| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rapportcijfers
Re: rapportcijfers
Hoe kleiner de te hanteren range, hoe minder makkelijk je de nuances aanbrengt. Een 10-traps schaal geeft meer ruimte voor nuances dan een 6-traps schaal.
Los daarvan ontgaat het nut of de toegevoegde waarde van dit topic me nog volledig. Wat wil/ denk je te bereiken met deze weerspiegeling?
Los daarvan ontgaat het nut of de toegevoegde waarde van dit topic me nog volledig. Wat wil/ denk je te bereiken met deze weerspiegeling?
-
witte angora
Sja... soms vragen bedrijven me of ik hen een cijfer wil geven. Ik geef ze nooit hoger dan een 8. Een 8 betekent 'goed'. En dat vind ik genoeg als ze gewoon hun werk doen. Krijg ik standaard de vraag waarom ik geen 9 of 10 geef. Waarom zou ik? 'Goed' is wat anders dan 'zeer goed' of 'uitmuntend'. En een bedrijf dat gewoon zijn werk doet, is niet 'zeer goed' of 'uitmuntend'. Daar is meer voor nodig. Zo simpel is het.
Juist die grotere nuance is wel fijn.
Juist die grotere nuance is wel fijn.
Echt ?
Krijgen ambtenaren een cijfer van hun "meerdere" ?
Moet er toch niet aan denken dat een werkgever mij een cijfer gaat geven, ben al even van school af.......
Welk cijfer zullen we het Radar forum geven ?
Krijgen ambtenaren een cijfer van hun "meerdere" ?
Moet er toch niet aan denken dat een werkgever mij een cijfer gaat geven, ben al even van school af.......
Welk cijfer zullen we het Radar forum geven ?
Waar komt die laatste conclusie vandaan? En wat heeft de beoordeling van een werknemer te maken met zesjes halen of niet?De norm daarbij is, dat een ambtenaar een C moet scoren, om aan alle taak-eisen te voldoen.
A is duidelijk tekort schieten, B niet geheel aan de eisen voldoen, D boven de eisen uitgaan, E opvallend boven eisen uitgaan.
Een gemoderniseerd rapportcijfer-systeem handhaaft m.i. overeenkomstig dan enkel nog de cijfers 4 5 6 7 en 8.