| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UWV en sollicitatie bij uitzendbureau's
-
Gast
UWV en sollicitatie bij uitzendbureau's
Een paar weken geleden heb ik een klacht ingediend bij het UWV Klachten.
Het kantoor waar ik zat vertelde namelijk dat ik niet bij uitzendbureau mag solliciteren. Ik heb toen een klacht ingediend. Omdat je op sites als monsterboard,werk.nl (wat van het CWI is) vactures hebt die via een uitzendbureau lopen. Als je daarop niet mag solliciteren gaan er wel heel veel kansen voorbij nietwaar!!!
Dat heb ik ze ook duidelijk gemaakt. Zeker omdat ze helemaal geen duidelijk regels hebben over solliciteren via Uitzendbureau's
Het enigste wat je NIET mag doen is langsgaan en vragen of er werk is.
Waarschijnlijk zou het wel mogen als je de naam vraagt van de persoon.
Dan is er waarschijnlijk niets mis mee. Maar dat advies zou ik je niet willen aanraden omdat te doen.
Schriftelijk is nog het beste,omdat je het dan op papier hebt staan.
bewaar je mailtjes en print het uit.
Wel mag je bellen (vraag de naam van de persoon) en schrijf die op.
Ook een open sollicitatie mag je schrijven naar het uitzendbureau.
Mocht je klachten krijgen van het UWV. Vertel dat ze bij UWV klachten bekend zijn met de problematiek en dat het wel mag.
En of ze daar contact mee willen opnemen.
Ook kun je ze deze regel laten zien
Uit ons onderzoek is gebleken dat er onduidelijkheid is over hoe omgegaan moet worden met bepaalde sollicitatie activiteiten. Zoals door u is aangegeven het (open) solliciteren via uitzendbureau. U kunt het opgeven zoals u tot nu toe heeft gedaan
Conclusie
Uw klacht is gegrond
Wij gaan onze werkwijze binnen de WW aanpassen .
Krijg je nog steeds problemen dien een klacht in bij UWV KLACHTEN te Amsterdam
Het kantoor waar ik zat vertelde namelijk dat ik niet bij uitzendbureau mag solliciteren. Ik heb toen een klacht ingediend. Omdat je op sites als monsterboard,werk.nl (wat van het CWI is) vactures hebt die via een uitzendbureau lopen. Als je daarop niet mag solliciteren gaan er wel heel veel kansen voorbij nietwaar!!!
Dat heb ik ze ook duidelijk gemaakt. Zeker omdat ze helemaal geen duidelijk regels hebben over solliciteren via Uitzendbureau's
Het enigste wat je NIET mag doen is langsgaan en vragen of er werk is.
Waarschijnlijk zou het wel mogen als je de naam vraagt van de persoon.
Dan is er waarschijnlijk niets mis mee. Maar dat advies zou ik je niet willen aanraden omdat te doen.
Schriftelijk is nog het beste,omdat je het dan op papier hebt staan.
bewaar je mailtjes en print het uit.
Wel mag je bellen (vraag de naam van de persoon) en schrijf die op.
Ook een open sollicitatie mag je schrijven naar het uitzendbureau.
Mocht je klachten krijgen van het UWV. Vertel dat ze bij UWV klachten bekend zijn met de problematiek en dat het wel mag.
En of ze daar contact mee willen opnemen.
Ook kun je ze deze regel laten zien
Uit ons onderzoek is gebleken dat er onduidelijkheid is over hoe omgegaan moet worden met bepaalde sollicitatie activiteiten. Zoals door u is aangegeven het (open) solliciteren via uitzendbureau. U kunt het opgeven zoals u tot nu toe heeft gedaan
Conclusie
Uw klacht is gegrond
Wij gaan onze werkwijze binnen de WW aanpassen .
Krijg je nog steeds problemen dien een klacht in bij UWV KLACHTEN te Amsterdam
-
Gast
Re: UWV en sollicitatie bij uitzendbureau's
Zelf verzonnen,
Waarschijnlijk heb je die regel uit je dikke duim gezogen want het UWV is duidelijk over de sollicitatieplicht. DE regels van de werkloosheidswet gelden namelijk.
Deze zeggen dat een werkzoekende alle smoet doen om aan werk te komen.
Omdat Uitzendbureaus lastig te controleren zijn wordt een inschrijving WEL gezein als sollicitatie. even langslopen om te vragen of er werk is niet.
Dat is een veel te passieve manier van solliciteren.
Als uit een controle blijkt (en uwv gaat strengen controleren) dat u alleen maar via UZB solliciteerd, terwijl er op dat moment in uw regio meer vacatures zijn voor uw passende werk, dan wordt dat dan ook gezien als te weinig solliciteren.
Waarschijnlijk heb je die regel uit je dikke duim gezogen want het UWV is duidelijk over de sollicitatieplicht. DE regels van de werkloosheidswet gelden namelijk.
Deze zeggen dat een werkzoekende alle smoet doen om aan werk te komen.
Omdat Uitzendbureaus lastig te controleren zijn wordt een inschrijving WEL gezein als sollicitatie. even langslopen om te vragen of er werk is niet.
Dat is een veel te passieve manier van solliciteren.
Als uit een controle blijkt (en uwv gaat strengen controleren) dat u alleen maar via UZB solliciteerd, terwijl er op dat moment in uw regio meer vacatures zijn voor uw passende werk, dan wordt dat dan ook gezien als te weinig solliciteren.
-
Gast
Maar als je een vacature vindt via www.werk.nl (is van het CWI) dan mocht ik daar niet op solliciteren omdat het via een uitzendbureau liep.
Waarschijnlijk heb je niet goed gelezen hoor want ik schrijf nergens dat je wel mag langsgaan om te vragen of er werk is. Dat mag ook niet. Wel mag je een brief of e-mail sturen naar het uitzendbureau of er vactures voor je zijn. Als je het maar bewijzen kan.
Want mijn standpunt was dat ik via werk.nl - monsterboard - etc solliciteerde en dat toevallig die vacature via een uitzendbureau ging.
Door die klacht in te dienen, heb ik mijn gelijk gekregen dat het wel zo mag.
Waarschijnlijk heb je niet goed gelezen hoor want ik schrijf nergens dat je wel mag langsgaan om te vragen of er werk is. Dat mag ook niet. Wel mag je een brief of e-mail sturen naar het uitzendbureau of er vactures voor je zijn. Als je het maar bewijzen kan.
Want mijn standpunt was dat ik via werk.nl - monsterboard - etc solliciteerde en dat toevallig die vacature via een uitzendbureau ging.
Door die klacht in te dienen, heb ik mijn gelijk gekregen dat het wel zo mag.
-
Gast
Maar dat ze de werkwijze gaan aanpassen is nonsens.
In de Werkloosheidswet staat omschreven dat een werkzoekende ALLES moet doen.
Een passieve reactie bij een uitzendbureau, wordt niet meegeteld, alleen een inschrijving bij een uitzendbureau telt mee. En slechts een solli op een werkbriefje mag er een zijn van een UZB
Omdat tegenwoordig niet ieder uitzendbureau meer inschrijft, en veel via de compu gaat, hebben ze deze regel soepeler gehanteerd.
Juridisch gesproken heeft het UWV juist gehandeld.
Maar ik wens u veel succes met werk zoeken, en sollciciteer minder via werk.nl en ga eens langs bij het CWI. Van de 1000 vaactures die het CWI binnenkrijgt, komt slecht 25 % op werk.nl.
DE mooiste en leukste functies blijven in het interne systeem waardoor actieve werkzoekenden, die de moeite nemen om ECHT te solliciteren worden beloont. Vaak zijn dat ook de meest gemotiveerde mensen. Zij zijn al voor werk zoeken bereid die extra stap te zetten, dus vaak ook als ze het werk hebben.
In de Werkloosheidswet staat omschreven dat een werkzoekende ALLES moet doen.
Een passieve reactie bij een uitzendbureau, wordt niet meegeteld, alleen een inschrijving bij een uitzendbureau telt mee. En slechts een solli op een werkbriefje mag er een zijn van een UZB
Omdat tegenwoordig niet ieder uitzendbureau meer inschrijft, en veel via de compu gaat, hebben ze deze regel soepeler gehanteerd.
Juridisch gesproken heeft het UWV juist gehandeld.
Maar ik wens u veel succes met werk zoeken, en sollciciteer minder via werk.nl en ga eens langs bij het CWI. Van de 1000 vaactures die het CWI binnenkrijgt, komt slecht 25 % op werk.nl.
DE mooiste en leukste functies blijven in het interne systeem waardoor actieve werkzoekenden, die de moeite nemen om ECHT te solliciteren worden beloont. Vaak zijn dat ook de meest gemotiveerde mensen. Zij zijn al voor werk zoeken bereid die extra stap te zetten, dus vaak ook als ze het werk hebben.
-
Gast
nou ik ga maandag aan het werk via een uitzendbureau. Ik sollicteer ook altijd via uitzendbureau's. En dit keer is het raak. Zullen ze me nu ook gaan korten
-
Gast
Niet altijd!,
Dit is natuurlijk afhankelijk wat je binnen brengt met je werk,
Zit dit bedrag onder het minimum, wordt dit aangezuiverd tot het minimum uitkering niveau.
Dit is natuurlijk afhankelijk wat je binnen brengt met je werk,
Zit dit bedrag onder het minimum, wordt dit aangezuiverd tot het minimum uitkering niveau.
-
Gast
in je dromen, je wordt gekort in uren, als je minder uur werkt dan je ww uitkeirng had adn krijg je ww voor die uen, tenzij dat minder dan 5 uren zijn.
De suppletieregeling die u bedoelt is reeds jaren geleden afgeschaft.
De suppletieregeling die u bedoelt is reeds jaren geleden afgeschaft.
-
Gast
Dit is afhankelijk van uitkering!,
Bij WW wordt je gekort in uren, bij de bijstand wordt je gekort in uitkering!
Bij WW wordt je gekort in uren, bij de bijstand wordt je gekort in uitkering!
-
Gast
JA en welke uitkeringen voert de UWV uit....
-
Gast
Mensen die via een uitzendbureau solliciteren en dreigen gekort te worden. Stuur ze dit dan eens op. Kijken of ze je dan nog steeds NIET laten solliciteren via een uitzendbureau.
http://i2.photobucket.com/albums/y28/ma ... ooruwv.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y28/ma ... ooruwv.jpg
-
Gast
Hallo ,
je moet bij burgerraadslid venatius zijn ,vraag naar zijn raad op dit forum,hij weet alles van de UVW,postzegels en solliciteren,splitsing van eigendom voor appartementen,weet alles van de Euro,en is bovendien met uitstek de beste in de politiek,hij zal u graag met raad en daad bijstaan.
Maar pas op,hij is ook goed in jokken.
je moet bij burgerraadslid venatius zijn ,vraag naar zijn raad op dit forum,hij weet alles van de UVW,postzegels en solliciteren,splitsing van eigendom voor appartementen,weet alles van de Euro,en is bovendien met uitstek de beste in de politiek,hij zal u graag met raad en daad bijstaan.
Maar pas op,hij is ook goed in jokken.