LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leuker kunnen we het niet maken, duurder wel!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
manuutje

Leuker kunnen we het niet maken, duurder wel!

Ongelezen bericht door manuutje »

De belastingdienst maakt het in mijn ogen nu wel erg bont.

Ik heb in november een kleine auto aangeschaft omdat ik deze nodig ben voor mijn werk. Uiteraard moet ik dan motorrijtuigenbelasting betalen. In eerste instantie kreeg ik een acceptgiro en die heb ik ook voldaan. Dat was voor het eerste kwartaal. Toen kreeg ik ineens een formulier dat de belastingdienst mijn IBAN nummer wilde, want ze gingen over op Sepa en daarmee Sepa incasso. Deze heb ik tot 4 keer toe ingevuld en opgestuurd en tot 4 keer toe kreeg ik deze terug met de mededeling dat de IBAN niet juist zou zijn. Mijn man heeft ook een auto en de motorrijtuigenbelasting wordt van dezelfde IBAN geïncasseerd, dus hij is wel degelijk juist. Ik heb maar liefst 5 keer gebeld naar de belastingdienst en iedere keer werd er beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Dat is nooit gebeurd. Een acceptgiro kreeg ik ook niet meer. Hoe moet ik nu betalen?

Daar heeft de belastingdienst wat op bedacht. Ik kreeg vandaag ineens een acceptgiro binnen met het bedrag van de motorrijtuigenbelasting en een boete(!) van maar liefst €147,-. Dat is 2.5 keer zoveel als ik aan belasting moet betalen.

Ben ik nou gek aan het worden of is de belastingdienst dat?

Moedt

Re: Leuker kunnen we het niet maken, duurder wel!

Ongelezen bericht door Moedt »

Kan het zijn dat de rekening alleen op naam van uw man staat?
Het moet namelijk op uw naam of op een gezamelijke rekening staan.

manuutje

De rekening is een gezamenlijke rekening. Ik snap daarom ook niet waarom het niet geaccepteerd wordt, dat kunnen de medewerkers van de belastingdienst mij ook niet vertellen.

Moedt

Ik snap het dan ook niet en zeker niet nadat ik dit las op de site van de rijksoverheid:

"Wij veranderen uw rekeningnummer in 2013 in het IBAN. U hoeft daar niets voor te doen".

manuutje

Was het maar waar, dan had ik deze ellende niet gehad :(
Ik heb nu een bezwaarschrift ingediend, kijken welk antwoordt ik hierop krijg.

Moedt

Succes gewenst in ieder geval.

gerard0101

Ongelezen bericht door gerard0101 »

Dat is toch een absurde bedrag en raar dat je dat als bevolking zomaar moet pikken van de belastingdienst 147 euro boete alsof mensen het al niet moeilijk genoeg hebben

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

En helemaal absurd als het onterecht is. Het is jammer dat de belastingdienst steeds maar weg komt met dit soort dingen. Kan erover meepraten helaas.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

manuutje schreef:Was het maar waar, dan had ik deze ellende niet gehad :(
Ik heb nu een bezwaarschrift ingediend, kijken welk antwoordt ik hierop krijg.
Direct bezwaar maken. En de ombudsman bellen!
Dit is van de zotte. Belastingdienst stapelt fout op fout op fout (en zeker niet alleen bij u) en u mag voor de gevolgen opdraaien. Zijn ze nou helemaal ....(lelijk woord)

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

manuutje schreef:De belastingdienst maakt het in mijn ogen nu wel erg bont.

Ik heb in november een kleine auto aangeschaft omdat ik deze nodig ben voor mijn werk. Uiteraard moet ik dan motorrijtuigenbelasting betalen. In eerste instantie kreeg ik een acceptgiro en die heb ik ook voldaan. Dat was voor het eerste kwartaal. Toen kreeg ik ineens een formulier dat de belastingdienst mijn IBAN nummer wilde, want ze gingen over op Sepa en daarmee Sepa incasso. Deze heb ik tot 4 keer toe ingevuld en opgestuurd en tot 4 keer toe kreeg ik deze terug met de mededeling dat de IBAN niet juist zou zijn. Mijn man heeft ook een auto en de motorrijtuigenbelasting wordt van dezelfde IBAN geïncasseerd, dus hij is wel degelijk juist. Ik heb maar liefst 5 keer gebeld naar de belastingdienst en iedere keer werd er beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Dat is nooit gebeurd. Een acceptgiro kreeg ik ook niet meer. Hoe moet ik nu betalen?

Daar heeft de belastingdienst wat op bedacht. Ik kreeg vandaag ineens een acceptgiro binnen met het bedrag van de motorrijtuigenbelasting en een boete(!) van maar liefst €147,-. Dat is 2.5 keer zoveel als ik aan belasting moet betalen.

Ben ik nou gek aan het worden of is de belastingdienst dat?
Hebt u misschien nog andere belastingen en/of teruggaven waarvoor u een ander rekeningnummer hebt opgegeven?

Gesloten