LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhuizing doorgeven

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
johankazza

verhuizing doorgeven

Ongelezen bericht door johankazza »

Beste mensen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.

Ik heb in enschede een koopwoning en die staat te koop. Voor mijn werk moet ik een woonruim huren in rotterdam. Is het verplicht om mijn adres te wijzgen dan wel aan de gemeente(rotterdam) doorgeven. Ik wil heel graag blijven ingeschreven in gemeente enschede.

Alvast bedankt,
Johan

VioletPrue

Re: verhuizing doorgeven

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ja, dat is verplicht en wel binnen 5 dagen na uw verhuizing.
Google maar eens op 'verhuizing doorgeven wettelijk verplicht'.

Van de site van de gemeente Enschede:
Wanneer u vanuit een andere gemeente in Nederland verhuist naar de gemeente Enschede, of als u verhuist binnen de gemeente Enschede, moet u hiervan aangifte doen bij de gemeente Enschede. Als u vanuit de gemeente Enschede verhuist naar een andere gemeente dan moet u daar binnen 5 dagen aangifte van doen in de nieuwe gemeente. Uitschrijven in de gemeente Enschede is niet nodig.

Die laatste zin slaat op het feit dat de gemeente Rotterdam dan contact opneemt met de gemeente Enschede om u uit te laten schrijven.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het hangt er wel vanaf hoe je 'verhuizen' definieert. Je kunt ook redeneren dat je twee woningen hebt, een eerste woning en een tweede woning, en dat het huis in Rotterdam je tweede woning is. Dus net zoals je een vakantiewoning kunt hebben. Dan kan het zijn dat je formeel dus in Enschede woont, maar vaak in Rotterdam logeert. En dat je dus niet bent verhuisd.

Maar als je voor je werk woonruimte 'moet' huren in Rotterdam (waarom eigenlijk??), dan kan ik mij ook voorstellen dat je dat moet kunnen aantonen met een inschrijving bij de GBA.

johankazza

reizen elke dag tussen enschede en rotterdam is niet te doen, voraal als je om half acht elke dag moet zijn. Daarnaast ik heb net een dochter gekregen en dat betekent dat ik mijn gezin mee gaat naar rotterdam en voor die reden moet ik een woonruimte huren. Een kamer huren is geen optie
Dus mijn vraag in deze situatie( koop woning in enschede en een huur woning in rotterdam) is men verplicht zijn adres te wijziggen/doorgeven aan de gemeente en is het afhankelijk van je hoofd verblijfplaats en wie bepaalt dat?
Alvast bedankt

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Het is echt heel simpel, je woont in op dat moment in Rotterdam, je neemt je bezittingen en familie mee.
Dan ben je dus wettelijk verplicht je in te schrijven in Rotterdam.
En wat is het probleem om je uit te schrijven in Enschede?
Je kunt je huis ook vanuit Rotterdam (als officieel Rotterdammer) verkopen.

johankazza

iederen hartelijk bedankt voor jullie adviezen
Mvg,
Johan

Gesloten