Dit verhaal gaat over mij en een schade geleidt via politie mischien bent u wel geintereseert ik wou dit verhaal op forum plaatsen maar waren te veel tekens dus hierbij een mailtje.
Bijna 80 % zeker dat deze van mij was. Lees en oordeel.
Bedankt alvast voor uw tijd om het te lezen.
Vriendelijke groet
Jan Smets
Ik zal beginnen met eerst het verhaal.
Nu ongeveer een half jaar geleden waren wij thuis en zaten ik en een kameraad van mij een film te kijken op mijn kamer .Die avond stond dus in onze tuin een scooter van een hoge prijs en mijn snorfiets. Het “leuke” was dus dat die avond mijn snorfiets was gestolen uit onze tuin.
Nu 3 weken geleden heeft de politie een brommer gevonden met mijn oude verzekeringsplaatje die er toen op zat. Vanwege die reden namen ze met mij contact op om te kijken of ik hem kon herkennen. Ik heel blij want ik zou mijn brommer misschien terug krijgen. Wij zijn toen nog die middag naar het politie bureau gegaan om te kijken(Ik had dus een getuigen meegenomen).
Nu kwamen wij daar aan zagen we een overgespoten Gillera/Vespa Citta. Nu konden wij dus een aantal kenmerken noemen (Laurens had mijn brommer mee gemaakt). Deze Citta had dezelfde carburateur, poli, scheuren in kapjes en zelfde plek achterop afgezaagd. Dit zou dus een enorme kans zijn dat het de mijne is.
Nu vroeg die vrouw daarna of hij nu van mij was daarop antwoorden ik, Grote kans van wel.
Daarna nam zij even contact op met de agent die op die zaak zat. Deze zou nog contact met mij opnemen en wij vertrokken.
Nu namen ze dus geen contact op en ik belde 1 week later op, ik vroeg naar die agent maar ze wouden mij niet doorverbinden want ik moest maar geduld hebben. Ik wacht weer 2 weken maar nog niks dus ik bel maar weer op.
Deze keer helpte ze mij en liet deze aardige agent een bericht achter dat ze mij moest terug bellen. Later die avond belde ze op om mij het slechte nieuws te vertellen.
Korst samengevat kwam eruit. In de computer stond dat jij hem niet herkent had dus is hij vernietigd ,omdat ik het er niet mee eens was vertelde ze mij dat ik een brief moet schrijven.
Ik vindt het wel erg raar want ik had hem wel herkend als de mijne en toch laten zij hem vernietigen. Hierop mijn vraag is er enige manier om hierop een vergoeding te krijgen. De verzekering wou mijn brommer ook niet terug vergoeden want hij was gestolen uit de tuin.
Iedere hulp is fijn
Alvast bedankt hiervoor.
Vriendelijke Groet Jan Smets
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Politie die brommer onterecht vernietigd
-
resp00112469
Re: Politie die brommer onterecht vernietigd
Dit lijkt mij toch een vreemd verhaal, omdat het minste wat men kan doen is het frame nummer controleren aan de hand van de eigendoms papieren en het verzekerings bewijs. Als er geen verzekering op zit, dan zal de brommer in beslag worden genomen en kan deze worden vernietigd. Is eigendom aantoonbaar en er is een technisch probleem, bv. doordat deze niet meer standaard is, dan moet er eerst een afstandsverklaring worden ondertekend voordat tot vernietiging kan worden over gegaan. Er zitten dus wel wat haken en ogen aan, dus de reden waarom de brommer is vernietigd is dus zo niet te geven.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Zend een aangetekende brief naar de politie met het verzoek de schade die je hebt opgelopen te betalen.
Hier krijg je vanzelf antwoordt op, mocht het antwoordt je niet bevallen dan stuur je alle gegevens naar de nationale ombudsman met het verzoek hier in te bemiddelen.
Hier krijg je vanzelf antwoordt op, mocht het antwoordt je niet bevallen dan stuur je alle gegevens naar de nationale ombudsman met het verzoek hier in te bemiddelen.
-
yamaha
lulledje rojdt ook brommer wat een sukkel zeg.
Je schreef dat je zei--- Grote kans van wel--- Geeft aan dat het niet vast staat dat die brommer van jullie is. Wat is dan wel waar????
Resp heeft volgens mij bij het rechte eind.
Kun je alsnog aantonen dat brommer met papieren van jullie is,hebben ze daar een probleem. Zo zie je maar bellen heeft weinig effect. Als je weet dat iets van je zelf is onderneem je dacht ik meer aktie. Zón brommer kost niet niks. ( was er wel aangifte gedaan van diefstal ??? )
Lammert
Resp heeft volgens mij bij het rechte eind.
Kun je alsnog aantonen dat brommer met papieren van jullie is,hebben ze daar een probleem. Zo zie je maar bellen heeft weinig effect. Als je weet dat iets van je zelf is onderneem je dacht ik meer aktie. Zón brommer kost niet niks. ( was er wel aangifte gedaan van diefstal ??? )
Lammert
-
Gast
Mrz
U had beter zelf naar het politie bureau kunnen gaan en niet stteds bellen,want dat heeft weinig zinHet is jammer omdat u niet overtuigend was of het inderdaad u brommer was.Dat scheelt een slok op een borrel
Het moet heel precies beschreven staan anders klopt het dan niet.Ik vind het heel jammer voor u maar zo is de wet.U kan altijd nog proberen om met de getuige in gesprek te gaan met de politie
Heel veel geluk daarmee een gaste
U had beter zelf naar het politie bureau kunnen gaan en niet stteds bellen,want dat heeft weinig zinHet is jammer omdat u niet overtuigend was of het inderdaad u brommer was.Dat scheelt een slok op een borrel
Het moet heel precies beschreven staan anders klopt het dan niet.Ik vind het heel jammer voor u maar zo is de wet.U kan altijd nog proberen om met de getuige in gesprek te gaan met de politie
Heel veel geluk daarmee een gaste
-
inxs
Mrz
Ik zou m`n bike [overgespoten en wel] uit duizenden herkenen, met de schade/aanpassingen die u meld. Ik begrijp Uw probleem dan ook niet.Was het nu wel uw brommer of niet .grote kans van wel is uw probleem.
Ik zou m`n bike [overgespoten en wel] uit duizenden herkenen, met de schade/aanpassingen die u meld. Ik begrijp Uw probleem dan ook niet.Was het nu wel uw brommer of niet .grote kans van wel is uw probleem.