LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] justitie liever lui dan moe

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
MicheLM

justitie liever lui dan moe

Ongelezen bericht door MicheLM »

Is het jullie ook opgevallen, dat justitie in de vorm van poltie, steeds meer bonnen uitschrijft, maar steeds minder presteert.
Enige tijd geleden is het te hard rijden van meer dan 50 km p/u geen overtreding meer, maar een misdrijf.
Enige tijd hierna werd vermeld, dat de politie steeds meer misdrijven oplost......JA. DAAAAA...... zo kan ik het ook en ze hoeven er niet eens wat voor te doen.
Ze kunnen zelfs ontslagen worden als ze niet voldoende bekeuringen uitschrijven. absolute macht corrumpeert en dit is een schoolvoorbeeld.
Alleen heb ik niet het idee dat ze dit zelf snappen.
Bonnen uitschrijven is vrij simpel, maar geef ze echt detectieve werk en ze vinden nog geen hoer in een bordeel.

Benik de enige die dit zo ziet of ziet 97 % van de nederlandse bevolking dit zo ( de rest is politie of is er in de justitionele :roll: branche :roll: werkzaam)
Laatst gewijzigd door MicheLM op 18 aug 2004 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Karl-Otto.

Re: justitie liever lui dan moe

Ongelezen bericht door Karl-Otto. »

Is het jullie ook opgevallen, dat justitie in de vorm van poltie, steeds meer bonnen uitschrijft, maar steeds minder presteert.
De politie presteert juist meer, door meer bonnen uit te schrijven. Ze hebben een prestatieovereenkomst gesloten.

Hoe dit kan, begrijp ik ook niet. Mijns inziens zou de politie juist beter presteren als ze minder bonnen hoeven uit te schrijven omdat er minder overtredingen worden gemaakt.

Maar ja in Den Haag zit een stel ........ die het niet snappen.

MicheLM

Inderdaad, in den-haag lijken ze er niets van te snappen.
Behalve dan dat ze HEEL goed weten hoe ze zichzelf rijk moeten rekenen, mede door dit soort akties (prestatiebonussen) en ze moeten nog heel wat tekorten aanvullen.
maar ze zijn ook heel prestatie gericht, alleen weten ze niet hoe ze dit in goede banen moeten leiden.
Ze gaan "foute beslissingen nemen en worden bezitterig.
Dit is geloof ik ooit gestart door ene Hr. Luns, die Hollands aardgas aan Italië verkocht, deze verkochten het weer door aan Tunesië, waarna wij het wwer geraffineers terug kochten. ALLES ALS DE COMMUNISTEN HET MAAR NIET DOEN.
Dit is nog lang doorgezet, zelfs Den Uyl deed er nog fanatiek aan mee
en we zitten nu met de gebaaken peren.
En raad eens wie er nu voor de kosten moeten opdraaien.
Juist, de mensen die de grootste koopkracht hebben, wij dus

Bak

Ongelezen bericht door Bak »

http://www.rijnmond.nl/index.html?pid=4&item=22796
Hier word ik een beetje moe van (Vaanweg)als je weet waar ze controleren, is dat geen wonder dat een heleboel te hard rijden.
En zo kan ik nog wel meer plaatsen opnoemen waar het puur om het geld gaat .

Het is te zot voor woorden dat een prestatie van een agent afhangt van boetes .
Maar er zijn in een aantal gevallen dat agenten wel goed werk doen .En dus niet specifiek alleen maar op het verkeer gaan richten .
Er moet meer worden gekeken naar wat echt belangrijk is om te bekeuren.

MicheLM

Sorrie, je bent me even kwijt.
Doen ze wel een s iets goed dan???????
Patrouieren in een gesloten bus door een druk centrum met 80 km/u over een winkelstraat, ALS ZE MAAR NIET UIT HOEVEN TE STAPPEN.
Wachten tot een ruzie in een cafe bijna over is (om de hoek wachten tot de ambulance komt). Er wordt een oud vrouwtje beroofd, maar gaan eerst om de hoek een fout geparkeerde auto bekeuren (kwestie van prioriteiten) Nooit hun ongelijk toegeven al geef je ze de bewijzen op een presenteer blaadje. In elkaar geslagen worden en de nationaliteit noemen van de dader en te horen krijgen dat je niet mag discrimineren, alleen omdat je zegt, "die turkse man".

Ik kan zo nog wel even door gaan, m.a.w. wat doen ze goed dan?????

MicheLM

Het enige wat ze HEEEEEEL goed doen IS bekeuren

Hydrocephalus

Ongelezen bericht door Hydrocephalus »

Ik stel me een personeelsadvertentie voor de politie mij ongeveer ZO voor: "Gezocht; Moedige mannen en vrouwens om te collecteren voor Rijks Schatkist !" :roll:

MicheLM

Ja ok., alleen dat moedige zet ik dan mijn vraagtekens bij.
Luie mensen gevraagd , lijkt me meer op zijn plaats.
Hoe moet je dit trouwens bij je familie aangeven....PA, MA...ik ga werken bij de politie.
Of ze schrikken zich dood en zeggen.."wil je dit niet aan de rest van de familie vertellen"... of, als ze gevoel voor humor hebben.."Ojeee, zul je jezelf niet overwerken"..... Of een realistische pa/ma...." laat je mijn auto dan wel met rust":.... Of een verdrietige reactie, zoals .... "hoe kun je ons dit aandoen, we hebben je altijd met fatsoen proberen op te voeden"....
Persoonlijk zou ik het niet durven vertellen en al helemaal niet in de buurt of op school, mijn kinderen zouden door iedereen worden gepest.

merel 2

Ongelezen bericht door merel 2 »

Inderdaad, justitie lijkt liever lui dan moe. Wij zijn bestolen door een oplichter die al jaren actief was en nog steeds is. Hij is een bekende van de politie, die echter door allerlei regeltjes niets mag doen. Zolang de man zegt dat hij van plan is geld terug te geven wordt hij niet gearresteerd.

Het heeft ons drie bezwaarschriften gekost om justitie toch tot een rechtszaak te brengen. Nu wachten we alweer bijna een jaar op de officiële uitspraak, terwijl die allang vastligt. Tot de officiële uitspraak doet het justitieel incassobureau echter niets.

En ondertussen doet de oplichter nog steeds goede zaken, samen met zijn curator die hem toestaat bedrijf te voeren. En het gestolen geld wordt op naam van zijn vrouw gezet, die justitie er echter buiten wil laten omdat zij maar de zielige 'vrouw van' is.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat zijn jullie hierboven allemaal en stel zielige personen.

Als jullie je allemaal netjes aan de wet zouden houden heeft de politie alle tijd om de grote misdaden op te lossen.

Zolang er nog steeds van die personen rondlopen en rijden die denken dat de politie alleen nog maar naar hun op zoek is, kan je beter eers even naar je zelf kijken.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Begrijp niet dat jullie in de concrete gevallen waarin justitie niets doet geen gebruik maakt van het klachtrecht dat bestaat bij de Gerechtshoven en dat jullie geen klacht indienen bij de desbetreffende politiekorpsen en/of de Nationale Ombudsman. Verder wil het opzoeken van publiciteit ook wel eens helpen.

merel 2

Ongelezen bericht door merel 2 »

Laatst nog eens opgebeld naar de rechtbank. Terwijl zij het eerder nog 'raar' vonden dat ik nog geen bericht had gehad, werd nu gedaan of het normaal was.
Het Openbaar Ministerie (zelfde gebouw maar heel iets anders) moest de uitspraak eerst officieel doorsturen voor het vonnis tenuitvoer kon worden gelegd. Er was geen idee over hoe lang dat zou duren.
Op mijn vraag of ze dan niet even moesten vragen of een en ander wel in de molen zat werd gezegd dat dat zo was omdat het in het systeem stond.
OK Maar waarom moet het dan zo J.C. lang duren? Straks is die man al dood als ze eindelijk dat incassobureau sturen om onze centen terug te halen. Gezien zijn criminele achtergrond is dat niet ondenkbaar.

Gesloten