LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versturen herinnering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
JohnFly

Versturen herinnering

Ongelezen bericht door JohnFly »

Doordat ik ben verhuisd was, is er een rekening van Waternet (semi Overheid) tussen de adressen ‘gevallen’. Dus door mij niet ontvangen en aldus niet betaald.

4 maanden later ontvang ik op het nieuwe adres een rekening plus aanmaningskosten. Bij navraag aan Waternet vertelde zij mij doodleuk dat Waternet (want overheid) geen herinnering hoeft te sturen.

Beetje vreemd dat iedereen dat moet (vanwege wetgeving) en dat deze wetgeving niet voor de overheid zelf geldt.

Wie kan mij vertellen of het klopt dat overheidsinstelling geen herinnering hoeft te sturen?

cybertomaat

Re: Versturen herinnering

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Beste JohnFly...

100 procent zeker weet ik t niet,
maar t lijkt mij dat ook semi-overheidsdiensten e.d.
een herinnering horen te sturen.

( al was t maar om t goeie voorbeeld te geven )

Ik raad je aan wel gewoon de hoofdsom te betalen
en bezwaar te maken tegen de aanmaningskosten.

Zo heb jij aan je verplichting voldaan en ligt het
balletje weer bij Waternet.

Lijkt me niet dat die doodleuk voor de rechter gaan
vertellen dat ze je geen herinnering hebben verstuurd,
maar wel aanmaningskosten e.d. van jou verwachten.

Jij hebt dan immers zodra je voor het eerst herinnerd werd,
in de vorm van een aanmaning,
het door jou verschuldigde bedrag overgemaakt......

Succes...

>cybertomaat<

zalmmetwijn

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Uit hun voorwaarden:
Artikel 17: Wanbetaling
1 Indien de aanvrager of de verbruiker niet binnen de gestelde termijn heeft betaald, deelt het bedrijf hem dit schriftelijk mee en stelt daarbij een nieuwe termijn van betaling vast. Is ook binnen deze termijn niet betaald, dan is de aanvrager of de verbruiker zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.
2 Indien de verbruiker binnen de in lid 1 vermelde nieuwe termijn van betaling echter een schriftelijk en gemotiveerd verzoek tot het treffen van een betalingsregeling bij het bedrijf heeft ingediend, is de verbruiker eerst in verzuim op het moment dat het bedrijf op dit verzoek - eveneens schriftelijk en gemotiveerd - afwijzend heeft beslist.
Gedurende de looptijd van een door het bedrijf met de verbruiker gesloten betalingsregeling dient de verbruiker alle uit hoofde van de betalingsregeling en alle overige uit hoofde van de overeenkomst aan het bedrijf verschuldigde bedragen integraal te voldoen. Over deze bedragen kan geen verzoek tot het treffen van een betalingsregeling worden ingediend. Komt de verbruiker zijn verplichtingen inzake de betalingsregeling niet na, dan is hij ten aanzien hiervan zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.
3 Indien en zodra de aanvrager of de verbruiker in verzuim is, is hij tevens een extra bedrag verschuldigd als is bepaald in de tariefbepalingen, onverminderd het recht van het bedrijf op wettelijke rente wegens te late betaling en op vergoeding van de redelijke kosten van gerechtelijke en buitengerechtelijke inning en onverminderd het bepaalde in artikel 9 van deze algemene voorwaarden.

www.waternet.nl

JohnFly

Ongelezen bericht door JohnFly »

Beste >cybertomaat< en zalmmetwijn,

hartelijk dank!

Ja betaald heb ik al (inclusief de aanmaningskosten) en inmiddels bezwaar aangetekend.

De voorwaarden had ik nog niet gelezen. Goed!

Het blijkt dus dat de medewerkers van Waternet niet hun eigen voorwaarden kennen. Niet best!

Gelukkig heb ik de naam van de mevrouw plus tijdstip die ik heb gesproken opgeschreven.

Goed weekend.

priewjet

Ongelezen bericht door priewjet »

Je bent dan wel verhuisd, maar heb je je verhuizing ook gemeld bij de gemeente?

Gesloten