LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] testament overleden ouder/ nooit ter sprake gekomen tijdens

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
moederkloek

testament overleden ouder/ nooit ter sprake gekomen tijdens

Ongelezen bericht door moederkloek »

Ik heb een vraag
Mijn stiefvader is 7 jaar geleden overleden. Hij heeft mij een testament laten zien waarop er fl 120.000,- stond die uitgekeerd werd aan de kinderen ( ik en mijn broer ) als ik het goed begrepen heb , had mijn moeder het vruchtgebruik. Mijn moeder is 2,5 jaar overleden. Mijn broer heeft alle papieren w.o. het testament meegenomen. Op haar rekening stond voldoende om alle rekeningen te voldoen . Over het testament heeft hij nooit gesproken.Ik had het zelf niet in de gaten totdat een tante van mij hierop attendeerde. Bij het overlijden van mijn moeder was er volgens mijn broer niets van waarde. bij de notaris is dan ook een verklaring hierop gebasseerd opgesteld en ondertekend.Had het eerder opgestelde testament dan niet ter sprake moeten komen? De verhouding tussen mij en mijn broer is al jarenlang problematisch, pas nu is hij weer 1x komen opdagen.. Hoe kom ik er nu achter op een vriendelijke manier wat er met het testament gebeurd is zonder direct het contact weer te verstoren. Mocht het zo zijn dat mijn moeder tijdens haar leven schenkingen heeft gedaan aan hem zonder medeweten van mij, kan ik daar dan nog verantwoording over vragen. Het vermoeden bestaat nl bij mijn familie, dat ook het gedeelte van mij zijn kant is opgegaan. Ik weet niet welke notaris.Al die tijd ben ik er vanuit gegaan dat alles klopte, maar mijn familie brengt mij heel eg aan het twijfelen. Kan iemand een hint in de goede richting geven?

NAK

Re: testament overleden ouder/ nooit ter sprake gekomen tijdens

Ongelezen bericht door NAK »

Ga naar een willekeurige notaris en vraag hem/haar na te gaan in het centraal register of er een testament opgemaakt is.

Walter van V

Re: testament overleden ouder/ nooit ter sprake gekomen tijdens

Ongelezen bericht door Walter van V »

in het uiterste geval moet er een jurist aan te pas komen. Broerlief moet aan kunnen tonen wat de waarde van de boedel was. Wellicht heeft ie zelf rekeningen leeggehaald.

Voor wat betreft de erfenis die moeder in vruchtgebruik had: heeft zij het uitgegeven, weg is weg, jammer.

Tevens is er misschien info te krijgen bij de belastingdienst, die komen ook te pas aan de verwerking van een erfenis. En vraag de notaris die de zaak behandeld heeft om inzage in de stukken, heeft u recht op als erfgenaam. tevens moet hij bekend maken wie de executeur testamentair was, die kunt u ook om inzage in de stukken vragen, dit alles moet immers minimaal 7 jaar bewaard worden.

Gesloten