BreejKC schreef:Of ik onzin verkoop of niet, laten we dit maar in het midden houden.
Je zegt dingen die simpelweg in strijd zijn met feiten. Waarom geef je dan geen onderbouwing voor je uitspraken?
BreejKC schreef:En uiteraard weet ik het verschil wel tussen staatsschuld en begrotingstekort. Op het hoogste niveau wordt nu discussie gevoerd of we dat begrotingsoverschot nu moeten uitgeven aan leuke dingen voor de burgers c.q. bedrijven, of dat we toch een stukje van de staatsschuldmoeten gaan inlopen, wat weer rentebetalingen scheelt. Zullen we die discussie maar in Den Haag laten?
Dat was dus mijn punt. Waarom haal je dat dan aan in je eerdere post?
BreejKC schreef:U mag van Lubach geloven wat u wilt, ik geloof er het mijne van. Maar, hoe overtuigend hij soms overkomt, of dit speelt (let wel: het is een amusementsprogramma), neem niet alles te serieus van hem. Maar goed, ook dit is aan u.
...Je snapt het punt niet. Lubach legt in dat fragment toevallig de demografische situatie uit. Hij heeft daarin gelijk. Wat jij doet is op de man spelen door te zeggen dat, omdat ik toevallig naar hem link voor laagdrempelige uitleg aan jou, het niet juist is. Dat is niet alleen een foute redenatie, maar ook een drogreden.
BreejKC schreef:Dat ik geen idee heb waar het over gaat, dat werp ik verre van me. Zou dit zo zijn, dan was ik deze discussie natuurlijk nooit begonnen. Sommige dingen van de jongere generatie begrijp ik heus wel.
Waarom zeg je dan dingen die niet kloppen, en geef je geen onderbouwing voor je uitspraken? Kun je nu eens uitleggen waarom mijn argument betreffende demografie dan niet zou kloppen? Het is namelijk een feit dat er meer ouderen door minder mensen moeten worden onderhouden en dat de niet-ouderen daarom meer moeten betalen. Jij ontkent dat. Vertel maar dan.
BreejKC schreef:Ik waarschuw ze zelfs voor de toekomst waarin ik vrees dat de collectiviteit steeds meer wordt afgebouwd en het individualisme steeds sterker wordt.
Dat is een consequentie van de houding van o.a. mensen als Henk Krol met zijn snollenpartij. Solidariteit en samen naar ratio inleveren is de oplossing, maar als je naar menig ouderen en 50PLUS stemmers luistert krijg je een gelijkwaardige tegenreactie. Dat snap je toch wel?
50PLUS zegt in feite: "Wij gaan jullie naaien want wij willen een dik pensioen en zijn zielig"
Dan is het toch logisch dat degenen die dat mogen gaan betalen zeggen: "Ja, dan doen wij dus niet meer mee aan dat spelletje van inleveren om jullie je zin te geven".
Netto houden de ouderen namelijk meer over dan de werkenden.
BreejKC schreef:Het is een keuze, maar daarop vooruitdenkend zou ik, als ik de jongere generatie mag adviseren, daar nu al op inspelen en maatregelen nemen.
Dat hoef je mij niet te vertellen, maar dat is ook compleet irrelevant in deze discussie en kan evengoed worden gezegd tegen de huidige 60+ 'ers die meer hadden kunnen sparen dankzij hun extra loon door lagere premies. Dat is dus geen argument en valt in de "cool story bro" categorie.