LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 vermeldt exclusief-btw-prijs

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
CoGersen

Tele2 vermeldt exclusief-btw-prijs

Ongelezen bericht door CoGersen »

Uit de recent ontvangen factuur van Tele2 bleek, dat op de overeengekomen contractprijzen nog een toeslag van 21% voor btw in rekening wordt gebracht. Volgens de wet (wet omzetbelasting art. 38) is dit niet toegestaan. Prijzen voor consumenten moet altijd inclusief btw worden vermeld.
Hierop heb ik Tele2 aangesproken, maar ik kwam niet verder dan de "helpdeskloopgraaf" Doorverbinden naar een niveau waar je gewoon kunt overleggen, was niet mogelijk. Door zich zo op te stellen, werkt de organisatie onnodige escalatie in de hand. De helpdeskmedewerker gaf mij voor mijn klacht in principe gelijk , maar kon verder niets voor mij doen. Veel consumenten zullen door deze vreemde opstelling zijn getroffen, maar weinigen weten, dat consumentenprijzen altijd inclusief btw moeten worden vermeld.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jan 2018 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio

Re: Tele2 vermeldt exclusief-btw-prijs

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u dan wel een consumenten abonnement, of is er wellicht een zakelijk contract afgesloten? Alleen bij zakelijke overeenkomst adverteren ze met bedragen exclusief btw.

CoGersen

Ongelezen bericht door CoGersen »

Ik heb een consumenten abonnement

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

CoGersen schreef:Ik heb een consumenten abonnement
Linkje waar de prijzen exclusief staan zou wel handig zijn. Je kunt als consument ook een zakelijk abonnement afsluiten

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

CoGersen schreef:Uit de recent ontvangen factuur van Tele2 bleek, dat op de overeengekomen contractprijzen nog een toeslag van 21% voor btw in rekening wordt gebracht. Volgens de wet (wet omzetbelasting art. 38) is dit niet toegestaan. Prijzen voor consumenten moet altijd inclusief btw worden vermeld.
Misschien helpt het om hier wat meer gegevens te vermelden, zoals exacte naam van het abonnement en zo. Misschien een scan van de factuur zonder de prive gegevens. Of wat gegevens uit het contract. Het is namelijk voor een consument soms heel simpel om (per ongeluk) een zakelijk abonnement af te sluiten. En daarvan zijn de kosten (excl BTW) natuurlijk lager dan consumenten abonnement die incl BTW zijn.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

CoGersen schreef:Uit de recent ontvangen factuur van Tele2 bleek, dat op de overeengekomen contractprijzen nog een toeslag van 21% voor btw in rekening wordt gebracht. Volgens de wet (wet omzetbelasting art. 38) is dit niet toegestaan. Prijzen voor consumenten moet altijd inclusief btw worden vermeld.
Hierop heb ik Tele2 aangesproken, maar ik kwam niet verder dan de "helpdeskloopgraaf" Doorverbinden naar een niveau waar je gewoon kunt overleggen, was niet mogelijk. Door zich zo op te stellen, werkt de organisatie onnodige escalatie in de hand. De helpdeskmedewerker gaf mij voor mijn klacht in principe gelijk , maar kon verder niets voor mij doen. Veel consumenten zullen door deze vreemde opstelling zijn getroffen, maar weinigen weten, dat consumentenprijzen altijd inclusief btw moeten worden vermeld.
Heb je niet gewoon verkeerd gekeken wat je afsloot?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

CoGersen schreef: Hierop heb ik Tele2 aangesproken, maar ik kwam niet verder dan de "helpdeskloopgraaf" Doorverbinden naar een niveau waar je gewoon kunt overleggen, was niet mogelijk.
Er is weinig te overleggen, de prijzen staan vast en deze zijn niet onderhandelbaar bij Tele2 (of welke provider dan ook).
CoGersen schreef:Veel consumenten zullen door deze vreemde opstelling zijn getroffen, maar weinigen weten, dat consumentenprijzen altijd inclusief btw moeten worden vermeld.
Vreemd dat dit forum niet vol staat met soortgelijke klachten als Tele2 (met 1 miljoen klanten) dit standaard zou doen. Hun website vermeld op het consumentendeel enkel de prijs incl BTW. Op het zakelijke deel is het excl BTW en dit staat ook netjes vermeld.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Kan mij niet voorstellen dat Tele2 zich schuldig maakt aan zo'n eenvoudige fout.
Tot voor kort ook bij Tele2, altijd alles netjes incl BTW.

Boesta

Ongelezen bericht door Boesta »

Enige vraag in deze is:
Is het bedrag wat u uiteindelijk (onder aan de streep) moet betalen hoger dan het bedrag waarvoor u het abonnement heeft afgesloten.?

Ik vermoed dat het gewoon om een gespecificeerde nota gaat, daarbij staat ook bij consumenten het btw bedrag gewoon vermeld. Maar is het bedrag dat u uiteindelijk moet betalen niet hoger dan het bij aangaan contract afgesproken bedrag, dan is er dus helemaal niets aan de hand..

Gesloten