| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] stijging woonlasten
stijging woonlasten
Volgens de media stijgen de woonlasten nauwelijks in 2006. Helaas geldt dit niet voor inwoners van Vlissingen. Natuurlijk, het gebruikersdeel OZB verdwijnt. Dat is niet zoveel voor eigenaren van een goedkope woning.Maar de afvalstoffenheffing gaat voor iedereen met 107 euro omhoog.Weg OZB voordeeltje van Zalm.Bedankt gemeente Vlissingen. Als ik mijn financien niet kloppend heb,laat ik jullie er ook niet voor opdraaien
Re: stijging woonlasten
Tsja het afschaffen van de OZB is op zich een goed punt. Alleen veel gemeentes kunnen deze inkomsten niet missen en gaan daarom op slinkse wijze via andere wegen meer vangen. Afvalstoffenheffing, hondenbelasting etc het gaat allemaal omhoog in 2006. Per gemeente is dit verschillend, maar bij allemaal gaan ze omhoog.
Bij het afschaffen van de OZB hadden ze ook meteen een verbod op het verhogen van andere belastingen uit moeten vaardigen.
Bij het afschaffen van de OZB hadden ze ook meteen een verbod op het verhogen van andere belastingen uit moeten vaardigen.
Onzin. Gemeenten krijgen de afschaffing van de OZB-gebruiker gecompenseerd via het gemeentefonds.Alleen veel gemeentes kunnen deze inkomsten niet missen en gaan daarom op slinkse wijze via andere wegen meer vangen.
ik snap ook niet goed waarom de media maar de half de waarheid spreekt, per saldo gaat er voor iedereen niet veel veranderen. das dan positief uitgelegd. waterschapsbelasting, afval en waarschijnlijk ook de prijs van water zelf gaan omhoog in 2006, samen met energie en bezineprijs, einde van de prijzen oorlog in de supers. blijven de levenskosten gewoon doorstijgen, harder dan de core inflatie zelf.
de enige die van deze regeling profiteren zijn de mensen met een eigen huis boven de 600.000 euro.......
dus............. denk niet dat die hier zitten
dus............. denk niet dat die hier zitten
Dat snap ik niet. Mijn huis is ongeveer 1/3 waard van dat bedrag, ik ga volgend jaar 17% minder betalen voor alle lasten bij elkaar (uitgerekend met het overzicht uit het AD van gisteren). Dat scheelt mij 126 euro per jaar. Toch leuk meegenomen.de enige die van deze regeling profiteren zijn de mensen met een eigen huis boven de 600.000 euro.......
En wat ga je straks meer betalen aan gemeentelijke belastingen????Dat scheelt mij 126 euro per jaar. Toch leuk meegenomen.
Misschien eerste jaar niet, maar daarna betaal je het dubbel terug....
Van die 126 euro moet je trouwens wel ff de Zalmsnip aftrekken, die je dan al 2 jaar mist, dus dan blijft er weinig over, of niet????
Als je huisje nou 600 was geweest, hield je er wel wat aan over, kortom, als je geld hebt krijg je er van deze regering een heleboel bij
-
bodejosm43
ik ga per saldo 100 euro minder betalen aan de gemeentelijke belastingen. 113 euro minder voor het ozb-deel van de aanslag, maar een paar procenten erbij wegens indexering, bij de andere onderdelen.
Het klopt inderdaad dat de overheid centraal het wegvallen van de ozb-heffing (was het niet het gebruikersdeel dat vervalt?).
Erop hopend dat ik volgend jaar een met 2005 vergelijkbaar pakket medische zorg nodig heb, kan ik zeggen dat ik er per maand zelfs een paar tientjes netto op vooruit ga.
Hoe dat zit? Ik krijg geen nieuwe baan, zelfs geen periodiek erbij, maar wat veel mensen dus vergeten, is dat op je loonstrookje een post staat (het inkomens-afhankelijke deel van de ziekenfondspremie), dat komend jaar fors omlaag gaat.
Hoe dat precies zit: kijk op www.denieuwezorgverzekering.nl
en ga naar het rekenvoorbeeld. Kijk goed wat je moet doen, maar hou rekening met 1 ding: waar je rechtsbeneden een bedrag in het groen ziet staan, daar moet de aanvullende premie nog vanaf.
Het klopt inderdaad dat de overheid centraal het wegvallen van de ozb-heffing (was het niet het gebruikersdeel dat vervalt?).
Erop hopend dat ik volgend jaar een met 2005 vergelijkbaar pakket medische zorg nodig heb, kan ik zeggen dat ik er per maand zelfs een paar tientjes netto op vooruit ga.
Hoe dat zit? Ik krijg geen nieuwe baan, zelfs geen periodiek erbij, maar wat veel mensen dus vergeten, is dat op je loonstrookje een post staat (het inkomens-afhankelijke deel van de ziekenfondspremie), dat komend jaar fors omlaag gaat.
Hoe dat precies zit: kijk op www.denieuwezorgverzekering.nl
en ga naar het rekenvoorbeeld. Kijk goed wat je moet doen, maar hou rekening met 1 ding: waar je rechtsbeneden een bedrag in het groen ziet staan, daar moet de aanvullende premie nog vanaf.
-
Aardige Mevrouw
waar je rechtsbeneden een bedrag in het groen ziet staan, daar moet de aanvullende premie nog vanaf.
Inderdaad, en dan kom ik toch nog wel een aardig eindje tekort helaas....Aangezien ik ruim boven de 18 ben, al m'n eigen tanden & kiezen heb die bijgehouden dienen te worden, heb ik al zeker een aanvullend stuk nodig. Onze beste nieuwe basisverzekering heeft daar lekker niks voor gereserveerd en dan hoor je in de media steeds maar weer dat het zo slecht met de gebitten van de Nederlanders gesteld is.
Leuk om tandheelkundige hulp maar tot 18 jaar erin te stoppen. Wèl kraamhulp e.d. in de basis, waar ik helemaal niets mee van doen heb. Kunnen ze het gewoon niet zo gaan maken dat je zelf bepaalde modules wel/niet in die basisverzekering kan hebben.
Inderdaad, en dan kom ik toch nog wel een aardig eindje tekort helaas....Aangezien ik ruim boven de 18 ben, al m'n eigen tanden & kiezen heb die bijgehouden dienen te worden, heb ik al zeker een aanvullend stuk nodig. Onze beste nieuwe basisverzekering heeft daar lekker niks voor gereserveerd en dan hoor je in de media steeds maar weer dat het zo slecht met de gebitten van de Nederlanders gesteld is.
Leuk om tandheelkundige hulp maar tot 18 jaar erin te stoppen. Wèl kraamhulp e.d. in de basis, waar ik helemaal niets mee van doen heb. Kunnen ze het gewoon niet zo gaan maken dat je zelf bepaalde modules wel/niet in die basisverzekering kan hebben.
Daar heeft u wel gelijk in natuurlijk wij hebben geen kinderen en betalen voor een av verzekering ook voor zaken waar we niets aan hebben.