| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vormfout in bekeuring?
-
FromTheVlait466
Vormfout in bekeuring?
Hallo,
ik ben vannacht staande gehouden, en heb een boete (119,-) gehad voor snelheids overschreiding, allemaal prima.. mag gewoon niet klaar
maar nu staat op de bon, die de agent dus heeft ingevuld: Kleur: Blauw
maar op me kentekenbewijs staat toch echt groen, en die hadden zijzelf in handen, simpel overnemen kan dus niet?
Is dit een vormfout, of kan ik er anders tegenin gaan?
Net als dat die bij de geboorteplaats al de 1e 4 cijfers van mijn geboorte datum neer had gezet en toen doorgekrast.. mag dat? krassen op een bekeuring?
Gr.
Arno van Vliet
ik ben vannacht staande gehouden, en heb een boete (119,-) gehad voor snelheids overschreiding, allemaal prima.. mag gewoon niet klaar
maar nu staat op de bon, die de agent dus heeft ingevuld: Kleur: Blauw
maar op me kentekenbewijs staat toch echt groen, en die hadden zijzelf in handen, simpel overnemen kan dus niet?
Is dit een vormfout, of kan ik er anders tegenin gaan?
Net als dat die bij de geboorteplaats al de 1e 4 cijfers van mijn geboorte datum neer had gezet en toen doorgekrast.. mag dat? krassen op een bekeuring?
Gr.
Arno van Vliet
Re: Vormfout in bekeuring?
Ja die kleur is geen vormfout
Wel als bv het kenteken niet klopt etc etc.
Wel als bv het kenteken niet klopt etc etc.
En zelfs als andere gegevens niet zouden kloppen gaat het hier om een Mulder-feit. Daarbij kunnen en mogen ze meer corrigeren. Gewoon betalen dus.
Wat je gekregen hebt is niet de bekeuring, maar slechts een 'aankondiging van beschikking'. De echte bekeuring krijg je via het CJIB.
Wat je gekregen hebt is niet de bekeuring, maar slechts een 'aankondiging van beschikking'. De echte bekeuring krijg je via het CJIB.
Inderdaad.De beroemde wet mulder regelt dat.
Dus zelfs als het verkeerd op uw beschikking komt van het CJIB en u tekent bezwaar aan,dan wordt hij gewoon vernietigd en krijgt u een nieuwe met de juiste gegevens.
En gelukkig maar.
Dus zelfs als het verkeerd op uw beschikking komt van het CJIB en u tekent bezwaar aan,dan wordt hij gewoon vernietigd en krijgt u een nieuwe met de juiste gegevens.
En gelukkig maar.
-
FromTheVlait466
en als ik er tegen in ga, omdat die politie auto voor mij rijdt en ik hun volg?
hun komen dat ze me staande gehouden hadden aan met:
waarom houden we u aan denkt u?
- snelheid denk?
juist, want hoe hard mag je daar?
-90..
precies, en waarom volg je ons dan met 120km, dat is 30 te hard heh!
-Nou omdat ik eens wou kijken hoe hard jullie nou eigenlijk rijden want volgens mij hebben jullie de bevoegdheid niet eens om zelf zo hard te rijden zonder minimaal zwaailampen te voeren..
(zegt de 2e agent:) maar wij mogen 10km harder rijden dan is toegestaan, puur omdat wij meer auto's willen zien op de weg.
- ja, en uw collega zegt net dat het er 30 te hard waren?
Ow gaan we bij de hand doen jochie? nou je krijgt gewoon een prent voor 30km en die gaan we nu even schrijven, we komen zo bij je terug..
Dus hij erkent dat die zelf ook fout zit, anders loop je niet zo snel laf weg..
ziet iemand hier iets in?
(dat ik moet betalen maakt me niet uit, maar ik wil gewoon gelijk krijgen dat zij zelf fout bezig zijn, daar ligt mijn probleem eigenlijk.. ik reed zelf ook te hard ja, dus wordt ik bekeurd, maar als je hun dan op de feiten drukt.. kappen ze je af..)
- snelheid denk?
-90..
-Nou omdat ik eens wou kijken hoe hard jullie nou eigenlijk rijden want volgens mij hebben jullie de bevoegdheid niet eens om zelf zo hard te rijden zonder minimaal zwaailampen te voeren..
(zegt de 2e agent:) maar wij mogen 10km harder rijden dan is toegestaan, puur omdat wij meer auto's willen zien op de weg.
Ow gaan we bij de hand doen jochie? nou je krijgt gewoon een prent voor 30km en die gaan we nu even schrijven, we komen zo bij je terug..
(dat ik moet betalen maakt me niet uit, maar ik wil gewoon gelijk krijgen dat zij zelf fout bezig zijn, daar ligt mijn probleem eigenlijk.. ik reed zelf ook te hard ja, dus wordt ik bekeurd, maar als je hun dan op de feiten drukt.. kappen ze je af..)
jij bent toch fout?
het maakt niet uit, jij bent niet diegene die de politie ter verantwoording moet/mag roepen. En dan zeker ook nog zeggen dat er meer blauw op straat moet. Jij rijdt te hard en zoekt nu allerhande excuses om onder de bekeuring uit te komen.
Gewoon betalen, bij de politie kan je eventueel een klacht indienen dat ze te hard rijden, maar dit staat in zijn geheel los van je eigen zaak.
het maakt niet uit, jij bent niet diegene die de politie ter verantwoording moet/mag roepen. En dan zeker ook nog zeggen dat er meer blauw op straat moet. Jij rijdt te hard en zoekt nu allerhande excuses om onder de bekeuring uit te komen.
Gewoon betalen, bij de politie kan je eventueel een klacht indienen dat ze te hard rijden, maar dit staat in zijn geheel los van je eigen zaak.
Ik zou me eerst even wat verder verdiepen in de Nederlandse wegenverkeerswet en het RVV. Het is namelijk zo dat politieagenten ook zonder het voeren van licht- en geluidssignalen vrijstelling hebben van bepaalde regels. Zo mogen ze bijvoorbeeld te hard rijden. Daar is ook een gegronde reden voor: stel dat ze ergens een winkel of bank of zo aan het overvallen zijn. Dan zou het voor de overvallers wel heel makkelijk worden als agenten verplicht met licht en geluid zouden moeten rijden om daar te komen, dan horen ze ze al van verre aankomen!FromTheVlait466 schreef:en als ik er tegen in ga, omdat die politie auto voor mij rijdt en ik hun volg?
- snelheid denk?
-90..
Kortom hoe je het wendt of keert: Je hebt de bekeuring terecht gehad, dus niet zeuren en gewoon betalen.
Het is nu wel duidelijk. Hij heeft gewoon moeite met autoriteit.
Je bent gewoon gesnapt vrien en je moet dokken en dat is maar goed ook
Je bent gewoon gesnapt vrien en je moet dokken en dat is maar goed ook