Nou, mooi verhaal met die vogelgriep.
Het beangstigd me eigenlijk wel.
Dat het ministerie van landbouw dus een ophok plicht heeft ingesteld vind ik wel een goede zaak.
Ik vanmiddag dus lekker mijn duiven te eten geven en wilde ze vervolgens weer zoals gewoonlijk uitlaten..
mmmm....... pluimvee, dat zijn duiven dus eigenlijk ook.
Moet ik ze nou binnenhouden of niet. De site van mvlb was daar niet echt duidelijk over maar enfin er stond ook een telefoonnummer van de infotiek van het ministerie vermeld.
Ik was dus eigenlijk benieuwd en besloot eens te bellen. Tot mijn verbazing bevestigde de medewerker aldaar dat duiven welliswaar tot pluimvee gerekend werd maar daar geen ophok plicht voor opgelegd kon worden.
Als ik ze uit zou willen laten was dat voor mij eigen risico.... Eigen risico !!!!!! Ook het risico van mijn kinderen mijn buren etc.
Ik snap het niet helemaal meer
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ophok plicht, vreemde reacties bij infotiek
-
dschuiling
Re: ophok plicht, vreemde reacties bij infotiek
Laat je gewoon niet gek praten en doe wat je zelf het verstandigste acht. Je gezonde verstand is ook heel wat waard in deze.
-
dschuiling
Re: ophok plicht, vreemde reacties bij infotiek
natuurlijk karr-2, gezond verstand is 1, maar de heren van de politiek zouden er toch verstand van moeten hebben. Ik ben tenslotte geen viroloog en het lijkt me dat het risico bij kippen net zo groot is als bij duiven omdat die tenslotte ook vrij rond vliegen en in contact kunnen komen met evt. trekvogels.