| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onbegrip voor verspilling.
-
Ferdy
Onbegrip voor verspilling.
Door onze stad staan een grote partij zeer luxe glazen ,,ABRI'S verspreid. Mooi, indien ze intact zijn en voorzien van reclame. Het feit is echter, dat deze dingen zeer regelmatig het mikpunt van vandalen is en de ruiten worden ingetikt. Tot mijn verbazing is er steeds, 1 á 2 dagen na zo'n voorval al een nieuwe ruit in de kast. Geweldige service van het reclamebueau zou je dan zeggen. Ja, maar toch vind ik het triest, dat men hier geen andere oplossing voor bedenkt want het is een zeer grote verspilling, als je bedenkt dat het ook allemaal veiligheidsglas is, dat behoorlijk duur is. Er zijn tegenwoordig vele andere materialen in de handel die duurzamer en op de lange termijn beslist goedkoper zijn. Vroeger waren deze ABRI'S van beton en kon je hooguit graffitty verwachten.
-
Gast
Re: Onbegrip voor verspilling.
Toen waren nog van de maatschapij zelf .Maar tegenwoordig kost het ze niks .Het reclamebedrijf betaald de schade als er geen daders zijn gevonden.Vroeger waren deze ABRI'S van beton en kon je hooguit graffitty verwachten.
Zulk soort jongeren moeten ze verplicht in het weekend laten werken tot de schade is betaald .
Bij herhaling daarboven nog een straatverbod in de avond en nacht ook.
Veel te slappe aanpak allemaal hier.
-
Gast
laten we daar de rest van de vernielingen op de weg ->discotheek->huis
er even bij optellen en de vandalen moeten hun hele leven lang elk weekend doorwerken.
er even bij optellen en de vandalen moeten hun hele leven lang elk weekend doorwerken.
-
Gast
je slaat de spijker op zijn kop!
veel te slappe aanpak hier!
en het gevolg is dat we vanaf januari allemaal met een legitimatie moeten gaan lopen.
veel te slappe aanpak hier!
en het gevolg is dat we vanaf januari allemaal met een legitimatie moeten gaan lopen.
-
Gast
.en het gevolg is dat we vanaf januari allemaal met een legitimatie moeten gaan lopen
Maar hier voorkom je geen vernielingen .Bij een strafbaar feit moet je altijd je identiteit prijs geven. Zo mogen je zelfs daar langer bij weigering voor vast houden . In het openbaar vervoer nu al maar deze maatregel is voor terreur al zal het weinig uit halen .
Iemand die echt wat wilt doen kondigt zich meestal niet aan .
Bedreigers zijn vaak dus niet de uitvoerders.
Maar zolang dit iedereen maar gelooft slaapt iedereen weer lekker.
-
Ferdy
Het argument, de staat betaald het op dit moment niet maar het reclamebureau, maakt het niet minder verspillend. Uiteindelijk betalen we er met z'n allen voor. Misschien niet direct maar dan zeker wel indirect. Het afstraffen van de daders werkt bij ons ook niet optimaal. Daders hebben in ons land teveel rechten en te weinig plichten, een ,,leg ze maar in de watten cultuur''. in het buitenland gaat dit anders en effectiever. Zoiets moet al beginnen door bewustmaking, thuis, op de basisscholen en het voortgezet onderwijs.
Ik woon in een straat waar al jaren een maximum snelheid van 50 km gold. Nu heeft de gemeentelijke overheid enkele jaren geleden gemeend om dat terug te moeten brengen tot 30 KM om zodoende de verkeersveiligheid te bevorderen. Men had daartoe aan het begin en einde van de straat een verkeersbord met de 30 KM limiet geplaatst.
Resultaat: De politie controleerde niet meer of de automobilisten zich aan de snelheid hielden. Justitie erkent namelijk overtredingen in 30 KM zones niet als er geen snelheidsbeperkende voorzieningen zijn getroffen. Uiteindelijk zijn er daarom twee wegversmallingen (€ ????) gerealiseerd, waar ter plekke slechts verkeer uit één richting tegelijk kan passeren. De 30 KM zone voldoet nu misschien wel aan de regels.
De automobilisten rijden echter nog steeds minstens even hard als vroeger en de politie heeft bij mijn weten nog niet weer gecontroleerd.
Kosten: ????. Resultaat: 0
Resultaat: De politie controleerde niet meer of de automobilisten zich aan de snelheid hielden. Justitie erkent namelijk overtredingen in 30 KM zones niet als er geen snelheidsbeperkende voorzieningen zijn getroffen. Uiteindelijk zijn er daarom twee wegversmallingen (€ ????) gerealiseerd, waar ter plekke slechts verkeer uit één richting tegelijk kan passeren. De 30 KM zone voldoet nu misschien wel aan de regels.
De automobilisten rijden echter nog steeds minstens even hard als vroeger en de politie heeft bij mijn weten nog niet weer gecontroleerd.
-
Gast
Een heel mooi verhaal maar wat heeft dit met het vernielen van abri`s te maken .Ik woon in een straat waar al jaren een maximum snelheid van 50 km gold. Nu heeft de gemeentelijke overheid enkele jaren geleden gemeend om dat terug te moeten brengen tot 30 KM om zodoende de verkeersveiligheid te bevorderen. Men had daartoe aan het begin en einde van de straat een verkeersbord met de 30 KM limiet geplaatst.
Maar goed .Wat ik hiervan wil zeggen dat er teveel 30Km zones op doorgaande wegen zijn .Dat me daar weer te hard rijd is meer dan logisch we zijn hier in te ver doorgeschoten .
De gemeente geeft geen geld aan echt goede aanpassingen maar legt alleen maar drempels en fietsstroken aan waar je met je auto wel constant moet op rijden omdat de weg nog net zo smal is.
Verder iedereen moet opletten maar als je ziet hoe de jeugd door het verkeer rijdt mag daar tegen wel eens meer tegen worden opgetreden .
Het ging hier dacht ik over onbegrip voor verspilling. Vandaar mijn opmerkingen over geldverslindend en nutteloos of zelfs irritant "straatmeubilair".
-
Gast
Het heeft er in zoverre mee te maken dat het de menatliteit bij de meeste politiekorpsen weerspiegelt. Ik heb vele jaren in Arnhem gewoond, tegenover ons huis ook zo'n glazen abri. U raadt het, in 1 jaar tijd 46 keer de ruiten aan diggelen. Altijd op vrijdag en/of zaterdagavond. Ik heb zelf het ingooien zien gebeuren en 3 keer onmiddellijk de politie gebeld met een signalement. De derde keer kreeg ik te horen "Bent u het weer? Schei maar uit want we doen er toch niets mee...". Geldverspilling? Ja, zolang we steeds meer geld blijven uitgeven aan politiekorpsen zonder eindelijk eens de kwaliteit en organisatie van de korpsen te verbeteren is iedere cent daaraan besteed er één te veel. Maar dat geldt m.i. al jarenlang voor alle ambtelijke diensten.
-
Gast
Dat glas in die Abri's is wel sterker geworden.
Vroeger haalden we er zo'n 10 in 1 nacht.
Tegenwoordig nog maar een stuk of 4.
Nadeel is ook nog eens dat je later in bed ligt.
Vervolgens de volgende ochtend er weer vroeg uit om nieuw glas te zetten.
Het valt allemaal niet mee.......

Vroeger haalden we er zo'n 10 in 1 nacht.
Tegenwoordig nog maar een stuk of 4.
Nadeel is ook nog eens dat je later in bed ligt.
Vervolgens de volgende ochtend er weer vroeg uit om nieuw glas te zetten.
Het valt allemaal niet mee.......
Het sterkere glas van de Abri's zal ook wel nog weer duurder zijn. Kapot krijgen ze het toch wel. Het goedkoopste, maar nog wel veilige glas, gebruiken zou dus veel beter zijn.
Dat de politie geen tijd heeft kan wel kloppen.
Ik heb in de krant gelezen dat ze bij de politie de quota (bekeuringen) van dit jaar nog moeten zien te halen. Ze kunnen daarom beter hun tijd besteden aan het controleren van achterlichtjes van fietsen, veiligheidsriemen bij automobilisten of helmen bij bromfietsers. Dat levert veel meer broodnodige processenverbaal (en inkomsten) op, dan tevergeefs te gaan kijken bij een Abri die kort daarvoor vernield is.
Dat de politie geen tijd heeft kan wel kloppen.
Ik heb in de krant gelezen dat ze bij de politie de quota (bekeuringen) van dit jaar nog moeten zien te halen. Ze kunnen daarom beter hun tijd besteden aan het controleren van achterlichtjes van fietsen, veiligheidsriemen bij automobilisten of helmen bij bromfietsers. Dat levert veel meer broodnodige processenverbaal (en inkomsten) op, dan tevergeefs te gaan kijken bij een Abri die kort daarvoor vernield is.
-
chrisje1
De politie heeft geen tijd om de abri's te bewaken,
De maatschappij laat niet een paar mensen sturen om de glaspanelen te verwijderen, dat kost te duur,
Dus het draait hier op uit, laat ze de ruiten maar inslaan!, dat is goedkoper dan voorzorgmaatregelen treffen.
De maatschappij laat niet een paar mensen sturen om de glaspanelen te verwijderen, dat kost te duur,
Dus het draait hier op uit, laat ze de ruiten maar inslaan!, dat is goedkoper dan voorzorgmaatregelen treffen.
-
Kees 5
Weet je wat ook verspilling is: al die belachelijke kunstwerken, watervallen, verkeersdrempels en larger-than-life gemeentehuizen die de gemeenten van onze centen in elkaar laten prutsen. Of de gouwen plees van het Gak/UWV hoofdkantoor.
Dat kost veel meer dan die abri's. Wat niet wegneemt dat spullen kapotslaan nogal suf is volgens mij. Wij maakten in onze goeie ouwe jeugd-tijd alleen maar prachtige schilderingen. Of we pasten zaken een beetje aan zodat het er anders uitzag maar niet kapot was. (En af en toe een doosje zeeppoeder in een prominent gepositioneerde fontein natuurlijk.) Hihi. Daar waren zo ook boos over. Maar wij waren tenminste wel subtiel. Gewoon bot dingen stukslaan is zo simpel, toch!
Dat kost veel meer dan die abri's. Wat niet wegneemt dat spullen kapotslaan nogal suf is volgens mij. Wij maakten in onze goeie ouwe jeugd-tijd alleen maar prachtige schilderingen. Of we pasten zaken een beetje aan zodat het er anders uitzag maar niet kapot was. (En af en toe een doosje zeeppoeder in een prominent gepositioneerde fontein natuurlijk.) Hihi. Daar waren zo ook boos over. Maar wij waren tenminste wel subtiel. Gewoon bot dingen stukslaan is zo simpel, toch!
-
Koos Koets
En wij schopten alleen tegen paaltjes of leenden af en toe wat terrasstoelen van een cafe als we een feestje hadden. Jemig de pemig!