| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] politie Brabant Noord, wanneer gaan ze hun plicht doen?
-
seagoing racer2
politie Brabant Noord, wanneer gaan ze hun plicht doen?
Wil jullie even deelgenoot maken van mijn slechte ervaringen met politie Brabant Noord, hoofdkantoor Den Bosch.
Afgelopen woensdagavond loop ik van mijn werk in de binnenstad van Den Bosch naar huis. Ik loop in het voetgangersgebied waar alleen incidenteel een lijnbus mag komen (lijn 60).
Er staat een bus bij de halte en mensen zijn aan het in en uitstappen. Aangezien ik niet met de bus moet, loop ik om de bus heen en verder door in het voetgangersgebied.
Ongeveer een halve minuut later komt de bus mij voorbij en maakt gelijk een scherpe bocht naar rechts waardoor de bus met ongeveer 30 km uur tegen mij aanrijd. Een vreselijke klap tegen mijn schouders en gelukkig kan ik mezelf nog net op de been houden, anders was ik waarschijnelijk onder de achterwielen van de bus gekomen.
Ik heb nu behoorlijke last van mijn linkerschouder naar aanleiding van deze klap, en kan hierdoor ook nog niet werken
Circa 10 meter verder moet de bus wachten voor de paatljes die het voetgangersgebied afsluiten. Deze gaan automatisch, maar langzaam naar beneden.
Ik klop, behoorlijk boos, op de deur van de bus, waarop de chauffeur de deur openmaakt, en tegelijkertijd roept dat ik maar meer aan de kant moet lopen want ze kan er anders niet goed langs. Dit is complete onzin want de weg is daar breed genoeg.
En al zou dat zo zijn dan kan ze toeteren zodat ik meer naar de zijkant van de weg kan gaan. Mij voorbijrijden en vervolgens afsnijden met een ongeval als gevolg is wel het laatste wat een goede buschauffeur moet gaan doen
Vervolgens zijn de paaltjes naar beneden en rijd de bus gewoon weg...
Ik wil van dit verkeersongeluk aangifte doen bij de politie, en zoek op internet de openingstijden van het hoofkantoor op : 07.00 - 21.00.
Om 20.30 ben ik daar aanwezig. Echter er worden geen aangiftes meer opgenomen omdat het al 20.30 is, en het kantoor om 21.00 uur sluit(!?)
Sowieso weigert de dienstdoende agent aangifte van dit verkeersongeluk en vindt dat ik een klacht bij de busmaatschappij moet indienen. Deze kunnen het dan verder afwerken. Dit is toch niet normaal ???
Afgelopen woensdagavond loop ik van mijn werk in de binnenstad van Den Bosch naar huis. Ik loop in het voetgangersgebied waar alleen incidenteel een lijnbus mag komen (lijn 60).
Er staat een bus bij de halte en mensen zijn aan het in en uitstappen. Aangezien ik niet met de bus moet, loop ik om de bus heen en verder door in het voetgangersgebied.
Ongeveer een halve minuut later komt de bus mij voorbij en maakt gelijk een scherpe bocht naar rechts waardoor de bus met ongeveer 30 km uur tegen mij aanrijd. Een vreselijke klap tegen mijn schouders en gelukkig kan ik mezelf nog net op de been houden, anders was ik waarschijnelijk onder de achterwielen van de bus gekomen.
Ik heb nu behoorlijke last van mijn linkerschouder naar aanleiding van deze klap, en kan hierdoor ook nog niet werken
Circa 10 meter verder moet de bus wachten voor de paatljes die het voetgangersgebied afsluiten. Deze gaan automatisch, maar langzaam naar beneden.
Ik klop, behoorlijk boos, op de deur van de bus, waarop de chauffeur de deur openmaakt, en tegelijkertijd roept dat ik maar meer aan de kant moet lopen want ze kan er anders niet goed langs. Dit is complete onzin want de weg is daar breed genoeg.
En al zou dat zo zijn dan kan ze toeteren zodat ik meer naar de zijkant van de weg kan gaan. Mij voorbijrijden en vervolgens afsnijden met een ongeval als gevolg is wel het laatste wat een goede buschauffeur moet gaan doen
Vervolgens zijn de paaltjes naar beneden en rijd de bus gewoon weg...
Ik wil van dit verkeersongeluk aangifte doen bij de politie, en zoek op internet de openingstijden van het hoofkantoor op : 07.00 - 21.00.
Om 20.30 ben ik daar aanwezig. Echter er worden geen aangiftes meer opgenomen omdat het al 20.30 is, en het kantoor om 21.00 uur sluit(!?)
Sowieso weigert de dienstdoende agent aangifte van dit verkeersongeluk en vindt dat ik een klacht bij de busmaatschappij moet indienen. Deze kunnen het dan verder afwerken. Dit is toch niet normaal ???
Re: politie Brabant Noord, wanneer gaan ze hun plicht doen?
Ik denk niet dat er sprake is van een strafbaar feit (tenzij de chauffeur je natuurlijk met opzet ondersteboven heeft gereden). Indien er geen sprake is van een strafbaar feit is begrijpelijker dat er geen aangifte kan worden gedaan.
Ik zou het sowieso aankaarten bij de vervoerder.
Sterkte met je schouder!
Ik zou het sowieso aankaarten bij de vervoerder.
Sterkte met je schouder!
-
seagoing racer2
Beste Big,
Ja ik weet ook niet of het een strafbaar feit is, maar ik wil wel dat de bestuurder hierop wordt aangesproken.
Op zijn minst is het roekeloos rijden in een voetgangersgebied.
Tevens geldt dat als ik langer ziek blijf, er kosten komen die ik zal moeten verhalen.
in een interne klachtenprocedure van Arriva zie ik niks
Ja ik weet ook niet of het een strafbaar feit is, maar ik wil wel dat de bestuurder hierop wordt aangesproken.
Op zijn minst is het roekeloos rijden in een voetgangersgebied.
Tevens geldt dat als ik langer ziek blijf, er kosten komen die ik zal moeten verhalen.
De kosten verhalen doe je wel via een procedure op grond van onrechtmatige daad (art. 6:162 BW). Dit is een privaatrechtelijke procedure en gaat (ook) buiten de politie om.Tevens geldt dat als ik langer ziek blijf, er kosten komen die ik zal moeten verhalen.
Het is niet onverstandig voor je iets dergelijks onderneemt eens informatie in te winnen bij een rechtswinkel of Juridisch Loket.
-
resp00112469
Dat dacht ik toch wel! Doorrijden na aanrijding heet dat en dat is een misdrijf.Ik denk niet dat er sprake is van een strafbaar feit (tenzij de chauffeur je natuurlijk met opzet ondersteboven heeft gereden).
Vr. Gr. Hans.
Feitelijk is de chauffeur doorgereden na een ongeval. Ik denk dat dit juridisch gezien (art. 7 WvW) echter niet het geval is. TS Kon gewoon op de been blijven en was nog in staat achter de bus aan te lopen en op de deur te kloppen om verhaal te halen. Hierdoor is het aannemelijk dat de chauffeur heeft gedacht "dat het allemaal wel meeviel", terwijl voor de kwalificatie "doorrijden na een ongeval" vereist is dat de veroorzaker van het ongeluk "redelijkerwijs moet vermoeden dat de ander schade is toegebracht".
Ook dit zou je echter voor kunnen leggen aan een juridisch adviseur.
Het bovenstaande neemt natuurlijk niet weg dat de manier waarop de chauffeur het heeft afgehandeld bijzonder onfatsoenlijk is.
Ook dit zou je echter voor kunnen leggen aan een juridisch adviseur.
Het bovenstaande neemt natuurlijk niet weg dat de manier waarop de chauffeur het heeft afgehandeld bijzonder onfatsoenlijk is.
-
seagoing racer2
Beste Big,
Way mij nog het mest stoort is dat de chauffeur, antwoordde in de trant van, " dan moet je maar meer opzij gaan " met andere woorden : Ik had je niet over het hoofd gezien, maar vindt dat ik toch gewoon doorkan rijden, want ik ben de sterkste.
Vergeet niet dat het hier voetgangersgebied is, afgesloten met paaltjes, en er is geen onderscheid tussen straat en stoep. Alles is de stoep zogezegd.
Volgens mij heb ik zelfs officieel voorrang in een voetgangersgebied.
Way mij nog het mest stoort is dat de chauffeur, antwoordde in de trant van, " dan moet je maar meer opzij gaan " met andere woorden : Ik had je niet over het hoofd gezien, maar vindt dat ik toch gewoon doorkan rijden, want ik ben de sterkste.
Vergeet niet dat het hier voetgangersgebied is, afgesloten met paaltjes, en er is geen onderscheid tussen straat en stoep. Alles is de stoep zogezegd.
Volgens mij heb ik zelfs officieel voorrang in een voetgangersgebied.