LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorlichtingscentrum Overheidsbijdrage

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
troela1

Voorlichtingscentrum Overheidsbijdrage

Ongelezen bericht door troela1 »

Goedendag,

vanmiddag bij de post een groene envelop met brief van Voorlichtingscentrum Overheidsbijdrage.
Dacht dus dat het een bevestigend antwoord van de belasting zou zijn, waar ik al even op zit te wachten, maar nee dus. ( ik weet het, die hebben blauwe enveloppen..)
Na het openmaken is het dus een "promotie" folder van de overheid waarin wordt gesteldt dat veel mensen niet weten waar ze allemaal recht op hebben. "Jaarlijks blijven miljoenen euro's liggen."
Je kunt dus een informatiemap aanvragen, inclusief twee updates en eventuele wijzigingen en aanvullingen.
Klinkt best aardig, totdat je alles gelezen hebt, voor het mapje wordt € 15,90 gevraagd!!!

Vind dat dit eigenlijk niet kan! Hebben meerdere mensen deze dure brief gekregen, inclusief folder van dik papier? Over verspilling en miljoenen gesproken!

groeten,
Vink

Mendoza

Re: Voorlichtingscentrum Overheidsbijdrage

Ongelezen bericht door Mendoza »

Dit is een commercieel bedrijf dat geld vraagt voor het bundelen van gratis folders van overheidsinstellingen. Ze staan helemaal los van de overheid.

fisbel

Ongelezen bericht door fisbel »

Over het algemeen: dit boekje kan zeker mensen wijzen op regelingen waarvan met geen weet heeft. De meeste regelingen die in het boek staan betreffen inkomensvoorzieningen ten behoeve van minima. Bekende regelingen maar ook onbekende. Het boekwerkje kan zeker zijn nut hebben. Niet iederen weet sites te vinden als http://www.regelhulp.nl / http://www.rechtopbijstand.nl / http://www.rechtopgeld.nl
Bovendien is niet iedereen even handig in het zoeken dmv googel-opdrachten alsmede je weg vinden in het oerwoud van de aangeboden informatie.

Bekend is dat van regelingen zoals bijzondere bijstand, kwijtschelding, langdurigheidstoeslag maar 50% van de doelgroep gebruikt maakt. Zelfs van bekende toeslagen zoals huurtoeslag en zorgtoeslag wordt door 20% / 30% geen gebruik gemaakt. Ook het "hogere segment" is niet altijd goed geïnformeerd. Als een 18-jarige met een goed verdienende pa/ma de zorgtoeslag niet aanvraagt, wordt € 732 op jaarbasis gemist. Pa/ma met € 60.000 inkomen en een hypotheekrenteaftrek van € 15000 missen ook nog een stukje zorgtoeslag.

In mijn directe omgeving ben ik al diverse mensen tegengekomen die de groene enveloppe met informatie toegestuurd kregen. Mensen met veel zorggebruik, AOW-ers krijgen de brochure via verkregen adressen toegestuurd. Het taalgebruik van de folder / brochure was in 2009 niet direct een reclame voor het boekje. Daarenboven een aantal spellingfouten, maar dat zal inmidels zijn verbeterd. De uitleg is niet moeilijk en toch redelijk uitgebreid.

umzvp

Ongelezen bericht door umzvp »

Hallo Allemaal,

Onlangs heb ik ook een groene envelop ontvangen. Helaas lukt het mij niet om het boek te bestellen, wat wel graag wil. Ik heb het nummer gebeld, maar die is niet meer in gebruik.
Heeft er iemand tips voor mij?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ja, bericht van Mendoza lezen.....tjongejonge....Leuk dat men geld wil betalen voor info die gratis op het worldwideweb verkrijgbaar is....

Gesloten