LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] *REINTEGRATIEBUREAU'S*

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Banaan22

*REINTEGRATIEBUREAU'S*

Ongelezen bericht door Banaan22 »

Ben zeer benieuwd wie goede of slechte ervaringen heeft met hulp of geen hulp van reintegratiebureaus.
Zijn het nu geldverslindende commerciele bendes, of helpen ze echt mensen aan een baan...
Of heb je zelf die baan gevonden......

Robbie80

Re: *REINTEGRATIEBUREAU'S*

Ongelezen bericht door Robbie80 »

Alle reintegratiebureaus zijn oplichters.
Je krijgt vacatures opgestuurd die je zelf ook vind op www.werk.nl of iets dergelijks, en voor de rest leunen ze weer achterover, of geven een zielige sollicitatietraining waar ze duizenden euro's mee verdienen..
Bespottelijk :evil: :evil:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Kunnen opgeheven worden. Is een vorm van werkgelegenheidsproject voor werkloze HBO'ers.
Veel geleerd en weinig werkervaring dus project is mislukt.

Gast

LBO'ers, MBO'ers, HBO'ers, alles kom je tegen bij dergelijke reïntegratiebureau's,

Helaas hebben deze bureau's het momenteel niet makkelijk, klanten té over!, maar werkplekken..., ho maar!,

Dus er wordt al snel gebruik gemaakt van de zgn. "leegloop regeling",

Dit is een regeling (door het kabinet zelf bedacht), dat clënten die ze niet aan het werk kunnen krijgen, dat ze die zonder pardon kunnen "lossen",

Het reïntegratiebureau heeft dan haar "best" gedaan om dergelijke mensen aan het werk te helpen,

Voor de clënt houdt dit in: "Zoek het maar uit!, en probeer maar wat te solliciteren!, want wij kunnen ook al geen baan voor u vinden!, dus u zal het zelf vast wel beter kunnen!",

Reïntegratie- en uitzendbureau's; praat me er niet van!!!, Zakkenvullers zijn het!, over een ander zijn/haar ellende geld verdienen!,

Opdoeken die bureau's!, en de loonkosten goedkoper maken,

Zodat er voor de werkgever veel gemakkelijker vast personeel aangenomen kan worden, véél beter voor de economie, én voor het werkend personeel, die dan vast werk heeft.

SusanH

Ongelezen bericht door SusanH »

Hoi allemaal, ik ben sinds 4 weken bij een reintegratiebureau aan het cursussen. Of ik werk ga vinden dat past (zit in de WAO), weet ik niet natuurlijk. Maar ik leer er ontzettend veel over mezelf. En dat is waar het om gaat. Als je weet wat je wilt, wat je kunt, wat je beperkingen zijn, wat je voorwaarden zijn, wat je kwaliteiten zijn en wat je persoonlijke eigenschappen zijn, dan kun je tot een heel interessante conclusie komen. Banen waar ik nooit over nagedacht had, lijken nu opeens interessant. En dan zeggen ze niet dát er werk in is, maar je weet wel naar wat je kunt kijken. Het zal anders zijn dan als je in de WW zit, want dan moet je haast wel iets pakken wat je pakken kunt. Maar in de WAO is het zo, dat alle partijen er bij gebaat zijn als je gepast (op ieder mogelijke manier) werk kunt vinden. Hierdoor krijg je niet gauw meer te maken met je ziekte en komt dus niet snel weer in de ZW of WAO.

Heb je nog vragen? Stel ze maar, want ik ben heel tevreden! Ik weet niet of ik de naam mag noemen van het reintegratiebureau, maar als dat mag, dan noem ik hem wel.

Overigens, het is NIET zo dat ZIJ met banen aankomen dragen (loempiavouwer of bonzaiboomkweker aan het andere eind van Nederland). Nee, je wordt getraind om te ontdekken wie en wat je bent (zie hierboven), waardoor je ZELF instaat bent om de geschikte baan te vinden! En beste mensen, hoe weet je hoe een (goed) reintegratiebureau werkt, als je nog nooit door hun bent begeleid?

Wat iemand hierboven opmerkt over bovenstaande en over dat een r.b. je niet aan werk helpt, het volgende nog: een r.b. is geen uitzendbureau of CWI dat je inderdaad aan werk zou moeten helpen. Nee, een r.b. is, het woord zegt het al, laat je reintegreren in de werkwereld. Een voorbeeld: als een buitenlander een integratie cursus moet of wil volgen, dan beloven ze niet dat ze een Nederlander van je maken. Nee, ze helpen je je (persoonlijke) weg te vinden, waardoor je uiteindelijk (zelf) in staat bent om die weg te bewandelen. Want dat moet je uiteindlijk doen!

En als er nu discussies komen van: de cijfers liegen niet; reintegratiebureaus zijn allemaal hetzelfde; zoveel procent vindt maar een baan. Dan heb ik die discussie bij deze alvast gesloten (bij wijze van spreken), want van zo'n cursus word je niet dommer en elke les is er één dichterbij gepast werk, toch!?

Lieve groeten van Susan

Bommetje

Ongelezen bericht door Bommetje »

Allemaal bagger die reintegratiebureaus.
Ze zorgen niet voor banen, dat moet je zelf doen.
Ze kijken net als jij op alle vacaturesite's..
Terrwijl je dit zelf ook al doet.
Weggegooit geld dus..
Denk je nu echt dat een bedrijf iemand via een reintegratiebureau wil hebben?
Alleen de gedachte al.

Gast

Lieve Susan,

Jammer dat je in de WAO zit, hopelijk kunnen ze wat doen bij dit reïntegratiebureau, en je aangepast werk geven, waar je gelukkig in wordt,

Heel veel mensen die met een reïntegratiebureau in zee gaan, zijn langdurig werkelozen, vaak met een lage opleiding,

Van zo'n bureau wordt verwacht dat dergelijke werkelozen aan het werk worden geholpen, en dat is natuurlijk uitermate moeilijk!,

Dit is vaak veel moeilijker dan bijv. een goed opgeleid iemand die door omstandigheden in de WAO komt, hier is vaak nog wel een plekje voor te vinden,

Ongeschoolde langdurig werkelozen worden vaak gezien als nutteloos, duur door de vaste lasten, en vaak zijn deze mensen geen werkdruk gewend, waardoor ze vaak vroeg afhaken,

Reïntegratiebureaus zijn niet echt geïnteresseerd in dergelijke werkelozen, en willen dan graag gebruik maken van de zgn. leegloopregeling,

Plat uitgedrukt als: dumpen die mensen!, en zoek het maar uit!,

Alvast veel succes toegewenst, en we wensen je een fijne werkplek toe, waar je gelukkig in wordt,

Liefs en Groeten, Jan Veenman.

Gast

Dat is nu net wat een r.b. NIET is: een bureau dat voor je kijkt naar vacatures! Je hebt er zelf (nog) niet iets mee van doen gehad, want dan wist je dat ze geen vacature zoeken, maar dat ze je begeleiden in het vinden van PASSEND werk. Daar gaat het een r.b. dus om, niet om een vacaturelijst te presenteren. Een oordeel kun je dus pas echt vellen als je weet hoe ze te werk gaan.

En er zullen heus wel r.b.'s zijn die niet goed te werk gaan, daar ben ik van overtuigd. Maar er zijn er ook zeer veel die wel doen waar ze voor betaald worden.

JOSHUA44

Ongelezen bericht door JOSHUA44 »

En er zullen heus wel r.b.'s zijn die niet goed te werk gaan, daar ben ik van overtuigd. Maar er zijn er ook zeer veel die wel doen waar ze voor betaald worden.

Ben benieuwd welke :?: :?: :?: :?:

SusanH

Ongelezen bericht door SusanH »

Oh, overigens, het berichtje hierboven is weer van mij (Susan) maar ik was vergeten om mijn naam in te typen.

Mijnheer Veenman, dank u.

Wat u zegt is zinnigere praat, dan het leeghoofdig roepen in het rond dat niets deugd en alles fout is. Dat is praat van mensen die overal tegen zijn en niets goed vinden denk ik. Uw reactie is in mijn ogen een redelijke reactie, nuchter bekeken.

En ja, het zal wel kloppen denk ik, dat het een ander verhaal is in het geval van WW. Maar ook WW-ers zijn niet allemaal hetzelfde.

Maar of je nu in de WW, ZW of WAO zit: voor de meesten zal hetzelfde gelden en dat is dat veel mensen leuk, passend werk willen doen. Je bent natuurlijk veel minder gemotiveerd als je (voor de zoveelste keer) werk aangaat wat je niet past. Je komt gauw weer in de WAO, ZW of zelfs WW als je iets moet doen, wat je niet leuk vindt. Maar ja, regels he.... het is nu eenmaal niet zo, dat het werk voor het oprapen ligt, laat staan dat je passend werk vindt. Maar als je goed begeleid word, kom je een heel eind!

Groeten van Susan

Gast

per persoon die men begeleid vangt men 5000 euro dus is het zo raar als ze er dan idd eens iets voro zouden doen.

vacatures zoeken kan ik zelf wel solliciteren ook.

ik moet helaas meedoen omdat het een eis is in de ww, zelfs het uwv zegt het (casemanager) jij komt niet aan werk (te oud en rugklachten door bedrijfsongeval)
maar het is voor 100% verplicht om deel te nemen anders raak je je ww kwijt.

sollicitatiebrief is perfect evenals cv, maar een uitzondering maken mag niet dus mag ik het nogeens gaan leren geef mij die 5000 euro zelf maar volg ik wel een cursus maar nee dat mag niet

Gast

Wat een geneuzel, als je niet vindt dat een rb goed zijn best doet ga je naar een reintegratiedeskundige welke onafhankelijk is, en vanuit de cleintenraad wordt aangsteld.

Verder kan je ook je eigen reintegratie regelenen dmv een iro. Maar ja dan moet je er zelf wat moeite voor doen he en dat is lastig. liever een afwachtende houding en veel klagen.

Gast

je weet duidelijk niet waar je over praat.

een iro krijg je alleen als je een eigen zaak wilt opstarten das een iro en niks anders.

ik zit nl zelf in dit traject dus weet wel waar ik het over heb.

je hebt als ww ´er de plicht om mee te doen aan het reintgratietraject je kunt hier vanaf wijken door een iro alleen het uwv bepaald of dit zinvol is of niet en niet jijzelf

een iro waar je zelf iets regelt is gebasseerd op eigen baas worden

Reebok

Ongelezen bericht door Reebok »

Ik zie nog niemand die positieve ervaringen heeft (oftewel een baan die het reintegratiebureau heeft verzord voor een werloze).. :roll: :roll:
Dus mooie woorden en inspirerende en peptalk van de mensen hier, maar niks of nauwlijks relevantie...
Lijkt wel of iedereen maar accepteerd dat RB's ons belastinggeld spenderen aan dure werkenemers en andere mooie kantoorinrichtingen..

Gast

een iro krijg je alleen als je een eigen zaak wilt opstarten das een iro en niks anders.
Als je dit zegt ben je of heeeeeeeeel dom, of je weet gewoon niet beter.

Ga naar Zelf uw reintegratietraject regelen

In een IRO mag je zelf kiezen op welke manier je de reintegratie regelt, er is een bedrag van 5000 euro (per uitkeringsduur) bsb om te besteden aan (zinvolle) scholing, het opzetten van een eigen zaak het zelf uitzkiezen van een reintegratiebureau.

Ik vindt het jamemr dat hier mensen op het forum zitten die zich voordoen als mensen die er wat vanaf weten, maar als je na een half jaar ww een reintegratietraject aangeboden krijgt, of je wil vanuit de wao weer aan de slag dan kan je dat het best regelen via een IRO.

Jammer dat iedereen hier altijd alleen maar naar de negatiev kanten kijkt, zoek naar moeglijkheden in plaats van onmogelijkheden.

Let er wel op dat ook de IRO moet leiden naar werk.[/url]

Yeppahh

Ongelezen bericht door Yeppahh »

Geplaatst op 23 Apr 2005 16:49 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:

Als je dit zegt ben je of heeeeeeeeel dom, of je weet gewoon niet beter
IRO+ Individuele Reintegratie Overeenkomst.
Oftewel je hebt Maximaal Euro 2500 te besteden voor een curcus cq opleiding...En dat is incl reiskosten...
De rest is vppr het reintegratiebureau zoals intakegesprek wat al 600 Euro kost, bemiddelingskosten etc etc... en de rest verdwijnt in de pocked van het Reintegratiebureau.
Geldverslindend......BbbRrrrrr

Gast

zo was het ja maar dat is niet meer.

ben afgelopen week zelf bij het uwv geweest en heb het zelf nagevraagd.

iro kon je eerst zelf kiezen maar is nu alleen voor een eigen zaak te starten.

de gewone moet je verplicht doen als je niet in die andere komt.

cursus kan ook niet meer tegenwoordig word alleen nog betaald als het jou een garantie op een baan geeft.

wil het bewijs wel ff inscannen waar het zw opstaat.

omscholing ed kun en mag je niet meer kost teveel geld en levert te weinig op.

is teveel misbruik gemaakt door allochtonen vandaar deze regel.

het is nu wel zo dat je zelf een bedrijf mag uitzoeken uit een lijstje.

Bibbie70

Ongelezen bericht door Bibbie70 »

Ben ik blij dat ik via het IRO mijn curcus met succes heb afgeond vorige maand :D :D :D :D
En mijn IRO loopt nog een poosje door...
Dit is weer een tweedeling...De 1 wel..en de andere dus niet.....

Gast

Doe dat want je zwets uit je nek, en jij kan het weten want je bent bij het UWV geweest... Ik doe zaken met ze obv de IRO.

Een wet kan je niet zomaar ff veranderen. dus stop aljeblieft met onzin verspreiden.

Gast

Ik heb een IRO en dat bevalt me goed. Ik ben nu aan de slag. Wel zelf gevonde met bloed,zweet en tranen. Maar ik krijg een begeleiding ook nadat ik aan de slag ben. Ik heb daar best steun aan. Omdat ik bij mijn vorige baan moeite had met mijn toenmalige chef en ik vaak in woede uitbarste als hij op een bepaalde manier reageerde. Heb ik daar hulp in gekregen. Omdit te voorkomen,krjig ik hier nu hulp bij. Mijn bureau is in Amstelveen en heet B&A Ik heb dit bureau zelf gevonden,omdat ik de sfeer goed vond en er goed werd gecomuniceerd. Verder heb erg erop gelet op mijn gevoel. Ik had ook een paar andere bureau's gezien,maar qua gevoel vond ik het daar niet klikken.

Ik zou iedereen zeker een IRO aanraden. Het is ook niet wat ik wil,maar ja als je weer aan de slag wil en je wordt gedwongen door UWV dan pak je die met beide handen aan.

Een paar tips die ik mensen kan geven.

Ga al naar bureau's zoeken voordat je aan men je het aanbiedt.
Wees het UWV voor.
Let op je gevoel met het uitkiezen van een bureau. Meestal heeft je gevoel het bij het rechte einde.
Schrijf op wat je nodig hebt. Wil je een opleiding? Welk moeilijkheden ben je tegengekomen in je werk. waar had je moeite mee?
Probeer dat voor jezelf in kaart te brengen.
Vertel gelijk ook als je goed in solliciitatiebrieven bent,dat je dat niet nodig hebt. Vraag ook hoe het precies gaat. Word je in een groep gegooid of niet? krijg je individuele aandacht of niet?
B&A is ook gespeciliseerd in BURNOUT en psychische klachten.
Krijg je een psycholoog? En zo ja is die lid van het NIP. (www.nip.nl)

Hoe zit het met geheimhouding? Word alles doorverteld aan het UWV.
Probeer dit soort dingen mee te nemen.

Hoe gerichter je vragen op papier kan zetten en dit stelt aan het re-integratiebureau. Hoe beter ze iets voor je kunnen doen.

Gesloten