LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] **NEE**EU...HOE NU VERDER MET HET EIGEN NEDERLANDS BELEID

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Bobbie@

**NEE**EU...HOE NU VERDER MET HET EIGEN NEDERLANDS BELEID

Ongelezen bericht door Bobbie@ »

Nu is wel het goede moment aangebroken na het fatale en pijnlijke NEE van de Nederlandse kiezer om OOK even te een topic te open wat de ECHTE mistanden zijn in Nederland..
En ben er 100% van overtuigt dat dit onderwerp (TOPIC) op de trosradar forum een bijdrage kan leven op een eelijke en wijze manier een discussie te voeren wat er mis is op dit moment.
Wat ook goed is, is om te kijken of er mensen zijn die de afgelopen jaren hebben geprobeert contact te zoeken op welke manier dan ook met de politiek en wat de reactie is op uw probleem of vragen aan wie dan ook in Den Haag...bent u afgewenteld of bent u serieus genomen.
Want ik kan me eigelijk niet voorstellen dat bijna niemand heeft geprobeerd om een discussie op gang te brengen door middel van contact met de Elite in Den Haag, wat dus moeilijk is omdat negeren nog de gemakkelijkste weg is als Elite, en vooral geen oog hebben voor de echte gevoelens en problemen in Nederland.......
Maar nu zullen ze wel moeten en hoop hiermee een steentje bij te dragen.....

Gast

Re: **NEE**EU...HOE NU VERDER MET HET EIGEN NEDERLANDS BELEID

Ongelezen bericht door Gast »

Nou Bobbi wat let je!!! begin jij maar of ben je soms van het ja kamp??
We hebben ze duidelijk verslagen en het verliezend gezicht van Balken
zegt al genoeg.En waarom nu komen met wat er loos is!!Dat weet jij drommels goed!!Maar ik laat me niet uitlokken om jou uit te leggen wat en hoe !!Kom van die wolk af en ben realistisch.Een flinke pas op de plaats en het laten bezinken of verwerken is veel meer op zijn plaats dan een discussie te starten over het hele gedoe. Ik ben blij dat het zo verlopen is, en naar 14 jaar zwijgen kan ook je voorgestelde uiting ook wel wachten.Dat zou netjes zijn.!!!!!!!!!!!!! Maar ik geloof wel dat er toch een paar koppen moeten rollen.Gelukkig is de mens heel verstandig en
slim.Deze klap was flink nodig om de elite troep te laten horen,dat er mensen zijn die elitair gedrag van politica:s meer dan zat zijn.Niet luisteren betekend flink voelen danmaar.Maar het volk heeft gesproken en de tanden laten zien.Dat moet genoeg zijn, om ze te zeggen tot hier en niet verder . 8) :roll:

Bobbie@

Ik ben duidelijk niet van het JA kamp, beetje dom om een topic te beginnen als ik een JA stemmer ben, want dan zou ik het eens zijn met de EU wat in zeer nauw verband staat met het beleid van dit kabinet en het vorig kabinet (balkenende1)......
Ben geen VVD stemmer die alles maar goed vind......

gast1085

Ongelezen bericht door gast1085 »

Hoezo vinden vvd-stemmers alles maar goed? Er zijn veel mensen (weet ik dan weer uit mijn omgeving) die op de vvd stemmen maar ontzettend kritisch zijn! Kijk als je dat gaat zeggen dan kunnen we ook gaan zeggen dat Sp-stemmers niks anders doen dan overal tegen aan te schoppen, ook als iets wel goed is....
Dus een beetje kort door de bocht Bobbie!

snuzz

Ongelezen bericht door snuzz »

Hey iedereen

Wat vonden jullie ervan dat het ja- en het nee-kamp het allemaal bracht als een of andere strijd? Da's toch onzin, het gaat erom wat het beste voor nederland is. Niet wie heeft 'gewonnen'.

Groet suzanne

Valerie

Ongelezen bericht door Valerie »

Tsja , en wat zijn dan de echte misstanden?

Wat voor veel mensen belangrijk is denk ik, is dat ze de politiekers niet (meer) vertrouwen. De politiek heeft allerlei dingen erdoor geduwd terwijl het volk het er niet mee eens was. Veel dingen komen zo onrechtvaardig over. Waarom moeten wij zo'n hoge bijdrage voor de EU betalen? Waarom wordt alles steeds duurder terwijl de lonen gelijk blijven? Waarom zie je op iedere hoek een snelheidscamera staan? Waarom moeten de ambtenaren een loonsverhoging krijgen terwijl anderen dat niet krijgen?
Als de mensen dan een kans hebben hun mening te uiten doen ze dat dus op deze manier.

groet S

Bobbie@

Geplaatst op 02 Jun 2005 08:55 door gast1085

--------------------------------------------------------------------------------

Hoezo vinden vvd-stemmers alles maar goed? Er zijn veel mensen (weet ik dan weer uit mijn omgeving) die op de vvd stemmen maar ontzettend kritisch zijn! Kijk als je dat gaat zeggen dan kunnen we ook gaan zeggen dat Sp-stemmers niks anders doen dan overal tegen aan te schoppen, ook als iets wel goed is....
Dus een beetje kort door de bocht Bobbie!

Kan er weinig aan doen dat de gros van de VVD stemmers het goed hebben vergeleken met honderduizenden andere Nederlanders.
Dat merk je op congressen, VVD bijeenkomsten...
Vooral in het midden van het land, Wassenaar, het Gooi, Zandvoort dat soort steden (dorpen) veel aanhang heeft...
De simpele mensen met een bescheiden bestaan kiest nu eenmaal niet voor een Liberaal Partij...Maar liever op Pvda...
Dat feit kan ik niet veranderen...

Gast

Nou snuzie het gaat erom wat je door de strot laat duwen,zonder dat je weet hoe het in elkaar steekt.Ik vind dat nee goed heeft gewonnen,en dat het ja kamp zoveel geld van de belasting betaler gebruikt heeft extra
omdat ze geen nee wilde horen ,of kost wat keost wilde verhinderen.En de nee stemmers voor geiten wollen sokken werden betiteld.En dat vind ik ongehoord en ben enorm blij en trots een geiten wollen sok te zijn
die me niet in een ja hoek laat drukken omdat ja stemmers denken dat de nee stemmers ingepakt zou worden.NEE dus.Dat is niet gelukt!!
En veel is toch op eigen kracht van deze bevolking en zonder de verspillende geld en zonder iets toch heeft bereikt dat het NEE werd.Met gezonde en nuchter verstand.Gewonnen is gewonnen. De strijd is nu geleverd en daar kan niemand omheen. BRAVO!!!!!

JH

Ongelezen bericht door JH »

Als iedereen maar een weldoordachte keuze/stem heeft uitgebracht, daar gaat het uiteindelijk om :!:

Soms kan een blanco stem ook voldoende zijn als je ergens te weinig van afweet.
Maar de toekomst zal verder bepalend zijn: stilstand of vooruitgang :?:

Gast

Ik vind dat de bal nu bij de nee-stemmers ligt. In hun campagne hebben ze nooit aangegeven wat ze wel willen, alleen wat ze niet willen. Persoonlijk vind ik het al jammer genoeg dat ze nu hun zin hebben gekregen, maar dan moeten ze ook maar met iets komen. Het kabinet heeft zijn beurt gehad nu is het hun beurt, nu mogen zij vertellen wat ze willen met Europa. En daar wil ik natuurlijk wel weer een referendum over hebben.

En die motie van wantrouwen van Wilders slaat ook nergens op. Dit kabinet had tenminste de ballen om een referendum te houden. Tijdens paars heb ik dat niet gezien, bijv, over de euro!

Gast

Dat werd tegen gehouden door de regering.Dat moch niet,anders hadden we het zeker gedaan.Maar dat was puur de schuld van de regering. En 14 jaar werd de mond gesnoerd,en wat hebben ze uitgelegd?? Niets dus alleen stemmingmakerij.Dus uitleg,Hoezo uitleg van de fractie leden die liepen te folderen.En te glimlachen en uitlatingen over oorlog het licht ging uit en dan die bot.Geen wonder dat de meeste nee zeiden na 14 jaar mond houden mochten we nu opdraven om vooral ja te stemmen want o dat was goed voor nederland.Nee dus Niet goed,En onderschat niet het nee volk.Want de ja stemmers konden niets uitleggen en nu legt u de bal bij de nee gangers!!Oke we gaan er tegenaan en laten ons niet meer besodemieteren door den haag en de ja stemmers.het laatste woord is nog nietgezecht. daarover.Dat komt zeker gast :evil:

Christenunielid

Ongelezen bericht door Christenunielid »

Nou, als de bal bij de nee-stemmers ligt dan wil ik best wel reageren. In deze Europese grondwet wordt God niet genoemd. Die moet er wel in. Niet wij mensen moeten Europa besturen, maar God. Als die in een volgende versie wel genoemd wordt stem ik voor.

Gast

Dit kabinet had tenminste de ballen om een referendum te houden. Tijdens paars heb ik dat niet gezien, bijv, over de euro!
Ik was geen aanhanger van KOK ,maar de beslissing over één monutaire unie is met het verdrag van Maastricht in (dacht) 1993 bekrachtigd.
Dat was toen met Lubbers 3 (CDA/PVDA )met KOK als minister van financieen
Maar dit heeft natuurlijk allemaal niks met deze grondwet te maken .
Ik heb wel nee gestemt maar niet hiervoor .

Referenda worden al jaren o.a. door de VVD tegengewerkt (denk aan de nacht van Wiegel) .Dit referendum is dan ook niet door dit Kabinet beslist . Maar o.a. door een kamerlid van PVDA waar de kamer (ook CDA`rs ) mee akkoord zijn gegaan .

topery

Ongelezen bericht door topery »

In deze Europese grondwet wordt God niet genoemd. Die moet er wel in. Niet wij mensen moeten Europa besturen, maar God.
Dat is uw mening en daar ben ik het niet mee eens.

God MOET er niet in genoemd worden, u wilt graag dat God erin genoemd wordt
God MOET Europa niet besturen, maar u wilt graag dat God Europa bestuurt.

Het meest frappante vind ik overigens dat nu de NEE stemmers een grote meerderheid hebben met een grote opkomst, het huidge Kabinet dit afdoet met het commentaar dat er NEE is gestemd tegen hun beleid en het vertrouwen in de regering. Dan hebben ze het weer niet begrepen, want met de overdaad aan informatie en debatten op TV ga ik ervan uit dat de NEE stemmers bewust hebben gekozen om nee te stemmen tegen de Europese Grondwet

Gast

Ik vind dat de bal nu bij de nee-stemmers ligt. In hun campagne hebben ze nooit aangegeven wat ze wel willen, alleen wat ze niet willen.
Ik dacht dat de SP ,LPF en andere partijen hierover wel duidelijk waren.
Eerst de andere problemen aanpakken maar dan wel zonder grondwet.

Niet met leugens van het JA kamp dat het licht uit gaat (MIJN PC doet nog steeds) ,dat er morgen oorlog of andere ellende komt.
Nou, als de bal bij de nee-stemmers ligt dan wil ik best wel reageren. In deze Europese grondwet wordt God niet genoemd. Die moet er wel in. Niet wij mensen moeten Europa besturen, maar God. Als die in een volgende versie wel genoemd wordt stem ik voor.
Als dat het enigste is .Ik dacht Voorzitter Rouvoet (niet overal mee eens maar wel een goede politicus) ook wel meer had gezegd om nee te stemmen .

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als we een ding niet moeten doen is het wel God erbij slepen. Niemand gelooft dat je een land kunt laten besturen door een man uit een sprookjesboek van 2000 jaar geleden.

Het nee van de bevolking is overduidelijk en daar moet iets mee gebeuren. De politiek moet terug naar burger, het is geen taak van mensen ver weg in Den Haag, maar van de man en de vrouw op straat. Je kunt niet een maatregel er door drukken omdat jij denkt dat het goed is voor het land, en dan zonder enige vorm van inspraak doordrukken en drammen.

Ook zal er verantwoording afgelegd moeten worden over het feit dat de wet is overtreden door meer geld in de Ja campagne te steken dat mag volgens de wet.

Gast

Dat extra geld moeten ze maar terug storten dat lijkt me heel duidelijk.
Misschien dat ze dan hun arrogantie van hun houding achterwege kunnen laten !!!!! En dat ze nooit meer zullen denken dat dit volk meer respect verdiend dan de kliek in den haag.Weg ermee met ze!!!!!

Bobbie@

Geplaatst op 02 Jun 2005 08:30 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Nou Bobbi wat let je!!! begin jij maar of ben je soms van het ja kamp??
We hebben ze duidelijk verslagen en het verliezend gezicht van Balken
zegt al genoeg.En waarom nu komen met wat er loos is!!Dat weet jij drommels goed!!Maar ik laat me niet uitlokken om jou uit te leggen wat en hoe !!Kom van die wolk af en ben realistisch.Een flinke pas op de plaats en het laten bezinken of verwerken is veel meer op zijn plaats dan een discussie te starten over het hele gedoe. Ik ben blij dat het zo verlopen is, en naar 14 jaar zwijgen kan ook je voorgestelde uiting ook wel wachten.Dat zou netjes zijn
Nou.....
Ik kan u verzekeren dat ik heb geprobeert via contact te zoeken met oa Wouter Bos om de problematiek aan de orde te stellen in de 2e kamer, en een aantal anderen heb ik benaderd..
Maar je word afgewimpeld met "Beste......U hebt helemaal gelijk, en bedankt voor uw steun"....en als voorbeelden heb ik in toen in2003 al gewaarschuwd dat er onvrede heerst in Nederland qua werkeloosheid, oplopende schulden vanwege slecht beleid van Balkenende1 en Balkenende2....
Weet u nog die 250 Miljoen voor de gestuurde militairen naar Irak...
Via tros kamerbreed heb ik vragen gesteld over dat het zonde is van dat belastinggeld, en deze meneer Kamp gaf als antwoord dat de mensen daar in flinke armoede leven........Ik dacht bij mezelf..doen ze dat in Afrika al tientallen jaren???
Tevens hoe het er aan toe gaat bij overheidsinstellingen, wat een bureaucratie het is
Want waar was het kabinet toen er een BOOM onstond bij het FAILLISEMENTEN bij bedrijven...Ze waren bezig met ellelange debatten over Mabel Wisse Smit....Maar reageren ho maar!
Je word afgewimpeld...Dus zeg niet dat u even gaat vertellen dat U mij gaat zeggen wat er mis is...
Maargoed....

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Dit is een consumentenforum. Als er wordt ingegaan op het eerste topic, over of de politiek luistert naar de burger als u naar hen mailt of schrijft, dan past het hier.

Wat hoor hier nog meer thuis:
Onderwerpen over overheid en regelgeving betreffen de slechte service van een overheid instantie of beleidsmaatregelen die betrekking hebben op de burger als consument (dus wanneer het u in uw portemonnee treft). Dat valt nog onder consumentenzaken. Puur politieke discussies horen op een ander forum thuis. De scheidslijn is niet erg makkelijk, maar het is fijn als het overzichtelijk blijft. Ik hoop dat u dit begrijpt.

Met vriendelijke groet
Redactie Radar

Gesloten