LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] *REINTEGRATIEBUREAU'S*

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: *REINTEGRATIEBUREAU'S*

Ongelezen bericht door Gast »

oja als mensen iets willen weten of het bureau B&A kijk eens op
http://www.benagroep.nl/

Carien Karstens doet wel eens iets voor het bureau. Carien karstens is een bekende schrijfer en heeft boeken geschreven over BURNOUT.

Korrela

Ongelezen bericht door Korrela »

Geplaatst op 25 Apr 2005 20:05 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een IRO en dat bevalt me goed. Ik ben nu aan de slag. Wel zelf gevonde met bloed,zweet en tranen

Juist... en daar is het nu om te doen..
Je moet het zelf doen..
En zijn incasseren de bemiddelingskosten en steuningskosten...
Lekker dan :twisted: :twisted: :twisted:

Gast

Geachte dames en heren,
MET EEN [/b]IRO HOEF JE NIET NAAR EEN R.B.
EEN IRO MAG JEZELF BESTEDEN (ALS JE EEN GOED ONDERBOUWD PLAN HEBT)
EEN IRO IS NIET VOOR EIGEN ZAKEN OF I.D. TE STARTEN
DAAROM, LAAT HET GELD NIET UIT JE ZAK KLOPPEN DOOR BEDRIJVEN DIE DOEN WAT JEZELF OOK KUNT DOEN NAMELIJK NIETS!!!!!!

Gast

Geachte dames en heren,
MET EEN [/b]IRO HOEF JE NIET NAAR EEN R.B.
EEN IRO MAG JEZELF BESTEDEN (ALS JE EEN GOED ONDERBOUWD PLAN HEBT)
EEN IRO IS NIET VOOR EIGEN ZAKEN OF I.D. TE STARTEN
DAAROM, LAAT HET GELD NIET UIT JE ZAK KLOPPEN DOOR BEDRIJVEN DIE DOEN WAT JEZELF OOK KUNT DOEN NAMELIJK NIETS!!!!!!

Gast

je mag helemaal zelf niks besteden jij krijgt helemaal geen geld wijsneus.

het is of een reintegratiebureau die 5000 euro vangt voor jou

of het is een iro om een eigen zaak te starten, daar krijg jij ook geen geld van je volgt alleen een ander traject.

cursus kan je alleen nog doen als er garantie is op 100% werk.

dus omscholen ed is allemaal verleden tijd, alleen als het echt niet anders meer kan.

er is teveel misbruik gemaakt door allochtonen en dit komt niet uit mijn mond maar zowel van het BKW (daar loopt mijn iro nl) om een eigen zaak te starten en ook van het uwv krijg je deze verhalen.

wat er op hun sites staat ga daar maar niet vanuit want dat weten ze zelf niet eens.

Marieke 2

Ongelezen bericht door Marieke 2 »

Ik dacht dat reintegratiebureaus goed waren. Ik heb ook goede persoonlijke hulp gekregen toen ik in de WAO zat.

Nu ben ik alweer bijna een jaar aan de slag in een baan, die ik op eigen kracht heb gevonden. Helaas wordt ik nu hinderlijk achtervolgd door een truus van dat reintegratiebureau, die zichzelf met terugwerkende kracht verantwoordelijk wil maken voor mijn nieuwe baan.
Dit terwijl zij mijn begeleider helemaal niet was op het moment dat ik die baan vond. Ze is het pas later geworden, toen ik allang bij hun weg was. Blijkbaar hebben ze mij ingeschreven laten staan om nog geld te vangen van het UWV.

Het vervelende is ook nog dat ze met mijn werkgever wil gaan overleggen over mijn reintegratie. Ja leuk! Heb ik meteen een slechte naam. Iedereen weet dat er vooroordelen zijn tegenover ex-WAO'ers.

En dat alles dus terwijl ik allang beter ben en die baan pas na mijn herstel heb gevonden. Wat een boevenbende!

Banaan22

Ongelezen bericht door Banaan22 »

Nu ben ik alweer bijna een jaar aan de slag in een baan, die ik op eigen kracht heb gevonden

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Tja, RB'S eigenen zich alles toe...

Woutwin

Ongelezen bericht door Woutwin »

kracht heb gevonden. Helaas wordt ik nu hinderlijk achtervolgd door een truus van dat reintegratiebureau, die zichzelf met terugwerkende kracht verantwoordelijk wil maken voor mijn nieuwe baan.

Ja, dat is natuurlijk een A.B.Ceetje............ Die willen hun geld. En niemand die er ook maar iets tegen doet. Sloten poen gaat daar heen, voor NIKS. Wat een land......

Gast

ja 5000 euro pp

en wat doen ze niks

sollicitatietraining wat leer ik daar hoe ik een brief mag schrijven ja of ik dat niet kan.
hij zegt zelf de brief is perfect, waarom moet ik het dan gaan leren.

ik wil omscholing nee dat kan niet das te duur en geen garantie op werk, nou denk dat ik dan eerder werk heb als dat ik hun 5000 euro laat krijgen voor jan met de korte achternaam.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wat wil je dan? Dat ze je een baan geven met 5000 eurie kado erbij? Doe gewoon mee en blaat niet zo verschrikkelijk over geld.

Erik S

Ongelezen bericht door Erik S »

Hallo !

Tijd voor een positieve bijdrage.
Na een lange periode van werkzoekendheid, zelfstandig geploeter en de CWI/UWV hindernissen ben ik sinds enkele maanden bezig met een IRO-traject.

Allereerst vind ik het zoeken naar een passende baan een persoonlijke verantwoordelijkheid.
Het is ieders vrijheid om dat reïntegratiebureau te kiezen dat het beste bij jou past.
Het is geen verplichting om met een ongewenst of opgedrongen bureau in zee te gaan.
Wel is het een mogelijkheid om je kansen op geschikt werk te vergroten.
Bovendien kun je er wat van leren, twee weten altijd meer dan één.

Na diverse gesprekken bij verschillende reïntegratiebureaus kwam ik er achter wat ik belangrijk vind:
sollicitatie- en gesprekstraining op maat en op afroep, persoonlijke en individuele begeleiding,
een praktische aanpak en een extra cursus om mijn kansen op werk te vergroten.

Samen met HRreplacement heb ik mijn sollicitatiebrieven verbeterd, mijn gesprekken beter kunnen voorbereiden en onlangs een actuele computercursus met succes gehaald. Ook helpen zij met zoeken naar een geschikte, nieuwe baan voor mij.

Redenen voor mij om door te gaan en optimistisch te blijven,
niet geschoten is altijd mis.

Hun website is: www.HRreplacement.nl

Erik

UWV

Ongelezen bericht door UWV »

Ook helpen zij met zoeken naar een geschikte, nieuwe baan voor mij.

Jij leeft in "Alice in wonderland".....

Erik S

De mensen van HRreplacement helpen me daadwerkellijk! Je gelooft het of niet maar er zijn echt nog wel mensen op deze wereld die hun taak fatsoenlijk oppakken.

Hans en Henry zijn echt heel gedreven!

Erik

Rudy66

Ongelezen bericht door Rudy66 »

De mensen van HRreplacement helpen me daadwerkellijk!

:?: :?: :?: :?: :?: :?:

mona

Ongelezen bericht door mona »

reintergratie bureaus,

Zoethouders en oplichters.
Niks waard,niet aan beginnen.

Erik S

Ik begrijp dat jullie slechte ervaringen hebben. Dat geloof ik onmiddelijk. Maar blijkbaar mag ik me gelukkig prijzen dat ik met mijn IRO een goede keuze heb gemaakt.

Heb je recht op een IRO neem dan maar eens contact met ze op.

snarfvz

Ongelezen bericht door snarfvz »

Ik ben bemiddeld voor de volgende reintegratiebedrijven:

Kliq en Agens

Beide reintegratiebedrijven keken niet eens naar mijn medisch dossier, van wat ik wel en niet aan kon

daaruit bleek dat ik bij ± 6 bedrijven een hele goedkope kracht was (met behoud van uitkering) varierend tussen de 2 maanden en 1,5 jaar

En die consulenten die denken maar aan 1 ding : centen centen en nog eens centen (voor zichzelf)

Ik weet bij mijn gemeente dat ze ook slechte ervaringen hebben met zowiezo Kliq

Gesloten