LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Renovatie tuin Catshuis kost 3,3 miljoen euro
Renovatie tuin Catshuis kost 3,3 miljoen euro
De tuin rond het Catshuis, de ambtswoning van de premier, wordt gerenoveerd voor ongeveer 3,3 miljoen euro. Dat meldt het Algemeen Dagblad donderdag. Voor dat bedrag worden onder andere nieuwe planten geplaatst en een wachtruimte voor de marechaussee gemaakt.
Vorige week werd bekend dat een verbouwing van het Catshuis ongeveer 14 tot 15 miljoen euro gaat kosten. De ambtswoning van de Nederlandse minister-president wordt onderkelderd voor een keuken en een sanitaire ruimte. Op de bovenverdieping zal een privé-appartement komen dat de premier als 'pied a terre' kan gebruiken. De verbouwing moet begin 2004 klaar zijn. Voormalig premier Wim Kok heeft de verbouwing van de woning geïnitieerd. In het Catshuis worden ook regelmatig buitenlandse gasten.
De SP heeft zich vorige week kritisch uitgelaten over de verbouwing. "Premier Balkenende mag mij wel eens vertellen waar hij dit immense bedrag aan opmaakt", aldus SP-Kamerlid Jan de Wit. "Juist nu iedereen de broekriem moet aanhalen, wordt aan zijn ambtswoning een bedrag besteed waarvoor je een halve wijk kunt bouwen", zei De Wit eerder.
Vorige week werd bekend dat een verbouwing van het Catshuis ongeveer 14 tot 15 miljoen euro gaat kosten. De ambtswoning van de Nederlandse minister-president wordt onderkelderd voor een keuken en een sanitaire ruimte. Op de bovenverdieping zal een privé-appartement komen dat de premier als 'pied a terre' kan gebruiken. De verbouwing moet begin 2004 klaar zijn. Voormalig premier Wim Kok heeft de verbouwing van de woning geïnitieerd. In het Catshuis worden ook regelmatig buitenlandse gasten.
De SP heeft zich vorige week kritisch uitgelaten over de verbouwing. "Premier Balkenende mag mij wel eens vertellen waar hij dit immense bedrag aan opmaakt", aldus SP-Kamerlid Jan de Wit. "Juist nu iedereen de broekriem moet aanhalen, wordt aan zijn ambtswoning een bedrag besteed waarvoor je een halve wijk kunt bouwen", zei De Wit eerder.
Re: Renovatie tuin Catshuis kost 3,3 miljoen euro
Balkenende wil 'oranjegevoel' terug in de politiek
DEN HAAG (ANP) - Premier Balkenende wil dat het 'oranjegevoel' terugkeert in de politiek. Balkenende zei dat donderdag bij de voortzetting van het debat over de regeringsverklaring, die hij woensdag in de Tweede Kamer heeft voorgelezen.
De premier wil dat burgers weer de bereidheid tonen om er ,,samen de schouders onder te zetten''. In de regeringsverklaring riep Balkenende burgers en organisaties op zelf verantwoordelijkheid te nemen om Nederland uit het economische dal te halen door loonmatiging te betrachten en door pijnlijke ingrepen in zorg en sociale zekerheid te accepteren.
Balkenende ontkende donderdag dat het kabinet toe wil naar een harde samenleving in Amerikaanse stijl, zoals de oppositie hem woensdag had verweten. ,,Het Nederlands sociale stelsel blijft ondanks de ingrepen een van de beste van de wereld.''
De premier verwierp ook de kritiek van de oppositie dat de regeringsverklaring te vaag zou zijn. Volgens hem is het niet de bedoeling van zo'n stuk om diep op de details in te gaan. Dat gebeurt pas in de Miljoenennota, die in september verschijnt.
DEN HAAG (ANP) - Premier Balkenende wil dat het 'oranjegevoel' terugkeert in de politiek. Balkenende zei dat donderdag bij de voortzetting van het debat over de regeringsverklaring, die hij woensdag in de Tweede Kamer heeft voorgelezen.
De premier wil dat burgers weer de bereidheid tonen om er ,,samen de schouders onder te zetten''. In de regeringsverklaring riep Balkenende burgers en organisaties op zelf verantwoordelijkheid te nemen om Nederland uit het economische dal te halen door loonmatiging te betrachten en door pijnlijke ingrepen in zorg en sociale zekerheid te accepteren.
Balkenende ontkende donderdag dat het kabinet toe wil naar een harde samenleving in Amerikaanse stijl, zoals de oppositie hem woensdag had verweten. ,,Het Nederlands sociale stelsel blijft ondanks de ingrepen een van de beste van de wereld.''
De premier verwierp ook de kritiek van de oppositie dat de regeringsverklaring te vaag zou zijn. Volgens hem is het niet de bedoeling van zo'n stuk om diep op de details in te gaan. Dat gebeurt pas in de Miljoenennota, die in september verschijnt.
Kritiek mag. Maar wat heeft dit eigenlijk met Legio te maken???? Zoek hiervoor dus een ander forum!
Die vervelend redactie luistert ook niet naar ons en heeft zelf heel veel moeite met het uitvoeren van hun eigen regels.
Laast vroeg ik iets te doen en wat kreeg ik als dank.....een slotje
Laast vroeg ik iets te doen en wat kreeg ik als dank.....een slotje
Beste Steven,
Het topic is inmiddels verplaatst.
Redactie TROS Radar
Het topic is inmiddels verplaatst.
Redactie TROS Radar
LIJKT WEL EEN KLEUTERSCHOOL hier
hij wel en ik niet.
sorry hoor dat dit verkeerd geplaats is.
mvg
hij wel en ik niet.
sorry hoor dat dit verkeerd geplaats is.
mvg
Asociaal in deze tijd, waarin iedereen moet inleveren!
Met dit bedrag kan je KORRELATIE ruim 6 jaar haar taken verder laten uitvoeren!
J.P. gaat zelf maar in de tuin werken, net als ieder ander!
Met dit bedrag kan je KORRELATIE ruim 6 jaar haar taken verder laten uitvoeren!
J.P. gaat zelf maar in de tuin werken, net als ieder ander!
Dit noem ik nu eens echt geld over de balk smijten .
Waarom moet die tuin van het catshuis zoveel geld kosten.
Waarom moet die tuin van het catshuis zoveel geld kosten.
Typisch nederlands om meteen te gaan zeuren als iemand uit de politiek 'op kosten van de staat' iets gedaan wil hebben.
Als met deze operatie het Cats huis er mooier op wordt, dan is dat toch geen probleem. En het geld wordt toch niet weggegooid, een hele ploeg aan werklui hebben dan toch weer inkomsten.
Als met deze operatie het Cats huis er mooier op wordt, dan is dat toch geen probleem. En het geld wordt toch niet weggegooid, een hele ploeg aan werklui hebben dan toch weer inkomsten.
"Renovatie tuin Catshuis kost 3,3 miljoen euro"
Zorg verbetering nu! Begrotingstekort omlaag, onderwijs (onze toekomst!)
Alle overige geldverslinding (JSF, Wereldomroep, Kunstsubsidie, Catshuistuintje, Mondriaanschilderijtjes (Kok-Zalm!), etc. etc. OGENBLIKKELIJK STOPPEN! Als goed calvinistisch land wordt het weer eens even tijd voor "Back to Basic".
P.s.: alle "captains of industry" toch alleen maar goed presteren in goede tijden, en niet wanneer het nodig is,
handhaven tegen redelijk vast salaris en dat ze trots mogen zijn dat ze een van de grote bedrijven van ons/hun land mogen leiden. Wie dit niet wil: zoek je heil maar in het buitenland!
Zorg verbetering nu! Begrotingstekort omlaag, onderwijs (onze toekomst!)
Alle overige geldverslinding (JSF, Wereldomroep, Kunstsubsidie, Catshuistuintje, Mondriaanschilderijtjes (Kok-Zalm!), etc. etc. OGENBLIKKELIJK STOPPEN! Als goed calvinistisch land wordt het weer eens even tijd voor "Back to Basic".
P.s.: alle "captains of industry" toch alleen maar goed presteren in goede tijden, en niet wanneer het nodig is,
handhaven tegen redelijk vast salaris en dat ze trots mogen zijn dat ze een van de grote bedrijven van ons/hun land mogen leiden. Wie dit niet wil: zoek je heil maar in het buitenland!
Wat dachten we ervan als DHR J.P. Balkenende dit eens fijn uit eigen portomonnee zou gaan betalen. Hij moet er de meeste tijd vertoeven, toch?? Dan weet hij ook hoe het is om het grootste gedeelte van je inkomen uit te moeten geven aan zaken die vrij normaal zijn zoals; ziektenkosten, huur, energie en inderdaad ook tuinonderhoud.
Ben benieuwd of we dan nog spreken over "iedereen moet meedoen"??????
Ben benieuwd of we dan nog spreken over "iedereen moet meedoen"??????
Wij gunnen die mensen wel wat.
Sjaak en Nel
Sjaak en Nel
Ja, natuurlijk levert het opknappen van de tuin, hoveniers weer een hoop geld op en daar is niets mis mee. Wat me wel stoort is dat ik en met mij de Nederlandse bevolking dit prachtige tuintje en verbouwing moet gaan betalen. Laat J.P. zelf de tuinkosten cq verbouwingskosten betalen, hij heeft toch geld zat. Ja, en maar roepen dat we moeten bezuinigen met z'n allen.
Renovatie van het Catshuis o.k. maar in deze moeilijke tijden doe je dan eerst het hoognodige. Ja meneer Balkenende; zo doet de gewone Nederlander dat tegenwoordig. Neem daar maar eens een voorbeeld aan, voordat je gaat roepen dat we met z'n allen de broekriem strakker aan moeten trekken.
Ik ben geen SP-er maar voor dit keer: Hulde aan de SP om zich hier kritisch over uit te laten.
Renovatie van het Catshuis o.k. maar in deze moeilijke tijden doe je dan eerst het hoognodige. Ja meneer Balkenende; zo doet de gewone Nederlander dat tegenwoordig. Neem daar maar eens een voorbeeld aan, voordat je gaat roepen dat we met z'n allen de broekriem strakker aan moeten trekken.
Ik ben geen SP-er maar voor dit keer: Hulde aan de SP om zich hier kritisch over uit te laten.
chronisch zieken en gehandicapten moeten zelfs inleveren hoewel ze zelf enorm te kort komen. Zelfs op de voorzieningen die ze zo hard nodig hebben, en waar ze recht op hebben wil het kabinet bezuinigen.
En waarom? Jawel, het " o zo christelijke " CDA wil het in eigen zak steken en de woning van hun voorganger verbouwen voor een "schappelijk prijsje". En dan meteen het tuintje er ook maar bij, want uiterlijke schijn moet je hoog houden nietwaar?
En waarom? Jawel, het " o zo christelijke " CDA wil het in eigen zak steken en de woning van hun voorganger verbouwen voor een "schappelijk prijsje". En dan meteen het tuintje er ook maar bij, want uiterlijke schijn moet je hoog houden nietwaar?
Als er bezuinigd moet worden ,ok, maar dan ook op dat soort dingen. Laat Harry Potter maar eerst war maken waarvoor hij in dat huis mag wonen, dan kan er altijd nog worden gekeken of het wel nodig is. Laten ze het geld maar aan de Stichting Corellatie geven dan kunnen deze mensen weer jaren vooruit.
Voor het plan rondom en in het Catshuis heb ik echt geen woorden. Ben afhankelijk van een electrische rolstoel en vele aanpassingen. Toch zal ik de beoogde rolstoel nooit krijgen omdat deze te duur is.
En over verantwoordelijkheid gesproken. Vele eigen bijdrages zullen komen in de toekomst. Een nog lagere uitkering. Hoge ziekenfondskosten. Medicijnen zelf betalen die ik maandelijks nodig heb. enz. enz.
En dan moet ik het normaal vinden dat er zo met miljoenen omgesprongen wordt, terwijl ik in de toekomst niet eens weet hoe ik aan dagelijkse voeding en kledingh moet komen.
Schande. En dat va een premier die een Christelijke partij vertegenwoordigt.
Het is goed toeven van andermans veren.
En over verantwoordelijkheid gesproken. Vele eigen bijdrages zullen komen in de toekomst. Een nog lagere uitkering. Hoge ziekenfondskosten. Medicijnen zelf betalen die ik maandelijks nodig heb. enz. enz.
En dan moet ik het normaal vinden dat er zo met miljoenen omgesprongen wordt, terwijl ik in de toekomst niet eens weet hoe ik aan dagelijkse voeding en kledingh moet komen.
Schande. En dat va een premier die een Christelijke partij vertegenwoordigt.
Het is goed toeven van andermans veren.
wie moet er nu de broekriem gaan aanhalen in dit land? De stichting correlatie moet stoppen omdat het geld op is dus laat nu JP maar stoppen met het uitgeven van ons geld.
Ben er beroepshalve wel eens geweest,en toegegeven het optrekje mag wel eens een fris likje verf hebben,ik zou J.P.
willen adviseren eens bij de gamma te gaan kijken,daar hebben ze alles in huis voor hem en zijn familie om ter plekke aan de slag te gaan,dat moeten zijn Oranjevoelende
mede-Nederlanders met de beroemde broeksriem ook doen.
Maar begin dan met de wachtruimte van de beveiliging,want deze mensen hebben een riantere ruimte harder nodig,dan een
vers behangetje voor J.P. Nog een gratis tip voor onze premier:geef het geld wat U dan over houd aan de stiching
Correlatie,DAT geeft ons het ORANJEGEVOEL!
willen adviseren eens bij de gamma te gaan kijken,daar hebben ze alles in huis voor hem en zijn familie om ter plekke aan de slag te gaan,dat moeten zijn Oranjevoelende
mede-Nederlanders met de beroemde broeksriem ook doen.
Maar begin dan met de wachtruimte van de beveiliging,want deze mensen hebben een riantere ruimte harder nodig,dan een
vers behangetje voor J.P. Nog een gratis tip voor onze premier:geef het geld wat U dan over houd aan de stiching
Correlatie,DAT geeft ons het ORANJEGEVOEL!
De schouders er onder dat is Balkenende zijn motto, het is en blijft een rat ze moesten bij hem de stekker er maar eens uit trekken.
€ 3,3 miljoen daar kunnen veel mensen of projecten mee geholpen worden.
De mensen met Balkenende oranje gevoel in het CDA moeten maar de tuin opknappen dat heet in Rotterdam (opzomeren) veel succes CDA.
€ 3,3 miljoen daar kunnen veel mensen of projecten mee geholpen worden.
De mensen met Balkenende oranje gevoel in het CDA moeten maar de tuin opknappen dat heet in Rotterdam (opzomeren) veel succes CDA.
Beste Ria, wat bedoel je met "het is goed toeven van andersmans veren?
Ken die uitdrukking niet.
Ken die uitdrukking niet.