen.
De informatie die je krijgt is bij de een beter als bij de ander, hier zit veel verschil in. De een zegt dit en de ander spreekt dit tegen.
Waar ik mij enorm aan erger is dat je totaal geen informatie krijgt m.b.t. hoe lang het gaat duren.
De volgende antwoorden op enkele vragen zullen sommige niet vreemd zijn:
"Tja het kan maximaal 6 maanden duren, maar langer kan ook"
"Ja haar naam staat geregistreerd er is ook een nummer, maar de rest van het dossier is nog leeg" (vullen we het maar half in??)
"Nee mijnheer u kunt er niets aan doen, mijn collega's werken enorm hard om de achterstanden weg te werken"
"Nee mijnheer er is niets in de wet vastgelegd hoelang de procedure mag duren "
En zo zou ik nog een legio aan antwoorden die uiteindelijk niets zeggen weergeven.
Weer een week verder en weer geen bericht!!!!!!
De informatie die je krijgt is bij de een beter als bij de ander, hier zit veel verschil in. De een zegt dit en de ander spreekt dit tegen.
Waar ik mij enorm aan erger is dat je totaal geen informatie krijgt m.b.t. hoe lang het gaat duren.
De volgende antwoorden op enkele vragen zullen sommige niet vreemd zijn:
"Tja het kan maximaal 6 maanden duren, maar langer kan ook"
"Ja haar naam staat geregistreerd er is ook een nummer, maar de rest van het dossier is nog leeg" (vullen we het maar half in??)
"Nee mijnheer u kunt er niets aan doen, mijn collega's werken enorm hard om de achterstanden weg te werken"
"Nee mijnheer er is niets in de wet vastgelegd hoelang de procedure mag duren "
En zo zou ik nog een legio aan antwoorden die uiteindelijk niets zeggen weergeven.
Weer een week verder en weer geen bericht!!!!!!
-
varinor
Hallo,
Ook ik heb slechte ervaringen met het IND.
En een klacht indienen kan alleen bij hun, hoezo objectief?
Mijn vrouw heeft op 27 november 2003 een naturalisatieaanvraag gedaan. De termijn waarop de ind een beslissing dient te nemen is 52 weken. Maar bij overschrijding volgt er geen sanctie.
Bij navraag afgelopen week bleek dat men nu pas de aanvragen van april 2003 aan het behandelen is !!!!!! en dat het voor ons ook nog wel 6 maanden kan duren.
Zolang zij echter geen nederlands paspoort heeft komen wij niet in aanmerking voor bijv. nationale hypotheek garantie wat ons elke maand toch een hoop geld scheelt. Daar komt nog bij dat wij een paar onverwachte uitgaven hebben gehad waardoor we op onze lopende rekeing rood komen te staan, maar een krediet wordt ons ook niet verstrekt hoewel onze gezamenlijke inkomens dat wel toestaan. Maarja, dat van mijn vrouw mogen ze niet meetellen.
Wanneer de IND geen overheidsinstelling was maar een bedrijf dat winst moet maken liepen de zaken wel anders, werden al die nietsnutten eindelijk aangepakt. Door hun manier van werken worden de levens van talloze mensen totaal ontregeld.
Stel je eens voor dat je je baas moest vertellen dat je nu pas orders van april 2003 aan het verwerken was!! Hallo WW.
Moest dit even kwijt ,
Robert
Ook ik heb slechte ervaringen met het IND.
En een klacht indienen kan alleen bij hun, hoezo objectief?
Mijn vrouw heeft op 27 november 2003 een naturalisatieaanvraag gedaan. De termijn waarop de ind een beslissing dient te nemen is 52 weken. Maar bij overschrijding volgt er geen sanctie.
Bij navraag afgelopen week bleek dat men nu pas de aanvragen van april 2003 aan het behandelen is !!!!!! en dat het voor ons ook nog wel 6 maanden kan duren.
Zolang zij echter geen nederlands paspoort heeft komen wij niet in aanmerking voor bijv. nationale hypotheek garantie wat ons elke maand toch een hoop geld scheelt. Daar komt nog bij dat wij een paar onverwachte uitgaven hebben gehad waardoor we op onze lopende rekeing rood komen te staan, maar een krediet wordt ons ook niet verstrekt hoewel onze gezamenlijke inkomens dat wel toestaan. Maarja, dat van mijn vrouw mogen ze niet meetellen.
Wanneer de IND geen overheidsinstelling was maar een bedrijf dat winst moet maken liepen de zaken wel anders, werden al die nietsnutten eindelijk aangepakt. Door hun manier van werken worden de levens van talloze mensen totaal ontregeld.
Stel je eens voor dat je je baas moest vertellen dat je nu pas orders van april 2003 aan het verwerken was!! Hallo WW.
Moest dit even kwijt ,
Robert