LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraagje over een fout v.d. belastingdienst mbt huurtoeslag

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
kiemchong

vraagje over een fout v.d. belastingdienst mbt huurtoeslag

Ongelezen bericht door kiemchong »

ik ben een student en krijg maandelijks een voorschot huur en zorg toeslag op mn rekening.
Vandaag kreeg ik van de belastingdienst een overzicht met voorschotten die ik tot nu toe heb gehad. Mijn zorgstoeslag komt overeen met wat ik tot nu toe gehad heb..maar op m'n overzicht voor huurtoeslag staat 0 euro aangegeven..terwijl ik maandelijks wel een voorschot krijg op mn rekening(en dat vind ik hardstikke leuk).:lol:
Mijn vraag is nu: als de belastingdienst over een jaar toch nog erachter komt dat ik deze voorschotten heb gehad, terwijl ik er geen recht op had; kunnen ze dan toch nog met terugwerkende kracht dat geld terug vorderen? of kan ik mij beroepen op hun fout? want als ze recht hebben om ondanks hun fout toch nog geld terug te vorderen, dan zal ik hen liever vandaag dan morgen bellen om de fout recht te zetten.:(

please let me know!!
thanx,

Miles79

Re: vraagje over een fout v.d. belastingdienst mbt huurtoeslag

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

kiemchong

dat dacht ik ook al....maar had ergens een beetje hoop dat een fout vd belasting soms ook in je voordeel mag werken, aangezien ze meestal in ons nadeel werken.
maar bedankt for the reply. ik zal ze morgen wel bellen, want dat kan me heel erg duur komen te staan aan het eind vh jaar.

Frankkk

Ongelezen bericht door Frankkk »

@Miles79: Allemaal mooi en aardig dat je geen geld mag houden als je er geen recht op hebt. Maar de belastingdienst stort het ongevraagd; ben je dan verplicht om er werk van te maken? Dat lijkt me van niet.