LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onroerendgoedbelasting

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
elly-1

onroerendgoedbelasting

Ongelezen bericht door elly-1 »

:evil: Ede,9 september 2004
Ik wil graag mijn mening laten wete over de OZB en met name het eigenaarsdeel. Het eigenaars deel zal blijven bestaan en per 2005 verhoogd gaan worden. Hier ben ik het dus niet mee eens. Iemand die huurt maakt ook gebruik van een woning.Als woning bezitter moet je ook al huurwaarde forfaith betalen aan de hand van de waarde van de woning.De afschaffing Van de OBZ zou eerst helemaal afgeschaft worden om zo de nieuwe ziekenfonspremie wat per 2006 ingaat te compenseren,maar omdat gemeenten dan inkomsten mislopen gaan ze het eigenaarsgedeelte verhogen.We waren 7 jaar geleden allang blij dat we onze toen nog huurwoning konden kopen.dit konden nog net bekostigen mijn man is ook maar bouwvakker maar ja mensen die regels gaan maken om het eigenaarsdeel maar te verhogen hebben zelf een bovenmodaal inkomen aan jan met de korte naam wordt niet gedacht.
Graag uw mening.
Elly-1

rhodi

Re: onroerendgoedbelasting

Ongelezen bericht door rhodi »

als ze het geld niet krijgen via de ozb , dan verhogen ze wel een andere belasting. ze moeten het geld toch van je hebben. dus wat maakt het uit. ik woon in een buurgemeente van ede, en dit jaar gingen de gemeentelijke heffingen zomaar met 25% omhoog. volgend jaar ook weer, staat nu al vast. nog even en ik kan het ook allemaal niet meer opbrengen maar daar hebben ze maling aan. betalen zul je!!!!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb nog niet gehoord dat het eigenaarsgedeelte dan omhoog gaat .
Wel weer vreemd want niet alle bezitters van een koophuis zijn niet altijd vermogend .

Verder mensen die nog denken dat ze alles cadeau geven door iets af te schaffen denken echt niet door.
Natuurlijk moet het ene gat weer met het andere worden gedicht .
Zo gaat dat al jaren .
Uiteindelijk wordt je toch gepakt .

Gast

Even over de opmerking dat huurders ook maar moeten betalen ! De huurders krijgen geen rente terug en ook wordt jaarlijks de huur verhoogd.Wie is hier nu beter af.Dus weet wat je zegd!En 7 jaar geen huursverhoging,daar hoor je ze niet over. :oops:

Gast

Nee geen huurverhoging maar wel allerlei belastingen die bij een huurder minder zijn.
Kwijtschelding van onroerenzaak krijg je ook nooit .
En bovendien als er wat kapot is dan kan ik niet de huisbaas bellen of hij het even kostenloos reapareert. Dan heb ik nog niet over de schade van derden waar sommige ook nog eens voor op kan draaien.
Ook zit er nog eigen vermogen in me eigen huis waar ik misschien een auto van had kunnen kopen .

Daar heb ik allemaal zelf voor gekozen maar sommige huurders zien alleen de voordelen van een koophuis.
En niet alle koophuisbezitters zijn erg vermogend .

Gast

Nou die kwijtschelding krijg ik ook niet,ik ben ook maar een envoudige werkman,Dus huiseigenaren denken dat als je gehuurd zit huursubsidie en kwijtschelding krijgt,dus denk eerst na voor dat je wat zegd !

Gast

Gast

Geplaatst op 14 Sep 2004 18:35 door Gast
Nou die kwijtschelding krijg ik ook niet,ik ben ook maar een envoudige werkman,Dus huiseigenaren denken dat als je gehuurd zit huursubsidie en kwijtschelding krijgt,dus denk eerst na voor dat je wat zegd !
Ik zeg ook niet dat iedereen kwijtschelding krijgt .
Weet ook wel dat die grens heel laag is.
Bedoel alleen maar te zeggen als je een laag inkomen met eigen huis bezit nooit voor een kwijstschelding in aanmerking komt.

Gesloten