LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Visverbod

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Willem 4

Re: Visverbod

Ongelezen bericht door Willem 4 »

O.K. ik beken, ik vis wel eens en ook nog op graskarper :oops:
Het valt niet mee om ze te vangen maar als je ze vangt heb je wel wat, ze zijn tussen de 60cm en 110cm. beste joekels dus.

Wij gebruiken speciale haken die snel aanslaan zodat ze niet ingeslikt worden, zonder weerhaak, hebben speciale onthaakmatten en doen alles om te voorkomen dat we de vis beschadigen.
En net als de meeste sportvissers laten we nog geen lucifer achter bij de waterkant.
Zwanen, eenden of reigers gaan echt geen centimeter voor ons aan de kant, integendeel wij halen de hele boel binnen als er een in de buurt is
Reigers komen vaak dicht bij ons staan in de hoop een visje van ons te krijgen.

Doen we de vis pijn? alhoewel ik ze nooit heb horen klagen denk ik van wel maar ja............ we voeren ze ook met topkwaliteit voer :wink:
We maken niet veel herrie, we praten wel maar veel herrie zou de vissen verjagen, lijkt me dom.
Dat iemand zich er aan zou storen omdat we daar zitten en daarmee het uitzicht op de vrije natuur beletten kan ik maar een ding op zeggen.
Als iemand zoals ons lichtje het zo eng of verscrhikkelijk vindt dat ze op mensen moet kijken dan kan dat alleen komen door de groene of gecamouflreerde kleding
Op speciaal verzoek en tegen betaling zijn een aantal vissers best bereid om naakt te vissen zodat het uizicht op vrije natuur gewaarborgd is.
Onzin????????????? wie is er begonnen?? :wink: :wink: :lol:

En vakbondstypes met petje, ach zo'n opmerking zegt veel, heel veel meer over de schrijver dan over de vissers.
En alweer, een beetje verdraagzaamheid en niet altijd IKKE IKKE IKKE zou de maatschappij een stuk leuker maken

groeten

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Op speciaal verzoek en tegen betaling zijn een aantal vissers best bereid om naakt te vissen zodat het uizicht op vrije natuur gewaarborgd is.
Nou, als er een paar exemplaren tussen zitten a la Brad Pitt of Keanu Reeves, dan wil ik best diep in mijn buidel tasten, hoor !!! :wink:

Willem 4

Nou, als er een paar exemplaren tussen zitten a la Brad Pitt of Keanu Reeves, dan wil ik best diep in mijn buidel tasten, hoor !!!
Ik doe het voor de helft :lol: :lol: :lol:

groeten

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Willem 4

Een prachtig stukje proza waar ik me helemaal in kan vinden.

Ik ben een fanatieke sportvisser geweest maar kan nu door mijn handicap dit helaas niet meer doen.

De meeste sportvissers zijn natuurliefhebbers en zullen zelfs de rotzooi van een ander meenemen. De meeste mensen vergeten voor het gemak dat sportvissers erbij gebaat zijn op een schone natuur en elk jaar weer contributie betalen en een vergunning moeten kopen om te mogen vissen.

Deze gelden worden ook weer besteed aan het beheer van de viswateren.

Tenslotte een raad voor lichtje, als er echt zoveel rommel wordt achtergelaten als jij zegt, zoek dan eens uit aan wie het water verpacht is. De betreffende vereniging zal zeker extra controle houden en als het nodig is leden schorsen of royeren want geen enkele visclub wil geassocieerd worden met dergelijk gedrag.

Willem 4

p.s. vergeet niet dat er 10 meter zit tussen mijn raam en het water één visser is genoeg om het uitzicht te bederven
.

Daar heb je geljk in.
Als ze nou in driedelig kostuum met stropdas en fautuil zouden vissen zou dat nog gaan, maar het ziet er niet uit.
Dat er zomaar ordinaire types het woon- en leefgenot verpesten is ook een schande.
Volgens mij komen ze ook nog met de auto, en dat is geen Volvo maar een oude peugeot of renault,

Meid je hebt het niet makkelijk we leven met je mee :lol:

En natuurlijk direct mijn excuses voor het sarcastisch reageren op een voor jou zo belangrijk topic.
Soms gaat het van zelf, als ik berichten in het forum lees denk ik wel eens "wat zou ik gelukkig zijn als ik jouw problemen had" :wink:

groeten

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Vissen zit ook in de natuur van de mens dus dat kan je ook als onderdeel van de natuur zien.
Op eeuwenoude schilderijen zie je ook vissers zitten.
En ja bij mij staan altijd auto's voor de deur.
Vooral de gele storen me.
Zal is aan de gemeente vragen of gele auto's ook niet verboden kunnen worden.
Als je er niet meer tegen kunt wordt het tijd om in therapie te gaan of in een hutje op de heide te gaan wonen.
Wat een flauwekul zeg

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Vissen is al zo oud als de mensheid zelf, dit is een oeroud jachtinstinct. Men hoeft tegenwoordig niet meer zelf uit vissen te gaan om te kunnen overleven. Dat het een vorm van ontspanning is, staat voor mij buiten kijf. Wat Willem 4 hier heeft beschreven daar kan ik mij dan ook geheel in vinden. Vissen hebben wel degelijk gevoel, immers een dier zonder gevoel of angst zal in de natuur zich nooit kunnen handhaven. Zelf ben ik ook een vis liefhebber en dan vooral de karper. Om zo'n joekel van zo'n 20 pond of meer aan de lijn te hebben is gewoon een ongekende sensatie. Wij hebben zoals gemeld speciale uitrusting om de vis onbeschadigd weer te kunnen terug zetten. Bedenk wel dat het viswater voor iedere hengelaar belangrijk is en deze zal dan bij vissterfte of watervervuiling direct aan de bel trekken en daar heeft U ook profijt van. Zoals ik vis, met een dobber vlak langs de kant, is alleen mogelijk indien het doodstil is, dus niemand heeft daar last van. Dat er aso's tussen zitten is mij wel duidelijk geworden bij een water in Noord Holland. Men presteerde het daar om zodanig te handelen dat er een visverbod is gekomen terwijl ik toch een hele goede relatie had met de betreffende beheerder. Toen hij mij vertelde wat er allemaal gebeurd was, kon ik hem daarin geen ongelijk geven, precies alles om een goede visstek grondig te verzieken. Hier is niemand bij gebaat en daarom begrijp ik niet hoe iemand het in zijn hoofd haalt om zo te handelen. Wij zijn echt wel natuur liefhebbers en een dag rustig aan de waterkant is goed tegen de dagelijkse stress, ook al zou je niets vangen.

Vr. Gr. Hans.

jrgand

Ongelezen bericht door jrgand »

Ja als het zo is dat vissen pijn lijden bij het vangen zou het verboden moeten worden.
Het eten van vis is erg gezond maar als de vissen pijn lijden is dat niet zo fijn.
Maar toen ging er bij mijn een lichtje op Hoe is dit nu te voor komen en vroeg het aan een nichtje voor nop.
Zij wist het goede antwoordt zij zei schaf het vissen gewoon af
Ik dacht bij mij zelf,o die is maf
Wat gaat dat wel niet kosten beroepsvissers weg sportvisser weg
Ze hebben dan wel allemaal pech
Zoveel mensen waar blijft de sport en wat moeten we met al die beroepvissers naar toe.

Toen ging bij mij het lichteje branden
Ligtje betaald ze uit eigen handen

Het kost hem wel heel veel geld
Maar ja dat is dan ook voor held

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gesloten