LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schendings recht

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
lifestyle

Schendings recht

Ongelezen bericht door lifestyle »

In maart 2003 werd ik boventallig en ging vervroegd uittreden
Bij het aanmelden uwv kreeg ik zwart op wit dat ik vrij gesteld ben van het soliciteren mijn leeftijd was in maart -03 56 jaar, In Okt -04 kreeg ik van uwv een bericht dat ik weer moest soliciteren was ik 57,7 jaar
ben inberoep gegaan. maar toch verloren .de rechter argument was dat het een poletieke uitspraak is .en mijn schendingsrecht niet van toepassing is.
Dus met andere worden een contrakt in nederland is ongegrond op nederlanders .
Dus de rechters zijn alleen maar bezig om de politiek te bevordelen
en zo genaamd het algemeen belang te diennen.
Inmiddels heb ik met mijn leefteid 58/8 al 36 maanden gesoliciteerd
en alleen maar afweizingen gehad. dus aan leuke dingen doen kan je wel vergeten. na 40 diensjaren.
vriendelijke groet Theo

karr-2

Re: Schendings recht

Ongelezen bericht door karr-2 »

Tsja het paradijs van op je kont zitten en de uitkering afwachten is voorbij helaas. Ook al weet je dat je geen enkele kans hebt, solliciteren is toch een verplichting net als voor ieder ander.

Ik kan de overheid niet anders als gelijk geven, want stel je voor dat er toch per ongeluk iemand aangenomen wordt dan scheelt het al weer 1 uitkering en is de maatregel niet voor niets geweest.

lifestyle

Ongelezen bericht door lifestyle »

Ja op je kont zitten daar geef ik u gelijk in
maar het gaat om het schendings recht gegrond
u heb toch ook een contrakt bij de overheid ,laten we bij deze het maar vernietigen
Advies:beter lezen.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Voor zover ik weet heb ik geen enkel contract met de overheid, dus je vernietigd maar raak. Ik hoef niets beter te lezen, ik begrijp het volledig.

NONO

Ongelezen bericht door NONO »

Waarom is veertig jaar werken niet genoeg als je gedurende al die tijd betaald hebt?

Betekent alleen dat als je op je vijftiende begint je er op je vijfenvijftigste uit kunt en studenten die 25 zijn tot hun 65ste moeten.

En eeuwige studenten die pas op hun dertigste beginnen gaan onverdroten door tot hun 70ste.

Laten we wel wezen, de banen die een vijftienjarige - als deze al mag werken - kan krijgen zullen lichamelijk dermate slijtagegevoelige zijn, dat verwacht mag worden, dat de onderhavige persoon dan toch al groot risico loopt tot de afgekeurden te behoren.

Gestudeerden hebben daarentegen over het algemeen een kennisachtergrond die ook op hoge leeftijd nog gebruikt kan worden, waarbij lichamelijke gebreken minder van belang zijn.

Dus waarom niet veertig gewerkte jaren met de bijbehorende bijdrage als basis gebruiken.

Lijkt me eerlijk, niet?

Fac ut vivas !!!

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Waarom is veertig jaar werken niet genoeg als je gedurende al die tijd betaald hebt?
De WW is een verzekering tegen onvrijwillege werloosheid ik a toch ook niet na 30 jaar opstalverzekering ebtaald te hebben zeggen dat het nu tijd is om mijn huis in de fik te steken???

Het is een verzekering, en die dekt een schade, het is niet iets waar je per se recht op hebt
En eeuwige studenten die pas op hun dertigste beginnen gaan onverdroten door tot hun 70ste.
omdat studeren onbetaalbaar is heeft 90 % van alle studenten een baan voor minimaal 12 uur per week.
Dus waarom niet veertig gewerkte jaren met de bijbehorende bijdrage als basis gebruiken.
Dus omdat ik slim ben mag ik niet eerder stoppen???

Geestelijk werk is uitputtender dan lichaamelijkwerk. stress verergert anmelijk de kans op een hartaanval, daarmee is stress doodsoorzaak nummer een.

Oh en voor je met tegenargumenten komt. proefschrift van Dr. Alewijn licht op de uni van Utrecht ter inzage over dit onderwerp. Ook doctor Rossi van de univ van Milaan en dr. Kate Winfrey van Harvard hebben onderzoek gedaan naar fysiek en mentaal werk en vroegtijdig overlijden en het is significant aangetoond dat je met een bureaubaan eerder sterft.

S.

Ongelezen bericht door S. »

Met een bureaubaan eerder dood! Onzin!
Je kiest voor het werk dat bij je past en aankunt, zou je denken.

Vaak vind ik dat die onderzoeken worden gedaan vanuit een heel smal blikveld. Enkel kijkt de onderzoeker naar het werk en werkomstandigheden van de personen, terwijl ze daarnaast ook nog een compleet persoonlijk leven hebben met misschien wel een waardeloos huwelijk wat een evt. hartaanval kan veroorzaken.

En trouwens.......die mensen die de proefschriften hebben geschreven leven nog........of ze zijn nog heel jong.....of het was een luizenjob. :D

Fac ut vivas !!!

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Geestelijk arbeid is bewezen een zwaardere aanslag vanwege stressoorzaken.

Maar ja dat kan je niet weten omdat je nog nooit een proefschrift hebt geschreven, laat staan een uni van binnen hebt gezien, of uberhaupt een school.

S.

Ik heb nog nooit een school van binnen gezien?
Ben dus wijs geboren. :D
Geestelijk arbeid is bewezen een zwaardere aanslag vanwege stressoorzaken.
Oneens,
Wat voor de één een zware geestelijke aanslag is is voor de ander peanuts.
De één vind het heerlijk om als vrachtwagenchauffeur lange dagen te maken op allerlei snelwegen. Ik noem dat een zware, geestelijke beproeving en een hele prestatie.
Voor mij zou het pure stress betekenen.

Bijna iedereen kiest voor het beroep en de opleiding waar hij/zij de capaciteiten voor heeft. En ik heb inderdaad nog nooit een proefschrift geschreven, wel ooit eens één gelezen en dat was van een oom die een studie filosofie heeft gedaan.
Nou ja, gelezen..... :? , ik haakte snel af, was te weinig concreet voor mijn gevoel.

En als je die quote heel letterlijk neemt, dan heb jij dus verkeerd gekozen. Je was ivm je gezondheid, beter afgeweest met een VMBO-studie.
Of.......zou je dan weer gestresst kunnen raken omdat dit te weinig uitdaging voor je biedt.

Kortom.....Ik zet mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid van al dat soort populaire onderzoeken en proefschriften.
Je kunt ze toch niet on-line bekijken en dan is er maar één bepaalde groep mensen getest. Mij hebben ze nog nooit ergens voor getest en niemand in mijn omgeving, naar mijn weten.
En dan lees je weer in een blad of een krant zoveel % vind dit en zoveel % doet zo....ja,wie dan???? en hoeveel zijn er getest?

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Tsja het paradijs van op je kont zitten en de uitkering afwachten is voorbij helaas.

Ik hoef niets beter te lezen, ik begrijp het volledig.
karr-2,
Ik had van jou geen andere reactie verwacht.

Probeer eerst eens de 40 werkjaren van lifestyle Theo te evenaren voor dat je kritiek op die man geeft.

O ja, wat ik vergeten was.
Gezien de tijdstippen van jou postings benje zelf waarschijnlijk werkloos :D

S.

Heb Dr. Alewijn nagetrokken via google.
Kwam alleen het volgende proefschrift tegen:
" Hart- en vaatziekten belangrijke risicofactor dementie"

Hmmmm. :?

Gesloten