LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] u.w.v/s.f.b.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
hary

u.w.v/s.f.b.

Ongelezen bericht door hary »

Ik ben gedeeltelijk afgekeurd en werk in de sociale werkvoorziening
Nu heeft de regering vorig jaar gemeend dat alle werknemers verplicht een eindejaars uitkering moeten hebben LEUK !! zou je zeggen eindelijk iets meer speelruimte FORGET IT'".
Mooi niet, zegt het U.W.V. volgens de sociaal fonds bouwnijverheid
krijgen mensen die een eindejaars uitkering van hun werkgever krijgen een schorsing op hun w.a.o.uitkering.
Dat houdt in dat ik het maar met € 141.= minder in de maand moet doen.
Ik had al voor geslagen de eindejaars uitkering €331.- te schenken of weer terug aan de firma te geven,maar die vlieger gaat niet op.
Nu heb ik onlangst gehoord dat er duizenden werknemers zijn die in dat zelfde schuitje zitten,en het enigste wat ze kunnen doen is een bezwaarschrift indienen.
Wat ik maar zou doen,want ik heb met het u.w.v. gesproken en als het bezwaarschrift niet wordt toegekent krijgt u het hele jaar geen uitkering.
Een zeer boze werknemer :twisted:

Brabander

Re: u.w.v/s.f.b.

Ongelezen bericht door Brabander »

Ik kan dat effe niet volgen.
Sociaal Fonds Bouwnijverheid heeft niets meer met WAO uitkering te maken.
Verder als je een eindejaarsuitkering krijgt dan kunnen ze deze hooguit verrekenen met jouw uitkering van december en niet over het gehel jaar gaan korten.

Ik heb het idee dat jij hier geen juist verhaal neerzet of dat je helemaal niet bebrijpt waar het over gaat. Als het verhaal klopt wat je verteld dat moet je zeker in beroep gaan want van de beslissing van UWV klopt geen hout van.

Naast een bezwaar zou ik ook een klacht indienen. Van klachten liggen ze meer wakker dan van bezwaarschriften.

Succes !!!!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sociaal Fonds Bouwnijverheid heeft niets meer met WAO uitkering te maken.
SFB is een van de 5 Uvi's van waaruit het UWV ontstaan is, de anderen USZO, Gak, Cadans en Guo. Deze alelmaal tesamen voeren o.a. de WAO en de WW uit.

Brabander

Ongelezen bericht door Brabander »

Nou en.

SFB bestaat nog als uitvoerder voor de vakantierechten, vorstverlet en pensioenrechten in de bouw en heeft niets meer vandoen met de WAO uitvoering.

En Hary moet eens een echt verhaal plaatsen want wat hij hier heeft neergezet klopt dus niet of hij snapt het gewoon niet.

gaster

Ongelezen bericht door gaster »

Wees blij dat je geld krijgt voor niks doen ipv te zeuren

janssen

Ongelezen bericht door janssen »

Gaster.

Wees blij dat je geld krijgt voor niets doen. Ik zou zeggen wees blij dat je geld kunt verdienen met werken.
Want wat is leuker samen met je collega,s werk te verrichten dan zeven dagen per week te niksen

Ik ben AOW,er heb gelukkig altijd nog kunnen werken, ja werk zelfs nu nog, maar velen konden dat niet.
Ik ben niet jaloers op hen die niet kunnen werken vanwege een medische indicatie,maar eingelijk moet je jaloers zijn op alle mensen die het wel kunnen, want zelf je geld verdienen, is een voorrecht, geen gunst.
Gezondheid is een voorrecht, ziek zijn is geen voorrecht maar een lot. waarom je niet gevraagd hebt.
Denk daar ook eens over na. :twisted: :twisted:

Gast

:D :D :D
Het SFB is nog wel zeker een onderdeel van het UWV en verstekt dus nog steeds wao uitkeringen.

Gast

geachte hr/mvr. Janssen ben het helemaal met u eens alleen vind ik dat
die instanties ook eens na moeten denken want als je ziet en hoort hoe ze
met de mensen omgaan dan is het gewoon bij de beesten af.
(zelfs artsen doen over de werkwijze beklag op sommige topics alleen
worden die verwijderd.)

Gesloten