LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet terugbellen UWV

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Perlala

Niet terugbellen UWV

Ongelezen bericht door Perlala »

Mijn man is helaas per 01/12/2009 werkeloos geworden terwijl hij in de ziektewet zat. Hij heeft een zwaar hartinfarct gehad (42 jaar) dus we maken sowieso al een moeilijke tijd door. Maar goed, ziektewetuitkering bij het UWV aangevraagd en gekregen. Hij zou een voorschot krijgen tot ze alle juiste gegevens hadden, dan zou hij het definitieve bedrag horen. Na 2 weken maar eens gebeld want er was nog niks gestort, wat bleek...ze hadden het op een verkeerd gironummer gestort. Ok, foutje, kan gebeuren. Uiteindelijk na een week eindelijk geld gehad. Daarna kreeg hij per week geld gestort. Wat wij wel vreemd vonden is dat ze nog niet eens wisten wat hij mankeerde en dat hij nog geen oproep voor een gesprek/onderzoek had gehad. Maar goed, dat zou nog wel komen, dachten wij. Helaas werd er vanaf 24/01 niks meer gestort. We hebben nog even afgewacht maar uiteindelijk 10/02 maar eens gebeld om te vragen waarom we geen geld meer kregen. Nou dat was een simpele reden, omdat hij beter was gemeld door de medische dienst van het UWV, erg knap van hen aangezien hij nog geen dokter had gezien. Tja dat was dan een fout, zeiden ze. Ze konden nu niet eerder geld storten voordat hij bij een arts van hun was geweest en die toestemming zou geven om de uitkering te vervolgen. Maar geen nood, hij zou dezelfde dag voor 16.00 uur gebeld worden door de medische dienst om een afspraak te maken. Niet gebeld natuurlijk, dus zelf om 16.00 uur weer gebeld, nu de belofte dat hij binnen 24 uur gebeld zou worden. De volgende dag om 15.45 uur was er nog niet gebeld, dus ik zelf weer gebeld, nou ik kreeg daar even een veeg uit de pan want er waren nog geen 24 uur om! Nee ik moest nog een kwartier wachten, als we dan nog niet gebeld waren mocht ik weer bellen. Nou we werden natuurlijk niet gebeld. Dus om 16.00 uur weer gebeld, en er werd nu weer beloofd dat hij nog voor 17.00 uur gebeld zou worden of anders maandagochtend voor 12.00 uur. Nou het zal geen verrassing zijn als ik vertel dat we weer niet gebeld werden. Toen hebben we de klachtenlijn van het UWV gebeld, en aardige meneer die het uit zou gaan zoeken maar dat kan wel 3 weken duren. En al die tijd zitten we dus zonder geld. Vandaag zelf maar weer naar het UWV gebeld, weer een andere mevrouw (ook erg handig, ze zeggen dat ze onderling niet door kunnen verbinden dus ik kan nooit dezelfde persoon aan de lijn krijgen), nou zij ging het echt regelen voor me, we zouden vanmiddag voor 13.00 uur echt teruggebeld worden door de medische dienst. Om 13.00 uur nog niet gebeld, ik weer gebeld, weer een andere mevrouw, nou ook zij vond het echt heel erg vervelend en ze ging er echt ook weer voor zorgen dat we vandaag dan nog voor 16.00 uur gebeld zouden worden, nou U raadt het al, er is weer niet gebeld! Ik word hier echt woedend en moedeloos van. Hoe kunnen ze iemand zo behandelen? Mijn man heeft vanaf zijn 16e gewerkt, nooit zijn hand opgehouden, nu krijgt hij zware gezondheisproblemen, raakt hierdoor zijn baan kwijt en nu ook nog dit gezeik! :evil: :twisted: :evil: :twisted: . Nu hebben we net bij de Ombudsman een klacht ingediend, ik hoop dat zij iets voor ons kunnen doen. Ik voel me zo machteloos. En onze hypotheek en andere vaste lasten moeten ook gewoon betaald worden, maar voorlopig zitten we vanaf 24/01 zonder geld. Ik ga morgen nog maar een keer bellen maar het wordt steeds moeilijker om beleefd te blijven.....

Pavlova

Re: Niet terugbellen UWV

Ongelezen bericht door Pavlova »

Beste Perlala,

Ik zou nu niet meer bellen, maar schriftelijk reageren, bijvoorbeeld per fax. Beroepsmatig heb ik vaak met het UWV te maken en als ik daar één ding van heb geleerd dan is het wel dat het geen enkele zin heeft om het UWV te bellen op het 0900 nummer. Inderdaad, doorverbinden doen ze absoluut niet aan. Welke vestiging van het UVW behandelt de ziektewetuitkering van uw echtgenoot? Als u dat weet is een faxnummer ook wel te achterhalen.

Gesloten