LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Killzone Computerspel

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Ferdy

Killzone Computerspel

Ongelezen bericht door Ferdy »

De laatste weken wordt er nogal veel reclame gemaakt over het nieuwe computerspel ,,Killzone'' dat gebruikt wordt op Playstation 2. Het wordt op de markt gebracht door software-ontwikkelaar ,, Guerrilla'' en zoals bijde namen al laten vermoeden, gaat het ook hier weer om een zeer geweldadige spelvorm. Volgens de leverancier heeft men 3 jaar met 50 mensen ( dus 150 mensenjaren? ) aan dit product gewerkt. Het resultaat is dan wel zéér onder de maat moet ik zeggen. Ik vindt het een sterk gemis van onze regering, dat men dit soort spellen niet geheel verbied. Als men het heeft over een indoctrinerende en verslavende werking, dan is het wel het geval bij dit soort te realistische geweldspellen. Wat mij betreft mag daarom het resultaat van dit soort ontwikkelaars, bij het opstarten met een grote knal uit elkaar ploffen. Uiteraard hoop ik daarbij dat er geen gebruikers zullen zijn die hiervan de dupe zijn. Er zijn zoveel mogelijkheden om leuke spellen te bedenken voor de Playstation 2, waarom deze dan? Ouders wordt eens wakker!

Edjuh

Re: Killzone Computerspel

Ongelezen bericht door Edjuh »

Weleens naar Tom and Jerry gekeken?
Of naar the Roadrunner?

Heidy

Ongelezen bericht door Heidy »

Je houd zeker niet van computerspellen.
Bij bijna alle spellen moet je mensen in elkaar slaan, Doodschieten.
Dat is juist leuk.
Als je er niet van houd kijk je maar de andere kant op.
Er is ook veel geweld op de tv, of kijk je daar ook niet naar :twisted:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

er is ondertussen zoveel geweld te zien op tv en computer spelletjes dat de kinderen het heel gewoon vinden.
zelf zit ik inderdaad regelmatig met open mond te kijken als Tom met een bijl probeert Jerry dood te maken.
en ik moet eerlijk bekennen, ik zou het ook helemaaaaaaaaaaaal niet leuk vinden als mijn kind zo'n aso computerspelletje had.

gelukkig is hij daar nog te jong voor

AppieS

Ongelezen bericht door AppieS »

Welkom in 2004. Misschien een idee te emigreren naar een of andere nomadenstam want als zelfs Tom en Jerry een probleem zijn... :shock:

Gast

Och af en toe worden wel eens mensen onthoofd .Dat doen ze in Irak ook .
Alleen kijken ze daar naar vreselijke videobeelden op het Internet.
Bedoel hiermee te zeggen .Gestoord gedrag zit in de mens of door massahysterie worden opgehitst door personen zoals Hitler ,Bin Laden en noem maar op.
Met andere woorden als je z`on gek die spelletjes laat spelen zal hij wel gauwer iemand vermoorden maar hij doet dat eens toch wel.
Een normaal iemand gaat heus niet iemand vermoorden omdat hij net z`on spel heeft gespeeld.

Gast

verbieden???????
wat kun je in deze tijd nog verbieden??
alles is te koop via internet. kun je het in nederland niet kopen koop je het toch gewoon in het buitenland!
als je maar een creditcard hebt kun je de halve wereld kopen?

WAKE UP!!!!!

Sentinel@home

Ongelezen bericht door Sentinel@home »

De laatste weken wordt er nogal veel reclame gemaakt over het nieuwe computerspel ,,Killzone'' dat gebruikt wordt op Playstation 2. Het wordt op de markt gebracht door software-ontwikkelaar ,, Guerrilla'' en zoals bijde namen al laten vermoeden, gaat het ook hier weer om een zeer geweldadige spelvorm. Volgens de leverancier heeft men 3 jaar met 50 mensen ( dus 150 mensenjaren? ) aan dit product gewerkt. Het resultaat is dan wel zéér onder de maat moet ik zeggen. Ik vindt het een sterk gemis van onze regering, dat men dit soort spellen niet geheel verbied. Als men het heeft over een indoctrinerende en verslavende werking, dan is het wel het geval bij dit soort te realistische geweldspellen. Wat mij betreft mag daarom het resultaat van dit soort ontwikkelaars, bij het opstarten met een grote knal uit elkaar ploffen. Uiteraard hoop ik daarbij dat er geen gebruikers zullen zijn die hiervan de dupe zijn. Er zijn zoveel mogelijkheden om leuke spellen te bedenken voor de Playstation 2, waarom deze dan? Ouders wordt eens wakker!
Ferdy je bent een zeikerd....

Ga lekker met je houten treintjes spelen.

m.vr.gr

Ontwikkelteam killzone (wij zijn ook nederlands!!!)

i love vieeogames

Ongelezen bericht door i love vieeogames »

ferdy (homo) denk je niet dat het beter is dat mensen geweld plegen met playstation spellen dan dat ze het in het echt doen.

En veel respect voor geurrila eidelijk een game ontwikkelaar uit nederland die echte spellen maakt. In your face davilex :twisted:

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als je dat gaat verbieden kun je bijna alle spellen wel verbieden, er zit overal wel een vorm van geweld in.

Kinderen zijn tegenwoordig oud en wijs genoeg om zelf het verschil te zien tussen nep en echt lijkt mij. Ga je dan ook alle horrorfilms en griezelseries verbieden?

Gast

Ouders horen de opvoeding van hun kinderen niet aan de media of entertainmentindustrie over te laten dan is er niets aan de hand en heeft ieder zijn zin.
Ik zou zelf maar eens wakker worden Ferdy.

Gast

Killzone stond leuk op de E3 trouwens.
Daar krijg je in het buitenland meer respect voor dan voor onze premier...
Is er een reden dat grootverdieners [ministers / profvoetballers] in Nederland met een grote maar indirecte positie in de media vaak niet naar de kapper gaan?

MithraMadness

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Ferdy, als jij de verantwoordelijkheid van je kinderen op anderen wilt afschuiven ben je zwak.
Een mens (dus ook een kind) bepaald zelf wat hij wel of niet doet. Tevens zijn spellen FICTIE niet REALITEIT. Zoek deze woorden maar eens op in een woordenboek. Ik speel zelf ontzettend veel spellen zoals Halflife, Doom, C&C en Final Fantasy op de PC, en waarschijnlijk als Killzone ook voor de PSP gaat uitkomen ook Killzone. Ik heb nog nooit iemand neergeschoten/stoken/slagen of wat dan ook. Althans niet in real life ^_^; Ingame.... tsja....
Laatst gewijzigd door MithraMadness op 27 apr 2005 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Ik heb iemand neergeschoten/stoken/slagen.
Speel alleen geen spelletjes.
In`t echt is het veel leuker whahaha

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Er waren al wat leuke reacties op dit topic.
De leeftijdsindicatie op het spel is er niet voor niets.
De taak van het opvoeden ligt bij de ouders,je kunt dit niet afschuiven op iemand anders.Helaas is het zo dat ouders boos naar een winkel gaan wanneer hun kind(van 8jaar) een spel voor 18 of ouder niet mee heeft gekregen.Wanneer men het spel wel mee geeft is het ook niet goed! Ouders neem je verantwoordelijkheid!!!

Gast

Nounounounounou mensen, is t nou helemaal nodig om ferdy helemaal verrot te schelden?

ik ben het absoluut niet met zijn visie eens, maar dat is nog geen reden om hem een homo of een aardappel te noemen, het is zijn mening en die mag hij van mij hebben.

maar dat even terzijde; ontopic:

ik speel zeer veel geweldadige spellen (noem een doom 3, vampire the masquerade, unreal tournament e.d.) en ik heb nog nooit de neiging gehad om in het dagelijks leven iemand te martelen, beroven of anderszins te pijnigen. Ik ben zelfs in 'het dagelijkse leven' overtuigd pacifist....

Hoe komt u trouwens tot de conclusie dat dit soort spellen indoctrinerend is? het verslavende aspect van deze spellen spreek ik niet tegen, maar het idee dat ik geindoctrineerd wordt door een spel vind ik nogal vergezocht. het 'ergste' dat me ooit is gebeurd is dat ik me een halve hartverzakking ben geschrokken gedurende t spelen van doom3.....

MithraMadness

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Opmerking aardappel ingetrokken. Ik vond het wel melig klinken.
Vind wel nog steeds dat ferdy geen toffe peer is :D

jonnyboy

Ongelezen bericht door jonnyboy »

Waarom er zoveel spellen worden verkocht waar je geweld in pleegt? Omdat dat verkoopt en waarom verkoopt dat? Omdat je kan spelen met alles zonder consequenties! Je kan lekker mensen vermoorden, lekker ze met een pistooltje ze vol lood pompen, in het echt doe je dat gewoon niet. Maar, om het toch te doen speel je games. Simpel als wat. Natuurlijk is het voor kleine kinderen niks. Maar inderdaad, er is ongelooflijk veel geweld op tv. Veel realistischer dan spelletjes denk je niet? Ook wil ik even zeggen dat Killzone een oorlogspel is, het is 'realistisch' want hoeveel oorlogen zijn er wel niet in de wereld? Geweld is in de realiteit. Natuurlijk moet je dit niet aan een klein kind geven, die leeftijdswaarschuwingen zijn er niet voor niets...

Gesloten