LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Protesteer tegen vrijgeven OZB

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Tony S

Protesteer tegen vrijgeven OZB

Ongelezen bericht door Tony S »

Vereniging Eigen Huis trekt ten strijde tegen het kabinetsbesluit om de tarieven van de onroerende zaakbelasting volgend jaar vrij te geven.

Daartoe heeft de vereniging een actiewebsite opgezet waarop mensen een proteststem kunnen uitbrengen, zo meldt zij donderdag in een persbericht.

Vereniging Eigen Huis zet de landelijke actie in gang, omdat zij vreest dat gemeenten de ozb-tarieven de komende jaren fors gaan verhogen, nu de limiet wordt opgeheven. De wet die de ozb-bedragen aan banden legt, is pas vorig jaar in werking getreden.
Het webadres van deze vereniging eigen huis site: http://www.ozbprotest.nl/

Niet alleen voor leden van EH, dus protesteer massaal!

(webpagina kan wat traag zijn ivm met de grote drukte, dus een beetje geduld aub)

Dank voor uw steun!

Nita

Re: Protesteer tegen vrijgeven OZB

Ongelezen bericht door Nita »

Beste Tonys,zou best willen protesteren maar klik niet zo graag verwijzingen aan, met oog op mijn privasy geef ik niet graag mijn e-mail adres.Denk ook niet dat het helpt,onze mening wordt nooit gevraagd dus waarom zou dat nu wel zo zijn?MEN doet evengoed maar een dotje.Denk je nu echt dat onze mening er nog toe doet?Je kunt zeggen doe je niks dan win je niks maar denk zo langzamerhand dat er niets te winnen valt,alleen maar te accepteren.Nee, ik ben geen doemdenker het is gewoon de harde werkelijkheid.Kijk wat er nu al gebeurde met de her taxatie van de huizen.In de gemeente waar ik woon werd de waarde van een gemiddeld pand in 1jr. tijd ineens 40,000euro zo"kleine 88,000 fl. meer waard.Geloof jij dat ..ik dus niet.Had een bezwaarschrift ingediend,komen ze even kijken en zelfs als het al een krot zou zijn ,weten ze alles wat scheef zit recht te breien.Dus ik bedoel maar,het is tegenwoordig slikken of stikken.Wens je wel succes................Nita. :twisted:

Tony S

Ongelezen bericht door Tony S »

met oog op mijn privasy geef ik niet graag mijn e-mail adres
Nee, is ook niet verstandig. Open hiervoor een gratis webmail account, bv bij Yahoo of een van de vele andere gratis diensten. Die kun je volkomen anoniem aanmaken en voorkomt ook nog eens dat je op je "gebruikelijke" mailadres niet met (nog meer) spam wordt opgezadeld.

Jammer dat je niet in een massaal protest geloofd, ik denk dat het wel degelijk effect heeft zolang de response maar groot genoeg is.

En het gaat heel goed, na niet eens 1 hele dag, ruim 168.000 protestbrieven naar 10 verschillende fractievoorzitters verzonden. We zullen zien...

http://www.ozbprotest.nl/

Nita

Ongelezen bericht door Nita »

Oke,heb het gelezen.Even eten en dan ga ik naar G- mail.

Corrie van der Horst

Ongelezen bericht door Corrie van der Horst »

Hallo Lezers,

Via deze weg wil ik reageren over de berichten die gaan over onze OZB. Deze worden jaarlijks in de Gemeentelijke jaarrekeningen verwerkt. Maar welke burger houd zich hier serieus mee bezig met die jaarrekeningen. Onze Volksvertegenwoordigers hebben hier meestal ook geen kaas van gegeten. Dus of deze jaarrekening juist wordt verwerkt en de financiën kloppen moeten we meestal voor lief aannemen. Maar daar zit wel onze OZB in verwerkt. En daar wordt ook de hoogte naar bepaald. Zo zijn er toch burgers die zich ermee bezig houden en de Gemeenteraden hiervan op de hoogte proberen te stellen over de gegevens uit de jaarrekeningen als deze niet kloppen. Eén van die personen is registeraccount Leo Verhoef. Via zijn website kunt u het één en ander lezen over zijn bevindingen en hoe de politiek hierop reageerd. Mijn persoonlijke mening over de OZB is dat OZB heffingen een taak van de Landelijke Overhied is en niet van Lagere Overheden, zoals onze Gemeente. Dit hoort thuis onder het kopje burgerbezittingen en dat is een Overheidstaak. Lagere Overheden zoals Gemeente moeten naar hun burgers toerekenen, Inwoners-en Bedrijvenbelasting, geen OZB. Is deze discussie over die OZB misschien in eens en vooraltijd in de Wet geregeld en kunnen de Politieke Partijen hier geen machtsmisbruik van maken, en weten de huiseigenaren ineens waar men aan toe is. Laten we hopen dat het zo gaat verlopen.
Groet, Corrie van der Horst...........................

ruitenheer

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Om tegengas te geven aan het verhaal van de vereniging eigen huis, hier kun je de reactie lezen van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG):
http://www.wozinformatie.nl/public/?sec ... om=WelCome

En laat ik de vraag nogmaals stellen: waarom hoor je de VEH nooit over de gigantische stijging van de overdrachtsbelasting van de afgelopen jaren?

Gesloten