Hallo allemaal,
Ik zou graag wat advies willen hebben over een lastige kwestie.
Een vriendin van mij is afgelopen vrijdag in gijzeling genomen door justitie vanwege onbetaalde boetes.
Niet dat ze daar geheel ten onrechte zit maar het volgende is het geval:
Ze heeft een rommeltje van haar leven gemaakt omdat ze psychisch in de war is. Niemand heeft dit ooit geweten maar bij overplaatsing Maandag naar de gevangenis is dit vastgesteld door haar mentor aldaar. Die heeft dan ook direct een afspraak voor haar gemaakt met de gevangenis psycholoog. Eigenlijk heeft ze door een nog vast te stellen stoornis schulden gemaakt en is op die manier ernstig in de problemen gekomen.
In de gevangenis zeiden ze dat geen recht heeft op een advocaat omdat ze daar te kort voor in gijzeling zit. Ze moet nog 19 dagen en ze is echt geen crimineel, integendeel.
Is het nu raadzaam om van buitenaf een advocaat in te schakelen? Gaat justitie zelf aan de slag met de nieuwe informatie dat ze verward is? Of laten ze haar aan haar lot over? De familie gaat haar boetes niet betalen die hebben haar al te vaak geholpen. En ik heb het geld niet.
Graag uw hulp in deze. Alvast bedankt voor de moeite.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] justitiële gijzeling advies
Re: justitiële gijzeling advies
Als ik het goed begrijp is uw vriendin nog een dikke twee weken opgeborgen. Dat loont de moeite niet om ergens werk van te maken.
U zou natuurlijk wel alvast iets kunnen regelen voor direct na de detentie. U kunt denken aan de huisarts, die alvast de juiste instellingen kan inseinen zodat hulp om uw vriendin's leven weer op de rails te krijgen straks voorhanden is.
Veel succes.
U zou natuurlijk wel alvast iets kunnen regelen voor direct na de detentie. U kunt denken aan de huisarts, die alvast de juiste instellingen kan inseinen zodat hulp om uw vriendin's leven weer op de rails te krijgen straks voorhanden is.
Veel succes.