Na het einde van mijn laatste werkzaamheden ben ik in de WW gekomen van het UWV. Na een half jaar was dit verlopen en ik zou een sociale uitkering van SZW gaan ontvangen.
Het CWI heeft ipv 22 februari 31 maart op het formulier geplaatst. Ik heb toen de CWI persoon aangesproken hierover, maar die persoon wilde dat niet veranderen. Toen ik op gesprek kwam bij het SZW vertelde ik van deze foutieve datum maar die wilde dit ook niet aanpassen en vertelde mij dat ik op de uitslag bezwaar kon maken.
De uitkering werd uiteindelijk toegekend, maar zoals verwacht per 31 maart. Ik heb hierop een bezwaar aangeschreven met hierbij:
- brief van UWV waarin staat wanneer de WW-uitkering stopt.
- contract van het SZW met dagtekening 18 februari
Als reactie hierop heb ik een brief ontvagen dat de afhandeling door de drukte 3 tot 6 maanden zal gaan duren.
Nu komt mijn vraag:
Ik had een tijdje geleden gehoord dat overheidsinstanties een zaak binnen een bepaalde tijd moet afhandelen.
Zo niet dan moeten ze een boete betalen.
Geldt die regel ook in deze situatie.
Moet ik hiervoor nog acties ondernemen. brieven schrijven met verwijs op deze regel?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] overheid moet binnen bepaalde tijd reageren!?!? ook voor dit
-
Gast
Re: overheid moet binnen bepaalde tijd reageren!?!? ook voor dit
Ze moeten dit op tijd afhandelen maar ja wie geeft die boete ?
En wat als ze het niet betalen?
Zo gaat dit al jaren.Al die instanties gaan hier gewoon hiermee door omdat dit allemaal niks voorstelt.
Ik heb al jaren ellende met het UWV GAK .Eer je weer een keer eens antwoord krijgt ben je weer een maand verder.
Bij elkaar een half jaar en nog is het niet goed.
Ook bij de FNV is het ook al niet veel beter.
Nu kan ik best begrijpen dat ze door het regeringbeleid druk hebben maar neem dan wat medewerkers aan .Genoeg werklozen dacht ik zo.
Even nog over het de inschrijving te hebben:
Het is nu achteraf praten maar als de medewerker van het CWI een verkeerde datum invult heb je het wel verzuimt om het goed na te kijken.
En wat als ze het niet betalen?
Zo gaat dit al jaren.Al die instanties gaan hier gewoon hiermee door omdat dit allemaal niks voorstelt.
Ik heb al jaren ellende met het UWV GAK .Eer je weer een keer eens antwoord krijgt ben je weer een maand verder.
Bij elkaar een half jaar en nog is het niet goed.
Ook bij de FNV is het ook al niet veel beter.
Nu kan ik best begrijpen dat ze door het regeringbeleid druk hebben maar neem dan wat medewerkers aan .Genoeg werklozen dacht ik zo.
Even nog over het de inschrijving te hebben:
Het is nu achteraf praten maar als de medewerker van het CWI een verkeerde datum invult heb je het wel verzuimt om het goed na te kijken.
-
Gast
Niet helemaal goed gelezen .Dat had je toch nooit moeten accepteren.Ik heb toen de CWI persoon aangesproken hierover, maar die persoon wilde dat niet veranderen.
Ik had gezegd dat ik dan een klacht tegen hem indient .
-
Gast
Je moet dat wel zelf aanvragen. de dag dat je je meldt aande balie dat je een WWB uitkering wenst is de datum melding en vanaf die datum gaat de UK in.Na een half jaar was dit verlopen en ik zou een sociale uitkering van SZW gaan ontvangen.
Een medewerker van het CWI kan dit simpelweg niet veranderen. Die datum wordt op die dag ingevoerd en kan allen door tussenkomst van de manager verandert worden. De dag dat u komt staat vast in de computer.
De dag u voor de WWB kwam kan niet ineens naar eerder geschoven worden omdat u te laat was met aanvragen en dacht dat het alelmaal wel automatisch zou gaan.