Begin volgend jaar zou ik graag mijn moeder van 86 meer gaan ondersteunen door bij haar in te trekken. Dit gaat echter nu niet door en moet ze voor haar extra zorg maar bij de gemeente aankloppen. Immers Mw. Kleinsma zal mijn AOW van 70% naar 50% terugbrengen evenals de AOW van mijn moeder. Dus samen gaan we meer dan 600 Euro per maand er op achteruit. Het zo dus niet haalbaar voor mij om voor mijn moeder te zorgen, daar zij net zoals ik ook geen aanvullend pensioen heeft. Einde participatie dus.
En bovendien hoe is het te verdedigen, dat een kind gelijk geschakeld kan worden met een levenspartner?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] participatie wet en de dood ervan
-
VioletPrue
Re: participatie wet en de dood ervan
En dan nog dit, AOW valt niet onder de Participatiewet.
De Participatiewet heeft betrekking op huidige Wajongers, Wswers en mensen in de bijstand.
Klok en klepel.
De Participatiewet heeft betrekking op huidige Wajongers, Wswers en mensen in de bijstand.
Klok en klepel.
Ach, alles om even lekker tegen de (lokale) overheid aan te trappen, toch?VioletPrue schreef:En dan nog dit, AOW valt niet onder de Participatiewet.
Klok en klepel.
En dan te bedenken dat als je in staat bent om hier een vraag te posten, dan moet je zeker in staat zijn om even op de website van de overheid te kijken hoe het zit.
Wat een grote onzin,zeg.olajorik schreef:Begin volgend jaar zou ik graag mijn moeder van 86 meer gaan ondersteunen door bij haar in te trekken. Dit gaat echter nu niet door en moet ze voor haar extra zorg maar bij de gemeente aankloppen. Immers Mw. Kleinsma zal mijn AOW van 70% naar 50% terugbrengen evenals de AOW van mijn moeder. Dus samen gaan we meer dan 600 Euro per maand er op achteruit. Het zo dus niet haalbaar voor mij om voor mijn moeder te zorgen, daar zij net zoals ik ook geen aanvullend pensioen heeft. Einde participatie dus.
En bovendien hoe is het te verdedigen, dat een kind gelijk geschakeld kan worden met een levenspartner?
Buiten het feit dat wat er al eerder is gezegd dat de AOW helemaal niet participatiewet valt,heb je ook minder kosten dan dat je ieder apart woont en steeds naar je moeder toe gaat.
En de extra zorg van de gemeente is leuk en aardig,maar er staat wel een wachtlijst voor.
Ik zou het wel weten...Oh wacht ik heb het geweten omdat ik namelijk met mijn moeder in 1 huis gewoond heb totdat ze overleed.
En ja,we hebben prima kunnen leven van haar geld en mijn geld,kwestie van goed organiseren.