LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PC-Prive eindelijk opgedoekt!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Aso

PC-Prive eindelijk opgedoekt!

Ongelezen bericht door Aso »

Het werd wel tijd zeg want het is schandalig dat dit gedaan werd. Waarom moet de belastingbetaler zonder computer aan deze regeling meebetalen???
Hulde aan de regering en nu de hypotheekrente aftrek nog!!

Gast

Re: PC-Prive eindelijk opgedoekt!

Ongelezen bericht door Gast »

Je woont zeker in een huurhuis anders zou je dat niet zeggen. Heb je huursubsidie?

JH

Ongelezen bericht door JH »

die hypotheekrente aftrek gaat er zeker aan wanneer de pvda het voor het zeggen krijgt :P

fietsemaker

Ongelezen bericht door fietsemaker »

En nu de fietsprojecten nog, een regeling om meer mensen met de fiets naar het werk te laten gaan, komt helemaal NIKS van terecht.

Ik verkoop fietsen, maar hoop dat vandaag nog de regering besluit om het per direct af te schaffen. Hoef ik geen rare kronkelingen meer te maken met factuurtjes te maken die niet deugen. 50% van de consumenten die hier gebruikt van maakt bedondert de boel !!!!

voorbeeld: wilt u 2 nieuwe kinderfietsen leveren, wel graag een factuur van 1 herenfiets naar mijn werkgever sturen.

Regering: STOP HIER MEE !!!!!!

Gast

Ik woon ook in een koophuis .
De mensen die voor hypotheekaftrek zijn moeten wel realiseren dat je
als huizebezitter veel meer belastingen betaald aan vooral de gemeente.

Dat is ook het verschil met landen waar geen Hypotheekafrek bestaat.

Maar weer Onn_Topic
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=20018

Gast

Hypotheekaftrek

Gast

die hypotheekrente aftrek gaat er zeker aan wanneer de pvda het voor het zeggen krijgt
Ben geen aanhanger van de PVDA maar die willen alleen maar een beperking.
Is ook logisch want een Hypotheek met een miljoenenhuis is natuurlijk grote onzin.

Gast

Er is een overgrote meerderheid met een (verplicht koophuis).Tussen de 150- en 200.000,--/
Ons land telt niet zoveel rijken, die zitten met hun adviseurs in het buitenland.
Hier wonen alleen de sufferds die aan alle kanten gepakt worden.
En dan is er nog een kleine domme minderheid die met de (rode)wolven meehuilen, dat de hypotheekrente moet worden afgeschaft.
Mochten degene met zo'n grote mond weten waar betaalbare huurhuizen in de randstad zijn, zet het dan ook op dit forum.

Lucifer

Ongelezen bericht door Lucifer »

Rode wolven dom?!KNEUS!

Gast

de (rode)wolven
je kan beter zeggen, rode honden, klinkt beter, het is dus niet te hopen dat die k. rode honden aan de macht komen, dan zijn we er nog slechter aan toe dan nu.

Gast

Een eigen huis kan worden gezien als vermogensvorming, net zoals een ander spaart, of desnoods belegd met geleend geld.

Daarom een eigen woning op dezelfde wijze behandelen, derhalve per bijvoorbeeld 1 januari 2005 zonder enige overgangsmaatregel (is ook niet gebeurt voor beleggen met geleend geld of aftek van rente bij gebruik voor consumptief krediet):
- afschaffen van hypotheekrenteaftrek vanaf de eerste euro;
- afschaffen van bijtelling huurwaardeforfait;
- afschaffen van eigenarendeel van onroerend goedbelasting;
- belasten van saldo waarde huis minus actuele hoogte van de hypotheekschuld in box 3 van de inkomstenbelasting.

Dit lijkt me eerlijk en beidt in een keer alle gewneste duidelijkheid.

Daarnaast mag er nog nagedacht worden over een of andere vorm van fictieve huursubsidie met dezelfde spelregels als die gelden voor huurders. Daardoor wordt zeker niet alles ongedaan gemaakt. De huursubsidie kent maxima voor huur inkomen.

Gast

je kan beter zeggen, rode honden, klinkt beter, het is dus niet te hopen dat die k. rode honden aan de macht komen, dan zijn we er nog slechter aan toe dan nu
.

En ga maar weer lopen schelden zonder dat je het hele plan niet eens heeft doorgelezen.

Gast

Ik ben het als eigenaar van een woning met gast van 29 Aug 2004 20:48 wel eens.
Hij vergeet de erfpacht nog want dat moet dan ook verdwijnen.
Kortom alles moet dan hetzelfde worden als de huurder.
Afgezien van de huurverhoging natuurlijk .

Maar het heeft allemaal niks meer dit onderwerp PC Privé te maken.
Waar al een ander topic voor was.

anti-aso

Ongelezen bericht door anti-aso »

en dat topic hebbben ze op slot gezet.

als ze nou eerst eens kijken welk topic over PC-prive het eerst geopend is, want dit leidt nergens naar

Gast

Dit lijkt me eerlijk en beidt in een keer alle gewneste duidelijkheid. quote]

Het is pas eerlijk als je mensen dan ook de overdrachtsbelasting terugbetaald. Je zal maar net gisteren een huis gekocht hebben (van 200.000) en 12.000 ovb betaald hebben.

Daarnaast mag er nog nagedacht worden over een of andere vorm van fictieve huursubsidie met dezelfde spelregels als die gelden voor huurders.
Duitsland heeft zoiets: een eigenheimzulage. Koop een huis (nieuw of gebruikt) en je krijgt 8 jaar lang een toelage.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Geplaatst op 30 Aug 2004 23:09 door anti-aso
en dat topic hebbben ze op slot gezet.

als ze nou eerst eens kijken welk topic over PC-prive het eerst geopend is, want dit leidt nergens naar
Je bedoelt deze !

Er is echt hier echt een fout gemaakt .Niet alleen was dat het eerste maar het gaat hier alleen nog maar over de hypotheekaftrek.

Gast

Denk er wel even aan dat er per jaar ongeveer 400.000 computers minder worden verkocht nu het pcprive is afgeschaft,dus reken maar uit wat dit qua werkgelegenheid gaat kosten!!! en wat hebben ze dan verdient 280 miljoen,daar kunnen ze straks al die werklozen lekker van betalen.
Maar ik heb net optijd nog lekker 2 pc gekocht,dus die euro's heb ik in ieder geval binnen.

Nu zal ik er geen meer kopen in nederland,ik ga nu lekker naar duitsland want daar is het stukken goedkoper als hier.En met mij gaan er nog meerdere mensen de grens over.En wat heeft het kabinet nu eraan verdiend.......Niks dus.
Er zal in de grenstreken heel veel geld de grens overgaan,wat eerst nog in nederland werd uitgegeven.En aangezien wij heel veelgrensgebied hebben is dit toch een behoorlijk kapitaal dat de nederlandse staat misloopt.

angenent

Ongelezen bericht door angenent »

Doe je best met het zoeken...

want na de speach van HMK op de derde dinsdag in september zal de zaak er niet beter op worden.... schot voor de boeg werd al gegeven... de afschaffing van de PC-privé project... ze vinden het een luxe probleem...

de CDA'er Balkenende de zünnige Zeeuw (geen cent te veel) en die VVD'er Zalm breekt alles tot de grond toe af wat de gewone man nog heeft...

Ik vrees dat alles wat nu wordt afgebroken, niet meer zo gemakkelijk zal worden teruggedraaid en opgebouwd naar de oude toestand...

De toekomstige ministers vinden het allemaal wel best als alles weer 'normaal' lijkt....want bij het terugdraaien is er altijd nog de opposititie die weerstand biedt en de opbouw vertraagd...

...de met veel moeite opgebouwde sociale voorzieningen zullen beetje bij beetje weer opgebouwd worden over een tijdsperiode waar wij straks misschien al helemaal afgetakeld en dement in het bejaardenhuis zitten...

Eigenlijk zien die ministers niet in (wel erg dom dus) dat de laagstbetaalden uiteindelijk door hun benepen positie gedwongen worden van de nood te moeten "profiteren" geld beuren of jatten van de maatschappij...

dus die kaalgeplukten zullen noodgedwongen van de maatschappij te moeten terugplukken met decadentie en verval van de onderste laag van de maatschappij... door o.a. toenemende burgerlijk ongehoorzaamheid, van asociaal tot zeer asociaal en zwaar crimineel gedrag ...dat kost vele bakken geld om dat weer tegen te gaan...

mensen laten verhongeren met de dood tot gevolg hebbende is dus geen goed optie want dat leidt tot meer onveiligheid en totale opstand...en heeft zeker geen maatschappelijk draagvlak...

Je moet je voorstellen dat bijna alle lager tot laagstbetaalden zonder werk zitten... zij moeten noodgedwongen te leven als parasieten van de maatschappij ... De Geus begint dat een beetje in te zien en begint nu heel geleidelijk terug te krabelen en water bij de wijn te doen...

Maar die domme geldwolf van een Zalm is helemaal dolgedraaid en blind geworden van de cijfertjes en getallen met grote € en $ tekens.

Hij ziet de samenhang en het logisch en causaal verband (causaal = oorzaak gevolg) niet...en maakt zichzelf op zijn zachts gezegd niet populairder door...

Die Zalm is toch niet zo erg slim zoals die zich voordoet... !!

Gast

Waarom zou ik nog gaan werken,het verschil tussen niet werken en wel werken wordt steeds kleiner.pc prive weg , spaarloon gedeeltelijk weg , Straks ook nog het fietsenproject weg.Als ik thuis blijf dan heb ik ongeveer 300 euro minder,maar daar staat tegenover Huursubsidie , Kwijtschelding van alle gemeentelijke belastingen , In sommige gemeentes krijg je ook nog eens gratis rode vuilniszakken , Extra's zoals wasmachine etc.Dus de motivatie om aan de slag te gaan zal wel weer stukken minder worden.En als ik ooit geen werk meer heb,dan ben ik ook niet van plan om nog te gaan werken.Blijf ik ook eens lekker iedere dag in mijn nest liggen.
Bedankt meneer Zalm !!!!!!!!!

marsmannetje

Ongelezen bericht door marsmannetje »

Ik heb steeds een grotere hekel aan dit o zo drukke landje met deze o zo domme regering.

Ruim baan voor asfalt, alles van de hardwerkende Jan Modaal afpakken, sport moet flink gesubsidieerd blijven, stel je toch voor dat Nederland maar 2 gouden plakken haalt.... Onderwijs moet gaan inleveren.. Het is allemaal van de zotte. Ik werk me de blaren, heb steeds minder besteedbaar inkomen en ik moet ook leidzaam toekijken dat alle regelingen die voor mij nog enigzins aantrekkelijk waren worden geschrapt. En denkt de regering dat iedereen dit maar vrolijk blijft ondergaan en nadit alles ook trots blijft op dit land waar dagelijks mensen worden verkracht, vermoord, waar de armen steeds rijker worden en waar natuur een steeds schaarser goed wordt?? Dacht het niet. De autochtone inwoners vertrekken en de allochtone medeburgers blijven komen... De verhoudingen zullen finaal verstoord worden en het land zal in de verre toekomst een chaos worden.

Dit klinkt allemaal als een doemscenario, maar zijn wij nou allemaal echt tevreden met dit kabinet? Jammer genoeg zijn Nederlanders geen volk wat bijvoorbeeld maandag zegt: dit pikken we niet meer, alles gaat plat. Een massale staking in het hele land. Nee, we wachten rustig af totdat Nederlanders allemaal in Trabantjes rijden, 2e handskledingwinkels als paddestoelen uit de grond schieten en we tot de armere landen van de EU behoren.... En die Duitsers scheuren maar vrolijk verder in hun BMW en Mercedes....

Gesloten