| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verloedering straatbeeld.
-
Ferdy
Verloedering straatbeeld.
Ik verwonder mij steeds meer aan gemeentelijk beleid. Ons straatbeeld wordt steeds meer bepaald door reclame-uitingen. Deze komen in steeds grotere getalen langs onze snelwegen en stadswegen te hangen. Soms netjes, maar heel vaak sterk overheersend en sterk afleidend. Ze vormen een gevaar voor de weggebruiker, waar ik nog nooit iemand over heb gehoord. Men heeft het over mobiel bellen en zet daar grote boetes op, maar over ongewenste reclame-uitingen langs de weg horen we ze niet. De reden hiervan zal weer zijn, dat de gemeente hiervoor een aardige duit in de zak mag stoppen. Dit terwijl de bewegwijziging steeds slechter wordt. Vroeger werden de wegwijsborden mooi verlicht en waren steeds op een duidelijke plek gezet. Tegenwoordig staan ze vaak onverlicht achter bomen of struiken of gaan schuil achter betreffende verlichtte reclame-bakken. Daarnaast worden ook aan de verkeerspalen nogal eens losse hardboard of kartonnen platen met mededelingen geplaatst, zonder dat daar iets aan gedaan wordt. Wel als je 5 km te snel rijd dan is men er wel bij, want dat brengt weer meer op.
-
Gast
Re: Verloedering straatbeeld.
Is toch makkelijk dan zie je de radar van de politie niet meer.Daarnaast worden ook aan de verkeerspalen nogal eens losse hardboard of kartonnen platen met mededelingen geplaatst, zonder dat daar iets aan gedaan wordt. Wel als je 5 km te snel rijd dan is men er wel bij, want dat brengt weer meer op.
Nu kunnen ze dat bij elke lantaarnpaal neer zetten.