| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toeslagen en aftrek ziektekosten
Toeslagen en aftrek ziektekosten
ik geloof nu toch echt...
dat ik het zo langzamerhand niet meer snap.
watskebeurt?
ik krijg zorg en huurtoeslag.
Ik trok bij de belastingaangifte mijn ziektekosten ed af.
dat mag nu niet meer.
Ik heb dus MINDERr inkomen.
Neeeeee zegt de belastingdienst je hebt MEER inkomen en verlaagd vervolgens mijn huur en zorgtoeslag.
Zo word ik dus dubbel genaaid.
dat ik het zo langzamerhand niet meer snap.
watskebeurt?
ik krijg zorg en huurtoeslag.
Ik trok bij de belastingaangifte mijn ziektekosten ed af.
dat mag nu niet meer.
Ik heb dus MINDERr inkomen.
Neeeeee zegt de belastingdienst je hebt MEER inkomen en verlaagd vervolgens mijn huur en zorgtoeslag.
Zo word ik dus dubbel genaaid.
Re: Toeslagen en aftrek ziektekosten
Klopt.
Met de aftrek van bv zorgkosten verlaagde je je inkomen, en dus waarschijnlijk ook je toetsingsinkomen voor de toeslagen. Minder aftrek betekent inderdaad meer inkomen en dus lagere toeslagen.
Met de aftrek van bv zorgkosten verlaagde je je inkomen, en dus waarschijnlijk ook je toetsingsinkomen voor de toeslagen. Minder aftrek betekent inderdaad meer inkomen en dus lagere toeslagen.
ja dat begrijp ik ook nog wel.
Alleen dacht ik dat ik als laagbetaalde gecompenseerd zou worden.
niet dat ik nog eens meer moet gaan inleveren.
Heb 100 euro meer zorgtoeslag per jaar gekregen. mag 155 eigen risico betalen, waar ik er 60 van terug krijg.
Krijg geen aftrek meer van ziektekosten en krijg minder toeslag.
Fijn hoor deze regering
Alleen dacht ik dat ik als laagbetaalde gecompenseerd zou worden.
niet dat ik nog eens meer moet gaan inleveren.
Heb 100 euro meer zorgtoeslag per jaar gekregen. mag 155 eigen risico betalen, waar ik er 60 van terug krijg.
Krijg geen aftrek meer van ziektekosten en krijg minder toeslag.
Fijn hoor deze regering
Dat eigen risico was er vorig jaar ook.
Overigens is dit een situatie die bij vele mensen speelt die er in inkomen op vooruit gaan. Omdat allelei toeslagen bij een hoger inkomen lager worden, zijn vooral mensen met een laag inkomen vaak onaangenaam verrast als ze zien hoeveel minder ze aan toeslagen krijgen.
Overigens is dit een situatie die bij vele mensen speelt die er in inkomen op vooruit gaan. Omdat allelei toeslagen bij een hoger inkomen lager worden, zijn vooral mensen met een laag inkomen vaak onaangenaam verrast als ze zien hoeveel minder ze aan toeslagen krijgen.