LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tabakswet ellende barst los

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

tabakswet ellende barst los

Ongelezen bericht door Gast »

AH-personeel mag niet roken in werkkleding

Uitgegeven: 13 december 2003 12:02

ZAANDAM - Personeel van supermarktketen Albert Heijn dat wil roken, mag dat vanaf 1 januari alleen zonder werkkleding buiten doen. Het concern vindt rokende werknemers voor de deur geen goed visitekaartje, zei een woordvoerster zaterdag.

Vanaf 1 januari gaat de Tabakswet in. Deze bepaalt dat op werkplekken niet meer gerookt mag worden. Albert Heijn vindt het te duur om special rookruimtes in de winkels in te richten.

Winkelpersoneel mag dus alleen in de onbetaalde lunchpauzes een sigaret opsteken. Maar het is verboden om dat in werkkleding in de buurt van de supermarkten te doen, aldus de zegsvrouw.

Gast

Re: tabakswet ellende barst los

je mag dus alleen nog roken in je etenspauze en niet meer in de doorbetaalde koffie pauzes.

Mogen ze dit eigenlijk wel doen?

Gast

Re: tabakswet ellende barst los

Het kan nog erger!!!! Je mag dus per 1-1-04 alleen nog maar roken in EIGEN TIJD, maar ook daar geeft AH regels aan.

-ALLEEN IN EIGEN TIJD, DUS LUNCHPAUZE (okee, moet dan maar)
-NIET IN WERKKLEDING (kan ik ook nog begrijpen)
maar dan komt het:
-NIET IN GROEPEN
-NIET ROND DE WINKEL

het is toch zekers eigen tijd!!!! daar heeft AH helemaal niets over te zeggen! okee dat je niet met z'n allen bij de voordeur moet gaan staan, kan ik me ook nog wel indenken, maar alleen de manier waarop ze iets verbieden in je eigen tijd!

Ze willen dus niet hebben dat werknemers roken (delen zelfs boekejes uit, met stoppen met roken)
Maar stoppen ze dan nu ook met de verkoop van sigaretten, want je wilt toch ook het beste voor je klant?

Nee, AH, dit is een waardeloze regel. Wat willen ze doen als je toch achter de winkel staat te roken? je ontslaan? dat kan toch niet, je bent immers in je eigen tijd!

Sturen ze nu ook alle klanten weg die buiten een peukje blijven roken?

Gesloten