Op 20 februari 2018 is mij een subsidie verleend in het kader van de Stimuleringsregeling energieprestatie huursector, de zogenaamde STEP-subsidie.
Deze subsidie is mij verleend omdat ik een nieuwe zeer dure verwarmingsinstallatie heb laten plaatsen in het door mij verhuurde appartement, hetgeen een flinke daling van de door de huurder te gebruiken energie oplevert.
Een van de voorwaarden van die subsidie was dat de werkzaamheden moesten zijn afgerond en dat de nieuwe Energie-Index moet worden afgemeld.
Die afmelding heeft plaatsgevonden.
Nu blijkt echter dat die subsidie eerst wordt betaald door de overheid 2 jaar na datum afmelding ondanks het feit dat de investering reeds heeft plaatsgevonden.
Heeft iemand ook al met dit bijltje moeten hakken.?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] STEP Subsidie
Re: STEP Subsidie
En dat stond niet in de voorwaarden?
https://www.rvo.nl/subsidies-regelingen ... itbetaling Misschien tijdens het aanvragen nog niet... nu in ieder geval heel duidelijk.Lady1234 schreef:En dat stond niet in de voorwaarden?
-
stofzuigertje
Ik vermoede dat ze vele subsidies gaven en achteraf de besparing tegen viel wegens niet goed uitgevoerde of in matig geïsoleerde woningen....
Wel is 2 jaren wachten erg lang, U is geen bank en ik denk dat ze de Energie daling niet zullen halen als ze dit blijven doen!
Ik heb in 2017 diverse investeringen gedaan.... nu blijkt dat ze nu een Erkend installateur eisen dus nog duurder en blijft er weinig over.
Ook heb ik Feenstra ervaring, Erkende Installateurs maar..... deze Beun de Haas met veel ervaring lukt het ook wel...
Ooit als schoonmaker een even snel ingewerkte uitzendkracht van deze grote gekregen en daarna storingen wegens schoonmaak werkzaamheden...
Blijkt dat bij nalezen het bedrijf Erkend moet zijn, personeel maakt niets uit blijkbaar......
Ook iemand met TU Delft opleiding die dagelijks Vliegtuigen mag onderhouden mag nu niet bij hem zelf een Pellet Ketel plaatsen, en dan krijg je
creatieve vrienden die dan hun naam uitlenen!
Leuk die eisen dat je geen online winkel maar vakman foutloos laat plaatsen, maar als je het personeel niet controleerde?
Mijn zoon kreeg dus factuur voor installeren, maar de onderdelen die hij via deze firma inkocht waren gratis?
Ja, zo is de controle op uitgevoerde werk.
Deze regel van 2 jaren wachten, dan reken ik rente verlies dus word het minder rendabel.... en krijg je dat er juist minder schoon zal worden...
Wel is 2 jaren wachten erg lang, U is geen bank en ik denk dat ze de Energie daling niet zullen halen als ze dit blijven doen!
Ik heb in 2017 diverse investeringen gedaan.... nu blijkt dat ze nu een Erkend installateur eisen dus nog duurder en blijft er weinig over.
Ook heb ik Feenstra ervaring, Erkende Installateurs maar..... deze Beun de Haas met veel ervaring lukt het ook wel...
Ooit als schoonmaker een even snel ingewerkte uitzendkracht van deze grote gekregen en daarna storingen wegens schoonmaak werkzaamheden...
Blijkt dat bij nalezen het bedrijf Erkend moet zijn, personeel maakt niets uit blijkbaar......
Ook iemand met TU Delft opleiding die dagelijks Vliegtuigen mag onderhouden mag nu niet bij hem zelf een Pellet Ketel plaatsen, en dan krijg je
creatieve vrienden die dan hun naam uitlenen!
Leuk die eisen dat je geen online winkel maar vakman foutloos laat plaatsen, maar als je het personeel niet controleerde?
Mijn zoon kreeg dus factuur voor installeren, maar de onderdelen die hij via deze firma inkocht waren gratis?
Ja, zo is de controle op uitgevoerde werk.
Deze regel van 2 jaren wachten, dan reken ik rente verlies dus word het minder rendabel.... en krijg je dat er juist minder schoon zal worden...