LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen UWV

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
W. van Prooijen

Problemen UWV

Ongelezen bericht door W. van Prooijen »

In 2011 heb ik een nieuw bedrijf gestart en activiteiten van een Hogeschool overgenomen. Mijn bedrijf heeft 10 werknemers. Omdat we eigen risico drager zijn voor de WGA worden we nu aangeslagen voor alle arbeidsongeschikten van de Hogeschool (4000 medewerkers). Bij het UWV is er niemand bereikbaar of verantwoordelijk voor deze fout of bereid om met een oplossing te komen. Ik wordt nu gedwongen om juridische bijstand in te schakelen en allerlei bezwaar procedures op te starten en moet in de tussentijd de rekeningen van het UWV betalen... Help!

ronald g

Re: Problemen UWV

Ongelezen bericht door ronald g »

Oink, als je de activiteiten van een hoge school overneemt dus eigenlijk die school overneemt zijn de lusten maar ook de lasten voor jou bedrijf. Het is bijna niet te geloven dat je voor de overname geen onderzoek hebt gedaan dat is toch wel de eerste vereiste.

mar9

Ongelezen bericht door mar9 »

snap m niet: een bedrijf met 10 werknemers dat een bedrijf/activiteiten heeft overgenomen van een bedrijf met 4000 werknemers?

Of een deel van de activiteiten (bepaalde BV) overgenomen maar bij de administraties (van Hogeschool e/o UWV e/o evt. eigen administratie) gaat dan inderdaad flink wat mis.

Er worden bij het UWV wel meer fouten gemaakt, ook met WGA beschikkingen. Altijd doorlopen of het wel klopt. Hier lijkt mij van niet.

Of de Hogeschool heeft u een door u niet opgemerkte loer gedraaid...

zwabbertje

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Bij overname van bepaalde activiteiten neem je ook het personeel dat deze activiteiten uitvoert over (en alleen dat personeel). Kan me dus niet voorstellen dat jij verantwoordelijk wordt voor alle werknemers die bij de Hogeschool zijn achtergebleven. Wel kan het zijn dat men een vergelijkbaar percentage neemt als de Hogeschool had gezien de overname van de activiteiten.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Deze vraag is dermate specifiek dat geen mens hier, zonder meer specifieke info, een zinnig antwoord kan geven.

Kun je geen afspraak maken met het uwv, face to face dus.

Gesloten