LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reiskoxtenvergoeding / declareren

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

reiskoxtenvergoeding / declareren

Ongelezen bericht door Gast »

ik rijd dagelijks ruim 50 km naar mijn werk met de auto. Ik krijg GEEN reiskosten vergoeding en kan ook niks van de belasting aftrekken.
Met het openbaarvervoer kan ik niet, ivm wisseldende diensten.
Dus gaat er elke maand een flinke som af voor reiskosten...dat is al erg.... Maar nu hoor ik dat die 'hoge pieten' reiskosten declareren voor kilometers die ze niet eens gereden hebben. BALACHELIJK.
En Jan MET DE PET krijgt nog niet eens reiskosten vergoeding...

Wat een ACHTERLijk land is dit eigenlijk he?

Heeft u dit ook?

Gast

Re: reiskoxtenvergoeding / declareren

Helaas klopt dat.

Reiskosten vergoeding is geen verplichting voor de werkgever.
Hoewel het wel gangbaar is om in nederland reiskosten vergoed te krijgen tot op zekere hoogte.

Sinds 2004 januari is woon/verkeer ook zakelijk bestempeld, dus je zou kilometer vergoeding kunnen krijgen (max 0,18 ecent per km) of de werkgever kan je werkelijk gemaakte O.V kosten vergoeden.

Een goede werkgever geeft vaak reiskostenvergoeding, anders zou ik er niet over denken om in mijn geval elke dag 120km af te leggen met de huidige brandstofprijzen of o.v.

Gast

Het wordt ook vaak misbruikt door 'hoge pieten' en/of vriendjespolitiek.
Of de werkgever geeft die vergoeding als een loonsverhoging hoewel dat niet mag, voordeel voor de werkgever is dat er geen belasting over betaalt hoeft te worden.

Gast

Maar nu hoor ik dat die 'hoge pieten' reiskosten declareren voor kilometers die ze niet eens gereden hebben.
Zijn dit sprookjes? Of heeft u concrete bewijzen.

Gast

Reiskosten zijn nog steeds volledig aftrekbaar van de belastingen.

Gast

Ja, als bedrijfskosten als je ondernemer bent. Maar niet als je als werknemer in je eigen auto rijdt.

Gast

misschien wordt hier wel woon/werk verkeer en zakelijke kilometers verward?????

Gast

Hoezo worden die verward? Je kunt voor allebei een vergoeding krijgen, ze zijn allebei niet aftrekbaar.

Gast

deze meneer vergeet toch echt een hoop informatie te verstrekken...

ben je verhuisd sinds indiensttreding?????
heb je hier afspraken over gemaakt bij indiensttreding?????

ik neem aan dat het bij 1 van deze 2 fout is gegaan....

mocht je verhuist zijn dan is het logisch dat je daar geen reiskosten over krijgt, waarom moet de baas betalen omdat jij verder weg wilt wonen....

als je er geen afspraken over gemaakt hebt bij indiensttreding, is het je eigen domme fout

Gast

Sinds januari 2004 is woon/werk-verkeer ook zakelijke kilometers.

Dus woon/werk-verkeer bestaat niet meer voor de belasting behalve zakelijke kilometers.

Vaak tijdens het sollicitatie gesprek kom je zulke dingen te weten of anders vragen, vooral als je niet in de buurt woont.

Gast

mocht je verhuist zijn dan is het logisch dat je daar geen reiskosten over krijgt, waarom moet de baas betalen omdat jij verder weg wilt wonen....
Volgens mij heeft dit niets te maken met afspraken, maar meer met realitisch nadenken.
Ik ben verhuist om niet zoveel kilometers te moeten rijden, je zou dan verwachten dat je in aanmerking komt voor een verhuiskostenvergoeding (nee dus).
Verdeling van lusten en lasten schijnt ook hier grote moeite te kosten en komt het er op neer (alles is voor Bassie). :(

Gast

Het is ook geen wonder dat werknemers niet meer loyaal zijn en om 17:00 naar huis gaan. Daar ben ik zelf mee eens. Voor het bedrijf ben je een nummer ongeacht hoe lang je er werkt. Maar goed, dat is al heel lang bekend.

Als ze werknemers steeds meer inkorten qua geld en rechten dan moeten ze echt niet rekenen dat iemand dan wat extraas doet.

C. Fissa

Ongelezen bericht door C. Fissa »

Werk zelf bij een overheidsonderdeel waarvan de directeur - o, nee dat heet nu de voorzitter van de M1 laag - meent dat een reistijd van 1 1/2 uur per keer moet kunnen.

Terwijl meneer zichzelf met een door een chauffeur gereden dienstwagen verplaatst.

En loopt deze chauffeur een boete op, dan mag deze die zelf betalen. Is die chauffeur met vakantie en rijdt meneer zelf en loopt een boete op mag je drie keer raden wie die boete dus niet betaald.

En dan met een stalen christelijk gezicht het personeel voorhouden dat zij integer moeten zijn.

Gast

maar waarom krijgen die hoge pieten wel riante vergoedingen en jan met de PET niks? De rijken worden steeds rijker en de armen steeds armer....

:x

Gast

Slaat nergens op. Ik ben ook zo'n Jan met de Pet (verdien ongeveer bruto € 200 meer dan het minimumloon) maar ik krijg wel reiskostenvergoeding. Kwestie van met je baas afspreken. Heeft niks te maken met petten of pieten.

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

klopt helemaal gast, en als ze allemaal zo geweldig zijn gaan ze toch lekker naar een andere baas die dat wel betaald????

Gesloten