Ik heb een partner uit Ghana. Wij hebben 4 jaar een relatie waaruit een dochter is geboren.
Om een duurzame huishouding te vormen in Nederland zijn wij een procedure gestart die moet leiden tot een verblijfsvergunning.
Wij zijn 3 jaar bezig geweest in Ghana een geboorteakte en een ongehuwdverklaring te bemachtigen en goed te laten keuren door de ambassade. Doordat Ghana een zgn. probleemland is, is dit erg ingewikkeld en heeft het daarom erg lang geduurd.
Op 30 september 2002 heb ik een aanvraag tot advies voor een machtiging voorlopig verblijf ingediend bij de Vreemdelingen Dienst van de politie Haaglanden. De VD heeft deze aanvraag voorzien van een advies in januari 2003 doorgestuurd naar de Immigratie- en Naturalisatie Dienst. Tot op heden zonder antwoord.
Aan de telefoon wordt ik erg bot en incorrect behandeld door medewerkers van de VD en IND.
Omdat tijdens de procedure voor een adviesaanvraag voor een machtiging voorlopig verblijf mijn partner niet in Nederland mag verblijven leven wij al een half jaar gescheiden. Vooral onze dochter lijdt hieronder. Hoe leg je haar uit dat papa veel van haar houdt maar van de regering niet bij haar mag zijn?
E.e.a. is in strijd met de regelgeving.
Volgens het Bestuursrecht had ik na 8 weken al een antwoord op mijn aanvraag moeten krijgen, de Nationale Ombudsman vindt 3 maanden redelijk. Beide termijnen zijn ruimschoots overtreden.
Een relatie tussen partners met verschillende nationaliteiten moet door de overheid te worden gerespecteerd vlgs diverse artikels in het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens en het Universele Verdrag voor de rechten van de mens.
Er mogen geen eisen gesteld worden aan de vorming van een gezin die een scheiding van partners teweeg brengt vlgs diverse artikelen van het Universele Verdrag.
Scheiding van een gezin zonder uitzich op spoedige hereniging is in strijd met artikelen uit het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens, het Universele Verdrag en de Rechten van het Kind.
Kinderen scheiden van een of beide ouders is kindermishandeling vlgs de Rechten van het Kind en het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens.
Het niet geven van documenten die recht geven op een rechtsstatus aan gezinsleden van Nederlandse Staatburgers is in strijd met artikelen van het Universele Verdrag.
Wat kan een simpele staatsburger doen tegen al deze overtredingen door de eigen overheid?
Zij vinden zichzelf zo democratisch en vinden Nederland zo vrij, nou, ik ervaar dat heel anders.
Ik wil gewoon naar het gemeentehuis en trouwen met de man waar ik van hou en mijn leven mee wil delen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] "vrijheid en democratie???????" het vreemdelingenrecht
-
C. Fissa
Re: "vrijheid en democratie???????" het vreemdelingenrecht
Zal wel vreselijk ouderwets overkomen, maar vroeger volgde de vrouw de man. Is er geen mogelijkheid tot hereniging in Ghana of legt dat land u ook obstakels in de weg? Overigens heeft u wel gelijk met de constatering dat de Nederlandse overheid niet echt overloopt van eerlijkheid. Maar daar zal het niet de enige in zijn zoals de wereldgeschiedenis al eeuwen aantoont.
-
jantje 3
Tja, de goeden moeten onder de kwaden leiden. Een kennis van mij is expat en kwam terug naar Nederland met zijn Taiwanese vrouw. Ze zijn al 10 jaar getrouwd en hebben grote kinderen. Zij moest na twee maanden weer terug naar Taiwan en eerst een inburgeringscursus volgen.
Maar ja, om de grote stroom Turkse en Marokkaanse profiteurs in te dammen moet er één lijn getrokken worden. Of zou de overheid maar gewoon praktisch moeten zijn en alleen maar zware inkomenseisen stellen met de verplichting een gescheiden partner volledig te blijven onderhouden.
Maar ja, om de grote stroom Turkse en Marokkaanse profiteurs in te dammen moet er één lijn getrokken worden. Of zou de overheid maar gewoon praktisch moeten zijn en alleen maar zware inkomenseisen stellen met de verplichting een gescheiden partner volledig te blijven onderhouden.
-
jantje 3
sorry ´lijden´ bedoel ik. Ik zal ook maar eens een taalcursus gaan volgen.