Ik wil u graag het volgende scenario voorleggen:"
Persoon X fiets over straat, zonder zijn lichten aan. Persoon X wordt aangehouden door agent Y Persoon X krijgt een bekeuring voor het fietsen zonder licht. Persoon X vraagt aan persoon A om een brief te maken aan de politie met daarin een bezwaar tegen de boete. De boete werd uitgedeeld op 20 januari, en op 26 januari werd een brief verstuurd met daarin het bezwaar"
Mijn vraag is, hoelang heeft de politie (of de officier van justitie) de tijd om te reageren op de brief? En wat is het gevolg als de brief niet beantwoord wordt?
Alvast bedankt
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reactie tijd OvJ
-
Waterlelie
Re: Reactie tijd OvJ
Zo'n boete valt onder de wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften, ook wet Mulder genoemd. Het zal 6 a 8 weken duren voordat je de beschikking van het CJIB hiervoor krijgt. Daarop staat beschreven hoe je bezwaar kan indienen bij de officier van justitie in Utrecht, het duurt volgens mij 6 weken.
Dus even afwachten op de beschikking, daarop staat ook tot wanneer je een bezwaarschrift kan indienen. Als het gaat om een klacht tegen de politie dan moet je wel bij hun je klacht mbt werkwijze e.d.
Dus even afwachten op de beschikking, daarop staat ook tot wanneer je een bezwaarschrift kan indienen. Als het gaat om een klacht tegen de politie dan moet je wel bij hun je klacht mbt werkwijze e.d.