LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onderhoudskosten begraafplaats verplicht

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
monique94

onderhoudskosten begraafplaats verplicht

Ongelezen bericht door monique94 »

Hier in mijn gemeente ligt het voorstel van een wethouder om nabestaanden verplicht te laten betalen voor het onderhoud van het graf van je dierbare. Kostenplaatje? 1500 euro, dit bedrag staat voor 20 jaar, krijg je 2 schoonmaakbeurten voor in het jaar. In een keer betalen.
Verplicht nog wel!! Absoluut een belachelijk en brutaal voorstel en de meeste partijen gaan er ook nog mee in ook! Geen vrijwillige keuze meer of je zelf het graf gaat onderhouden of uit handen geeft aan de gemeente. Per keer betaal je dus zo'n 45 euro voor een schoonmaakbeurt, mijn eigen sopje is heel wat goedkoper! Ik ben het hier dus totaal niet mee eens!

kweenie

Re: onderhoudskosten begraafplaats verplicht

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik neem aan dat er bij de begraafplaats ook gezamenlijke paden zijn waarover je wandelt, is er wellicht een hek om de begraafplaats heen en misschien staan er ook wel wat bomen of ligt er hier en daar wat gras? Zou dit niet onderhouden hoeven worden, denk je?

monique94

Ongelezen bericht door monique94 »

@kweenie en daar moet ik voor betalen? Ik huur een klein stukje van de grond niet de hele begraafplaats, kom op zeg! Ik betaal genoeg belasting dacht ik zo.

The Sandman

Ongelezen bericht door The Sandman »

@TS,

ik neem toch aan dat de reactie op Kweenie erg sarcastisch moet zijn..

Indien U dit echter serieus meent zijn ze eigenlijk wel klaar met dit topic.

Belasting betalen heeft niets met een plekje onder gras te maken. Moeten de nabestaanden van een gecremeerde overledene dan belastinggeld terug krijgen?!?!

Uw redenatie klopt niet.

Gesloten