| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Na Foutje op het UWV Formulier 16 weken gekort op je WW
-
Hugo
Na Foutje op het UWV Formulier 16 weken gekort op je WW
Door een foutje op het Werkbriefje wat ik maandelijks wordt je 16 weken gekort op je uitkering (teruggezet naar 50%)
I.p.v. die ****** je nou eerst eens goed op de hoogte stellen, en je nog een kans geven. Na contact met UWV-Gak wordt je medegedeeld ja meneer regeltjes regeltjes.
Ja dat's nou net het grote probleem ze weten zelf niet meer hoe het werkt.
Dus er zit niks anders op dan een bezwaarschrift indienen maar dat zal ook wel op de grote hoop belanden.
Stelentje Azijnseikers

I.p.v. die ****** je nou eerst eens goed op de hoogte stellen, en je nog een kans geven. Na contact met UWV-Gak wordt je medegedeeld ja meneer regeltjes regeltjes.
Ja dat's nou net het grote probleem ze weten zelf niet meer hoe het werkt.
Dus er zit niks anders op dan een bezwaarschrift indienen maar dat zal ook wel op de grote hoop belanden.
Stelentje Azijnseikers
-
Franzen
Re: Na Foutje op het UWV Formulier 16 weken gekort op je WW
Probeer met man en macht werk te vinden, dan heb je ook die uitkering niet meer nodig. Succes
-
Smily
Ja, en als je wel werkt maar je man heeft een AOW uitkering, word je ook gestraft.
Ik werk zelf zo,n 14 jaar partime. Inmiddels is mijn man 65 geworden en ik als jongere partner werk dus nog. Ik ga per 1 Januari 2004 naar een andere werkgever i.v.m. overname. Heb daar vorige week mijn kontrakt van gekregen.
Ik geef die mutatie even door aan de Sociale Verzekerings Bank en vraag gelijk even hoe en wat! Ik heb nl. nog veel vakantie uren staan die aan het eind van het jaar uitgekeerd gaan worden, omdat mijn oude kontrakt dus eindigd.
Dat moet je doorgeven. Lijkt me logisch, maar word tegelijkertijd verekend met de AOW van mijn man. M.a.w. gekort. Dus ook hier weer!!!! Als je werkt word je gestraft. Mijn eigen vakantieuren die ik nog niet opgenomen had! Had ik dat wel gedaan, dan was er niks aan de hand! Ja, had ik ze maar op moeten nemen.
Maar ik blijf lachen hoor!
Smily.
Ik werk zelf zo,n 14 jaar partime. Inmiddels is mijn man 65 geworden en ik als jongere partner werk dus nog. Ik ga per 1 Januari 2004 naar een andere werkgever i.v.m. overname. Heb daar vorige week mijn kontrakt van gekregen.
Ik geef die mutatie even door aan de Sociale Verzekerings Bank en vraag gelijk even hoe en wat! Ik heb nl. nog veel vakantie uren staan die aan het eind van het jaar uitgekeerd gaan worden, omdat mijn oude kontrakt dus eindigd.
Dat moet je doorgeven. Lijkt me logisch, maar word tegelijkertijd verekend met de AOW van mijn man. M.a.w. gekort. Dus ook hier weer!!!! Als je werkt word je gestraft. Mijn eigen vakantieuren die ik nog niet opgenomen had! Had ik dat wel gedaan, dan was er niks aan de hand! Ja, had ik ze maar op moeten nemen.
Maar ik blijf lachen hoor!
smily
http://www.svb.nl/index_small.html?enve ... folder=m34
je wordt dus niet gestraft, maar die toeslag geldt eigenlijk voor jouw. nu je wel werkt zeggen ze dat een deel daarvan niet nodig is.Vraag:
Ik ben 67 jaar en heb AOW. Omdat mijn vrouw nog geen 65 jaar is, krijg ik voor haar een toeslag. Hoe zit de toeslag in elkaar? En wat gebeurt er met de toeslag als mijn vrouw een eigen inkomen heeft?
Antwoord:
De toeslag is een bijdrage in kosten van levensonderhoud van uw vrouw. De toeslag is afhankelijk van het eventuele inkomen van uw vrouw. Inkomen uit vermogen is vrijgesteld. Inkomen uit arbeid, zoals salaris, wordt gedeeltelijk van de toeslag afgetrokken. Overigens wordt niet elke euro die uw vrouw verdient van de toeslag afgetrokken. De eerste € 189,72 wordt vrijgelaten. Van het meerdere wordt een derde deel ook niet afgetrokken. Inkomsten uit vroegere arbeid, zoals een WAO-uitkering of een aanvullend pensioen (VUT), worden helemaal van de toeslag afgetrokken. De toeslag vervalt als uw vrouw 65 jaar wordt; zij heeft dan zelf recht op een AOW-pensioen.
(Genoemde bedragen gelden per 1 juli 2003)
http://www.svb.nl/index_small.html?enve ... folder=m34
-
Smily
Beste Digimax.
Bedankt voor je reactie. Dit alles was bij mij bekend.
Waar het mij omgaat is, dat ik in oktober jl. te horen krijg van die overname. Heb in het afgelopen jaar 2x 2 weken vakantie opgenomen en zo tussen door nog weleens een dag.
Ik werk 13 uur per week dus neem weinig of geen vrij en dat moet ik nu dus bekopen. (Opbouw verlofuren 96 uren). Dat wordt inderdaad van de toeslag ingehouden. Maar dit zou niet spelen als ik toevallig wel alle uren had opgenomen. Ook kan ik nu niet zomaar de hele maand vrij nemen want ik heb ook nog collega,s die ook hun dagen op moeten maken. En ja, er moeten toch wat mensen aanwezig zijn op de werkvloer, waaronder ik dus!
Maargoed, we komen hier wel overheen hoor! Alleen ik vind dit weer zo,n kromme regelgeving, zoals zoveel in dit land!
Smily
Bedankt voor je reactie. Dit alles was bij mij bekend.
Waar het mij omgaat is, dat ik in oktober jl. te horen krijg van die overname. Heb in het afgelopen jaar 2x 2 weken vakantie opgenomen en zo tussen door nog weleens een dag.
Ik werk 13 uur per week dus neem weinig of geen vrij en dat moet ik nu dus bekopen. (Opbouw verlofuren 96 uren). Dat wordt inderdaad van de toeslag ingehouden. Maar dit zou niet spelen als ik toevallig wel alle uren had opgenomen. Ook kan ik nu niet zomaar de hele maand vrij nemen want ik heb ook nog collega,s die ook hun dagen op moeten maken. En ja, er moeten toch wat mensen aanwezig zijn op de werkvloer, waaronder ik dus!
Maargoed, we komen hier wel overheen hoor! Alleen ik vind dit weer zo,n kromme regelgeving, zoals zoveel in dit land!
Smily
tja sociaal gevoel een sociaal beleid gaan soms niet goed samen in dit harrypotter landje. 
-
Smily
Precies Digimax!!!!!! Dit wou ik maar ff zeggen dus!
En meneer Hugo hier bovenaan, ook succes ermee en zie dat je er een beetje uitkomt met jou probleem.
Harry Potter??????????
Nu, zeg dat wel! Alhoewel ik daar totaal niks mee heb!
Mvg. Smily,
En meneer Hugo hier bovenaan, ook succes ermee en zie dat je er een beetje uitkomt met jou probleem.
Harry Potter??????????
Mvg. Smily,